Ακόμα ψάχνουμε πλάνο για το θαλάσσιο τουρισμό!

Ακόμα ψάχνουμε πλάνο για το θαλάσσιο τουρισμό!

Ακόμα ψάχνουμε πλάνο για το θαλάσσιο τουρισμό!

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 325 ΦΟΡΕΣ

Για την κατάρτιση ενός συνολικού στρατηγικού πλάνου με τους αρμόδιους φορείς, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού, έκανε λόγο ο Υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, στη διάρκεια της σημερινής παρουσίασης του 4ου διεθνούς συνεδρίου «Posidonia Sea Tourism Forum» στο πλοίο «Νήσος Σάμος» που θα πραγματοποιηθεί στις 23 και 24 Μαϊου, στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.

Ο Υπουργός εξέφρασε την αισιοδοξία του για το φετινό αποτέλεσμα στην κρουαζιέρα στη χώρα μας, προσθέτοντας ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, κατάφερε να περιορίσει σε μεγάλο βαθμό τις αρνητικές επιπτώσεις που έχουν επιφέρει στον κλάδο, γεγονότα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην περιοχή.

«Η Ελλάδα διαθέτει ένα εξαιρετικό πλούτο, φυσικό περιβάλλον, ίσως το μοναδικό που έχει αυτόν τον συνδυασμό, της θάλασσας, του χρώματος, του ήλιου, του φωτός, των αρωμάτων, της πολιτιστικής και αρχαιολογικής παράδοσης, αλλά και της γαστρονομίας» πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας ότι «αν όλα αυτά προβληθούν και καλλιεργηθούν και μεταδοθούν με τον σωστό τρόπο στην επαφή με τον παγκόσμιο πολίτη που επιλέγει να έρθει στη χώρα μας, τότε είναι βέβαιο ότι αυτούς τους ανθρώπους μπορούμε να τους καταστήσουμε ως τους καλύτερους πρεσβευτές, σε αυτήν την προσπάθεια που θέλουμε κάνουμε».

Ο κ. Κουρουμπλής μίλησε επίσης, για εξαιρετική συνεργασία με όλους τους φορείς του κλάδου, προσθέτοντας ότι το υπουργείο είναι «ανοιχτό» να πάει ένα βήμα πιο πέρα και να συνεργαστεί με εταιρείες που θα ήθελαν να επενδύσουν σε λιμενικές υποδομές, που θα διευκολύνουν την ανάπτυξη του κλάδου στα πανέμορφα λιμάνια της Ελλάδας.

Ανέφερε εξάλλου ότι, το Υπουργείο Ναυτιλίας θα βρει τον τρόπο με τον οποίο θα αποπληρωθεί μια τέτοια επένδυση, αναφέροντας ότι «όταν υπάρχει καλή διάθεση και καλοπροαίρεση, μπορούν να βρεθούν σημεία επαφής όλων εκείνων των συντελεστών για την επίλυση τεχνικών προβλημάτων».

Προανήγγειλε ότι, τις επόμενες ημέρες έχει προγραμματιστεί μία κοινή συνάντηση στο Υπουργείο Ναυτιλίας, με τον Δήμο Πειραιά, την Αστυνομία και τους φορείς της κρουαζιέρας, προκειμένου να βρεθεί η καλύτερη δυνατή διαδρομή που θα διευκολύνει τους επισκέπτες της κρουαζιέρας, από τον Πειραιά να επισκέπτονται αρχαιολογικά αξιοθέατα της Αττικής.

«Οι γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μεσόγειο, σε συνδυασμό με τις τρομοκρατικές επιθέσεις στην Τουρκία, έχουν αναγκάσει πολλές εταιρείες κρουαζιέρας να μεταφέρουν τα πλοία τους το 2017 σε άλλους προορισμούς, ενώ οι αρνητικές επιπτώσεις που είχαν για τον κλάδο στη χώρα μας, κατάφεραν να περιοριστούν σε μεγάλο βαθμό» τόνισε στην ομιλία του ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.

«Η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο δείχνει μία αρνητική τάση συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδος, με πρόβλεψη μείωσης περίπου 15 % συγκριτικά με το 2016» τόνισε και ανέφερε ότι «αυτό το νούμερο ήταν πολύ υψηλότερο στις αρχές 20%-22%».

