Αθωώθηκαν για την μεταφορά καυσίμων από στρατόπεδο της Ρόδου

Αθώοι κρίθηκαν χθες,  από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο Ρόδου οι τέσσερις εμπλεκόμενοι στην υπόθεση μεταφοράς καυσίμων από στρατόπεδο της Ρόδου που είχε εξιχνιαστεί πριν από πέντε χρόνια!

Συγκεκριμένα, στην υπόθεση κατηγορούνταν ο 49χρονος τότε διοικητής του Τάγματος, ο 47χρονος εργολάβος και ο 60χρονος οδηγός του οχήματος,  καθώς και ο 41χρονος τότε επιλοχίας διαχειριστής καυσίμων στρατοπέδου, για  υπεξαίρεση στην υπηρεσία από κοινού κατ’ εξακολούθηση, λαθρεμπορία από κοινού κατ’ εξακολούθηση και άμεση συνέργεια σε λαθρεμπορία κατ’ εξακολούθηση.

Η υπόθεση εκδικάστηκε χθες και ενώπιον του δικαστηρίου,  οι τέσσερις εμπλεκόμενοι δια του συνηγόρου τους κ. Βασίλη Καταβενάκη αρνήθηκαν τις κατηγορίες και επεσήμαναν μεταξύ άλλων πως τα καύσιμα μεταφέρθηκαν με το όχημα ιδιώτη στο πλαίσιο εξυπηρέτησης που έγινε, καθώς απαγορεύονταν να μεταφερθούν με οχήματα του στρατού.

Οι κατηγορούμενοι δήλωσαν πως άλλωστε για αυτό και η μεταφορά έγινε μέρα μεσημέρι, ενώ αναφέρθηκαν και στην ΕΔΕ που έχει γίνει για την υπόθεση και η οποία τους δικαιώνει ( τους στρατιωτικούς).
Τελικά το δικαστήριο έκρινε  αθώους τους εμπλεκόμενους απαλλάσσοντας τους από κάθε κατηγορία.

Σημειώνεται πως η υπόθεση πήρε το δρόμο της δικαιοσύνης το μεσημέρι στις 2 Μαΐου 2012, οπότε και συνελήφθη από κλιμάκιο του ΣΔΟΕ, επ’ αυτοφώρω, με δύο τόνους καύσιμα τα οποία είχε μόλις φορτώσει από στρατόπεδο της Ρόδου, ιδιώτης- οδηγός βυτιοφόρου κατηγορούμενος για λαθρεμπορία μαζί με τον εργολάβο δημοσίων έργων για τον οποίο εργάζονταν.

Στην ίδια υπόθεση φέρονται να εμπλέκονται ο διοικητής της Μονάδας και ένας ακόμη στρατιωτικός (ο υπεύθυνος διαχείρισης καυσίμων), οι οποίοι επίσης είχαν συλληφθεί στα πλαίσια του αυτοφώρου από τους «Ράμπο» του ΣΔΟΕ, ενώ για το θέμα είχε άμεση ενημέρωση ο – τότε- Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Αβραμόπουλος με εντολή του οποίου είχε μεταβεί στη Ρόδο ο Β΄υπαρχηγός του ΓΕΣ Αντιστράτηγος Κουτρουμπέλης για να συντονίσει τις έρευνες.

Οι δύο τόνοι που εντοπίστηκαν στο βυτιοφόρο αφορούσαν πετρέλαιο κίνησης και σύμφωνα με το ΣΔΟΕ επρόκειτο να παραδοθούν στον εργολάβο δημοσίων έργων!
Η επιχείρηση είχε στηθεί μετά την αξιοποίηση πληροφοριών από τους έμπειρους υπαλλήλους του ΣΔΟΕ οι οποίοι στις 2 Μαΐου στις 2 το μεσημέρι έκαναν «έφοδο» στο στρατόπεδο «Μηχανικού». Εκεί εντοπίστηκε ο ιδιώτης - οδηγός να εξέρχεται με το βυτιοφόρο του από το στρατόπεδο.

Σε έλεγχο που του έγινε διαπιστώθηκε πως μετέφερε δύο τόνους καύσιμα κίνησης τα οποία είχε μεταφορτώσει από δεξαμενές του στρατού, χωρίς βέβαια να διαθέτει τα απαιτούμενα παραστατικά διακίνησης της ποσότητας των καυσίμων που μετέφερε και έτσι κατασχέθηκαν.

Για την υπόθεση ο ειδικός γραμματέας του ΣΔΟΕ ενημέρωσε άμεσα τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, ο οποίος με τη σειρά του ζήτησε από τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ την άμεση διερεύνηση της. Από τη πλευρά του ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ  διέταξε τη διεξαγωγή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης σχετικά με το συμβάν, παράλληλα με τις ενέργειες του ΣΔΟΕ και του Οικονομικού Εισαγγελέα.

Για το λόγο αυτό ο Β' υπαρχηγός του ΓΕΣ είχε μεταβεί το ίδιο βράδυ στο νησί μας για να συντονίσει τις έρευνες, όπου και τον περίμενε ο διοικητής της 95 ΑΔΤΕ ο οποίος άμεσα είχε κινήσει τις σχετικές διαδικασίες.

Οι καταθέσεις και η εξυπηρέτηση
Οι τέσσερις εμπλεκόμενοι αφού κατέθεσαν, είχαν αφεθεί ελεύθεροι με εντολή του τότε Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου ο οποίος είχε ζητήσει τη διενέργεια περαιτέρω προανάκρισης για την υπόθεση.

Η εξέλιξη αυτή σημειώθηκε καθώς,  οι ίδιοι είχαν υποστηρίξει στις καταθέσεις τους ότι επρόκειτο απλώς για μία εξυπηρέτηση σε εργασίες που γίνονται με οχήματα του στρατού για τον στρατό. Πιο συγκεκριμένα, οι τέσσερις συλληφθέντες ισχυρίστηκαν πως οι δύο περίπου τόνοι καυσίμου κίνησης επρόκειτο να μεταφερθούν στη περιοχή Ψαλίδι της Κω όπου και υπήρχε εργολαβία σε εξέλιξη για την κατασκευή δύο σκεπάστρων πολυβολίων (οι εργασίες βρίσκονται πλέον στις μονώσεις). Στην εργολαβία η οποία γινόταν από ιδιώτη δεν περιλαμβάνονταν οι χωματουργικές εργασίες οι οποίες γίνονταν με βαριά οχήματα του στρατού τα οποία βρίσκονταν μόνιμα εκεί εγκατεστημένα.

Η τροφοδοσία αυτών των οχημάτων γινόταν με καύσιμο του στρατού το οποίο λόγω έλλειψης βυτιοφόρου ή γερανοφόρου, μεταφερόταν λίγο – λίγο (σε βαρέλια). Καθώς λοιπόν το όχημα του εργολάβου είχε έρθει στη Ρόδο μεταφέροντας μονωτικό υλικό και θα επέστρεφε στη Κω, συμφωνήθηκε να κάνει τη μεταφορά της συγκεκριμένης ποσότητας καυσίμων ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των οχημάτων για μερικές ημέρες.

Από τους δικηγόρους των ιδιωτών αλλά και των στρατιωτικών κ.κ. Μανώλη Κουτσούκου και Βασίλη Καταβενάκη  είχαν προσκομιστεί όλα τα έγγραφα που έχουν εκδοθεί από τον διοικητή του 95 Τάγματος Μηχανικού για τη μεταφορά των καυσίμων, το ημερολόγιο κίνησης των οχημάτων αλλά και τα λοιπά παραστατικά από τα οποία αποδεικνύεται ότι επρόκειτο για καθαρά εξυπηρέτηση του στρατού.