Λύσεις στο κυκλοφοριακό επιδιώκει ο δήμος Ρόδου

Η αισθητική αναβάθμιση και η βελτίωση της λειτουργίας ειδικά της πόλης της Ρόδου, με επίκεντρο το κυκλοφοριακό πρόβλημα και αυτό της έλλειψης χώρων στάθμευσης, είναι η προτεραιότητα της Δημοτικής Αρχής αυτή την περίοδο, αμέσως μετά το Πάσχα, με τον Δήμαρχο κ. Φώτη Χατζηδιάκο να στέλνει μηνύματα σε εμπλεκόμενους φορείς και πολίτες, ότι θα πρέπει να συνεισφέρουν όλοι!

Συγκεκριμένα, σε δηλώσεις του χθες ο Δήμαρχος, αναφέρθηκε στην…επιστροφή στην καθημερινότητα μετά την εορταστική περίοδο, η οποία, βέβαια, δεν είναι άλλη από την προετοιμασία για τη σεζόν που μόλις ξεκίνησε.

Καταρχήν, χθες το μεσημέρι, είχε συνάντηση στο Λιμενικό Ταμείο με τον Πρόεδρό του κ. Μιχάλη Χριστοδούλου, τους αρμόδιους υπηρεσιακούς και τους εργολάβους οι οποίοι έχουν αναλάβει τις δύο εργολαβίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στο λιμάνι της Ακαντιάς. Εκεί, έχουν θέσει προθεσμία μέχρι τα τέλη Απριλίου οπότε όλα τα παλιά, παροπλισμένα σκάφη και γενικά αυτά που βρίσκονται σε αχρησία, θα πρέπει είτε να έχουν μπει στη θάλασσα ή να έχουν μεταφερθεί. Σημειώνεται ότι, στον συγκεκριμένο χώρο, φιλοξενούνται και κάποια σκάφη που έχει ο ΑΣΙΑΘΡ για τα οποία τους ενημέρωσαν ότι θα πέσουν στη θάλασσα περί τα τέλη του μήνα.

Χθες, συνεννοήθηκαν, λοιπόν, με τους εργολάβους να “τρέξουν” όσο γίνεται πιο γρήγορα τις δύο αυτές εργολαβίες. Η μία αφορά στο στραγγιστικό έργο και ακριβώς πάνω από εκεί θα γίνει μία διαμόρφωση, άμεσα, ούτως ώστε, σε συνεργασία με τους ιδιοκτήτες των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων της πόλης-σχετική συνεννόηση έχει προγραμματίσει ο Δήμαρχος για την ερχόμενη εβδομάδα-να προσπαθήσουν να προλάβουν τη σεζόν και να μεταφερθούν τα ενοικιαζόμενα στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού ώστε να αποσυμφορηθεί η πόλη από την επιβάρυνση που δημιουργείται από αυτά. 

Στόχος της Δημοτικής Αρχής, δηλαδή, είναι να δώσει τη δυνατότητα στους κατοίκους και τους επισκέπτες να βρίσκουν ευκολότερα θέσεις στάθμευσης μέχρι να αντιμετωπιστεί οριστικά αυτό το σοβαρό θέμα.

Παράλληλα, ο κ. Χατζηδιάκος, είχε συνάντηση και με τον Πρόεδρο του ΚΤΕΛ ο οποίος βρίσκεται σε συνεχείς συζητήσεις με την Ισραηλίτικη κοινότητα προκειμένου να του μισθωθεί ο χώρος που της ανήκει στην περιοχή του Κόβα. Μάλιστα, χθες, είχαν συνεδρίαση και ο Δήμαρχος ευελπιστεί να προχωρήσει αυτή η συμφωνία ούτως ώστε ν’ αρχίσει το ΚΤΕΛ να δημιουργεί τις δικές του εγκαταστάσεις για σταθμό, όπως προβλέπει η νομοθεσία.
Έτσι, θα μπορέσει να αποσυμφορηθεί η περιοχή γύρω από το Μανδράκι από τη στάθμευση των οχημάτων.

Ερωτηθείς σχετικά με πιθανή συστέγαση εκεί και της ΡΟΔΑ, είπε ότι, αυτή τη στιγμή, γίνεται η επεξεργασία του κυκλοφοριακού, της μονοδρόμησης περιμετρικά των τειχών της πόλης, κάτι που το επιβάλει η μελέτη που έχει εγκριθεί από το ΚΑΣ για τον ξύλινο πεζόδρομο καθώς και άλλη μία μελέτη που εκπονήθηκε για το σιρκουί. Όπως εξήγησε, λοιπόν, η διπλή κυκλοφορία εξυπηρετεί την κίνηση περιμετρικά γιατί όταν συναντηθούν δύο πούλμαν αντίθετα για παράδειγμα στην περιοχή της πλατείας Σύμης ή στο λιμάνι, εκεί δημιουργείται ατέλειωτη ουρά και υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση.

«Δεν το τόλμησαν οι προηγούμενοι», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδιάκος αλλά η εισήγηση που θα έρθει στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και στη συνέχεια στο δημοτικό συμβούλιο είναι η σκέψη αυτή. Βέβαια, δεν παρέλειψε να πει ότι κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να γίνει μέσα στο καλοκαίρι, γι’ αυτό και οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις για τις τουριστικές περιοχές συνήθως ξεκινούν από τον Οκτώβριο, ώστε να μπορέσουν να τις συνηθίσουν πρώτα οι μόνιμοι κάτοικοι και ο επισκέπτης να βρει τις αλλαγές δρομολογημένες.

Σε περίπτωση, πάντως, που μεταφερθεί ο σταθμός του ΚΤΕΛ στην περιοχή του Κόβα, θα εξετάσουν το ενδεχόμενο εάν μπορούν να φιλοξενηθούν στον ίδιο σταθμό και τα λεωφορεία του ΡΟΔΑ, ανάλογα με τις ανάγκες και τη χωρητικότητα. Εφόσον γίνει ο σταθμός εκεί, η περιοχή στο Μανδράκι θα είναι μόνο για στάση και όχι για στάθμευση ώστε να μη δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση στην περιοχή.

Στη συνέχεια, έκανε γνωστό ότι θα τοποθετηθούν επιτέλους καλαίσθητα παγκάκια στην περιοχή των μύλων που έκλεισε με μπάρες, αφού έπρεπε πρώτα να ξεπεραστεί το μπλοκάρισμα από τον τελευταίο νόμο για τους διαγωνισμούς, τον 4412. Όπως είπε ο κ. Χατζηδιάκος, πρόκειται για μικρές παρεμβάσεις ωστόσο ακόμα και αυτές στην πόλη της Ρόδου αναδεικνύουν τους χώρους.

Επίσης, αυτή τη στιγμή, οι υπηρεσίες πρασίνου, είναι απλωμένες σε όλα τα πάρκα της πόλης, όχι μόνο κεντρικά αλλά και αποκεντρωμένα καθώς είναι η περίοδος αυτή που πρέπει να κλαδέψουν, να αποψιλώσουν τα πάρκα κτλ., ώστε να βελτιωθεί εμφανισιακά η πόλη. Βέβαια, στο Δήμο περιμένουν, μέχρι τέλος του μήνα, τις προσλήψεις που θα γίνουν με την κοινωφελή εργασία. Όπως είπε, πρόκειται για έναν μεγάλο αριθμό εργαζομένων, οι οποίοι είναι βέβαια για ένα οκτάμηνο, και πιστεύει ότι θα καλύψουν αυτές τις ανάγκες.

Μετά την αποδέσμευση από τη νομοθεσία, ο Δήμαρχος, έχοντας και την αρμοδιότητα των Τεχνικών Υπηρεσιών, χθες υπέγραψε τρεις νέες διακηρύξεις. Η μία είναι ο φωτισμός στην περιοχή της Λίνδου, μία μικρή εργολαβία της τάξεως των 60 χιλιάδων ευρώ, ωστόσο θεωρεί ότι είναι αναγκαία γι’ αυτή την τουριστική περιοχή. Ταυτόχρονα, από τη Δευτέρα, ο εργολάβος θα ξεκινήσει επίσης στη Λίνδο τη διαμόρφωση πεζοδρομίων, σε μία περιοχή που έχει μεγάλη αρχαιολογική σημασία αλλά ήταν υποβαθμισμένη ενώ θα γίνουν και κάποιες μικρές παρεμβάσεις.

Ακόμη, ενόψει της συνεδρίασης του δ.σ. την ερχόμενη εβδομάδα, έχει ζητήσει να προχωρήσουν κάποιες μικρές εγκρίσεις έργων σ’ αυτή τη φάση μέχρι να γίνει η αναμόρφωση του προϋπολογισμού και να δουν πώς προχωράνε στα υπόλοιπα έργα. Ένα θέμα που τους έχει απασχολήσει και βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τον Αντιδήμαρχο Μεσαιωνικής Πόλης, κ. Δώρο Κωνσταντίνου και τη Διευθύντρια της υπηρεσίας, είναι επειδή τα συνεργεία του Δήμου δεν επαρκούν για ν’ αντικαταστήσουν τις φθαρμένες πλάκες, να γίνει μία μικρή εργολαβία και η ΔΕΥΑΡ ν’ αναλάβει την αποκατάσταση των βλαβών αυτών ώστε μέσα σ’ αυτό το δεκαπενθήμερο να προσπαθήσουν να ολοκληρώσουν τουλάχιστον τις απαραίτητες παρεμβάσεις.

Όσο γιατί γίνονται Απρίλιο μήνα οι παραπάνω παρεμβάσεις και όχι τον Οκτώβριο, ο κ. Χαζηδιάκος επανέλαβε ότι η αλλαγή του νόμου για τους διαγωνισμούς  «πάγωσε» τα πάντα και υπήρξε αυτή η καθυστέρηση.

Το κυκλοφοριακό
«Το κυκλοφοριακό μας απασχολεί συνέχεια», δήλωσε χθες ο Δήμαρχος και έκανε γνωστό ότι, την ερχόμενη εβδομάδα οι υπηρεσίες του Δήμου έχουν πάρει ρητή εντολή να εποπτεύσουν για τις αυθαίρετες διαγραμμίσεις που έχουν γίνει είτε από ξενοδόχους είτε από ιδιοκτήτες μοτοποδηλάτων, εκεί που δεν προβλέπεται από την κανονιστική διάταξη.

Όπως διεμήνυσε, η νομοθεσία είναι σαφέστατη, προβλέπει κάθε ξενοδοχείο να δικαιούται δύο θέσεις στάθμευσης, όπως και κάθε rent a car και όχι έξι ή…τριάντα και αυτές μέσα από μία διαδικασία σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να καταβάλει κάποιο αντίτιμο.

Αυτή η διαδικασία, λοιπόν, θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα και θα έρθει σχετική κανονιστική διάταξη για έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο. Στη συνέχεια, μάλιστα, θέλησε να ξεκαθαρίσει: «Να το καταλάβουμε ότι, για να επιβιώσει αυτός ο Δήμος, από τη στιγμή που έχει χάσει τους πόρους του ΔΗ.ΦΟ.ΔΩ., πρέπει να συμβάλει ο καθένας από εμάς. Είτε μισθώνοντας μια θέση στάθμευσης που τη χρησιμοποιεί αποκλειστικά, είτε καταβάλοντας αυτά που πρέπει. Δεν θα επιτίθενται μόνο κατά του Δήμου, θα συνεισφέρουν κιόλας. Ο καθένας με τις δυνατότητες ή τα δικαιώματα που έχει».

Σύμφωνα με τον Δήμαρχο, το κυκλοφοριακό στη Ρόδο θα πρέπει να λυθεί με τη συμβολή όλων μας και μάλιστα ανέφερε ως παράδειγμα ότι, χθες, αναγκάστηκε…να κάνει τον τροχονόμο στην περιοχή της Κολώνας, ενώ άλλο «προβληματικό» σημείο είναι μπροστά από το Εθνικό Θέατρο όπου, όπως είπε ο Δήμαρχος, δεν νοείται να είναι διπλοπαρκαρισμένα τα πούλμαν. Μάλιστα, σταμάτησε μπροστά από το λιμάνι στη νησίδα που ήταν σταματημένο το ανοιχτό λεωφορείο μέχρι να έρθει η τροχαία. Και δήλωσε, στη συνέχεια:

«Δεν μπορώ εγώ να εποπτεύω τα πούλμαν στο Εθνικό, τα πούλμαν, στην Κολώνα…Ναι, η υποχρέωση του Δήμου και του Δημάρχου είναι να φροντίσει να βρει με οποιοδήποτε τρόπο χώρους στάθμευσης. Σας είπα ότι θα “τρέξω” την εργολαβία, πάση θυσία, στην περιοχή του λιμανιού και όχι μόνο και στη Διαγοριδών και στην περιοχή της Άννης Μαρίας, προκειμένου να δώσουμε κάποια διέξοδο στη στάθμευση των αυτοκινήτων.

Από εκεί και πέρα, όμως, άλλοι έχουν την ευθύνη και την αρμοδιότητα του να ελέγχουν και να επιβάλουν τα κατά νόμον. Πρέπει να αναπνεύσει η πόλη από το κυκλοφοριακό. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν ούτε οι πόροι, ούτε τα παλιά προγράμματα που χρηματοδοτούσαν μέχρι και 60% για τη δημιουργία υπόγειου ή υπέργειου πάρκινγκ.

Πρέπει να προσαρμόσουμε και εμείς τις απαιτήσεις και τις ανάγκες μας στα σημεία των καιρών που η οικονομική δυσπραγία  δεν επιτρέπει να γίνονται αυτού του είδους οι μεγάλες επενδύσεις αυτή την περίοδο. Μακάρι να βρεθεί επενδυτής ν’ αξιοποιήσει τους χώρους που υποδεικνύει ο Δήμος και να γίνουν οργανωμένες θέσεις στάθμευσης».

Τέλος, θύμισε ο κ. Χατζηδιάκος, ότι κατά την πρόσφατη σύσκεψη για την προετοιμασία της σεζόν, υπήρξε μία συμφωνία ανάμεσα στους τουριστικούς πράκτορες, τους οδηγούς τουριστικών πούλμαν και το Προεδρείο των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων, ότι μόλις διαμορφωθούν οι χώροι αυτοί, θα συμπράξουν. Από εκεί και πέρα, είπε, είναι αρμοδιότητα της Τροχαίας η τήρηση της τάξης και η επιβολή των προστίμων. Μάλιστα, κλείνοντας τόνισε ότι δεν υπολογίζει το πολιτικό κόστος και πρέπει ο καθένας από εμάς να δώσει τον καλύτερό του εαυτό.