Ο κ. Κόντες πρόσθεσε επίσης, ότι το λιμάνι του Πειραιά είχε σημαντική αύξηση το 2016 στο home porting μετά την αποχώρηση των operators από την Κωνσταντινούπολη για λόγους ασφαλείας, ενώ ευχαρίστησε σε αυτό το σημείο το υπουργείο Ναυτιλίας και τα συναρμόδια υπουργεία για τη συμβολή τους στην απλοποίηση της έκδοσης βίζας για τους Non Schengen τουρίστες.

«Η καθιέρωση του Πειραιά, ως κέντρο κρουαζιέρας Ανατολικής Μεσογείου είναι καθήκον όλων μας και πρέπει να πετύχουμε τον στόχο αυτό, βελτιώνοντας περαιτέρω τις υποδομές και προσφέροντας εξαιρετικές υπηρεσίες σε μία τόσο ανταγωνιστική αγορά» τόνισε.

Ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ναυτικού Επιμελητηρίου (HCS), Γιώργος Πατέρας, δήλωσε ότι το επιμελητήριο συμμετέχει ενεργά σε όλες τις ομάδες εργασίας της Εθνικής Επιτροπής Συντονισμού Κρουαζιέρας, ωστόσο πρέπει να επισημάνει ότι απαιτείται σοβαρή ερευνητική δουλειά προτού καταρτιστεί μια Κεντρική Πολιτική Κρουαζιέρας.

Πιστεύουμε ότι, η Κεντρική Πολιτική Κρουαζιέρας θα πρέπει να στοχεύει στη μεγιστοποίηση των οφελών από την αγορά κρουαζιέρας, με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε τουριστικού προορισμού, ανέφερε
«Όλες οι χώρες της περιοχής έχουν ουσιαστικές προσδοκίες από την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και αντιλαμβάνονται την οικονομική σημασία της σε εθνική και τοπική κλίμακα. Η Ελλάδα, αν και δεν έχει ακόμη αναπτύξει επαρκώς το homeporting και παρότι καταγράφει μείωση στις αφίξεις, ακόμη καταφέρνει να συγκεντρώνει περίπου μισό δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως, από έσοδα που σχετίζονται με την κρουαζιέρα.

Μαζί με τέλη, εισφορές και φόρους που ενισχύουν τα κρατικά ταμεία, η κρουαζιέρα αποφέρει οφέλη σε πληθώρα τοπικών επιχειρήσεων, ενώ συμβάλλει και στη δημιουργία άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας» δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, εκτελεστικός διευθυντής της Έκθεσης Ποσειδώνια ΑΕ, που διοργανώνει το Forum.

Ειδικότερα, για τις τοπικές οικονομίες, σε έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος παρουσιάζεται εικόνα αύξησης δαπανών των επιβατών κρουαζιέρας στην στεριά, που σήμερα κινούνται στα 65 ευρώ κατά άτομο ανά επίσκεψη τράνζιτ και υπερδιπλάσιες, ήτοι 139 ευρώ στα λιμάνια αφετηρίας (homeport).

«Αυτά είναι μερικά μόνο παραδείγματα της συμβολής της διεθνούς βιομηχανίας κρουαζιέρας στις εθνικές οικονομίες, ενώ στην περίπτωση της Ελλάδας, νέα οφέλη θα προκύψουν από τα ολοκληρωμένα ή δρομολογημένα σχέδια ιδιωτικοποιήσεων σε κρίσιμες υποδομές, όπως λιμάνια, αερολιμένες και μαρίνες» δήλωσε ο κ. Βώκος.

Διαβάστε ακόμη

Α. Βασιλικός: Θετικό πρόσημο θα έχει η εφετινή τουριστική χρονιά για την Ελλάδα

Το top - 10 των ξένων αγορών για τον ελληνικό Τουρισμό

Όλγα Κεφαλογιάννη: Τουρισμός και Πολιτισμός καθορίζουν την Ελλάδα

Όλγα Κεφαλογιάννη: Το υπ. Τουρισμού έχει για πρώτη φορά κονδύλια για να αναπτύξει την τουριστική προσφορά

Οι αεροπορικές στη μάχη της Ελλάδας

Έως και 20.000 Τούρκοι τουρίστες στα ελληνικά νησιά αυτή την εβδομάδα

Jobmatch: Πώς θα λειτουργεί η νέα εφαρμογή για την κάλυψη των κενών θέσεων στον Τουρισμό

Επανασυστήνεται η Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού