Δεν ήρθαν οι θαλαμηγοί!

Φταίει το ζαβό το ριζικό μας…, φταίει ο Θεός που μας μισεί; Ούτε τα προβλήματα τις Τουρκίας δεν έφεραν τις θαλαμηγούς και τα κότερα στη Ρόδο, όπως προσδοκούσαμε και ευχόμασταν.

Το κακό είναι ότι ευχόμασταν και μέχρι εκεί. Αντί να έρθουν στη Ρόδο, παρέμειναν στην Τουρκία ή επέλεξαν Ελλάδα μεν, αλλά για πρώτη φορά πηγαίνουν Κυκλάδες, Επτάνησα, και Σποράδες!
Το αποτέλεσμα: Μάιος μήνας και η Κολώνα είναι άδεια, αφού ο Μάιος κλείνει στη Ρόδο  με 50% μείωση στις αφίξεις θαλαμηγών, σε σχέση με πριν από δύο χρόνια!

Ο ναυτικός πράκτορας Σταύρος Ροδίτης, δίνει απαντήσεις και στηλιτεύει τα κακώς κείμενα που μας έφεραν ως εδώ.

Πέρυσι, πρόπερσι, πριν 3 χρόνια ήταν περισσότερες οι θαλαμηγοί που έρχονταν;
Έρχονταν συνήθως από Τουρκία, Ισραήλ, Λίβανο με σκάφη που ανήκαν είτε στους ίδιους είτε σε εταιρίες και ελλιμενίζονταν στο Μαντράκι, στην Κολόνα, στη νέα μαρίνα και σαφώς ήταν περισσότεροι. Η μεγάλη πτώση ξεκίνησε από πέρυσι. Γι αυτόν το μήνα, το Μάιο, η πτώση είναι πάνω από 50% σε σχέση με πριν από δύο χρόνια. Η Κολόνα είναι πάνω από 50% κάτω!

Γιατί συμβαίνει αυτό, πού πάνε τώρα οι θαλαμηγοί;
Ας κάνουμε την αυτοκριτική μας ο καθένας χωριστά και τότε όλα θα πάνε καλύτερα. Η αγορά του ναύλου, δηλαδή η ενοικίαση μιας θαλαμηγού, έχει πέσει στην περιοχή μας. Οι περισσότεροι προτιμούν να κάνουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα, αλλά αποφεύγουν τα Δωδεκάνησα, κι ένας λόγος είναι η ροή των προσφύγων και των μεταναστών, τους οποίους ανησυχούν ότι μπορεί να βρουν μπροστά τους στη θάλασσα. Οι Κυκλάδες που προσέλκυαν κυρίως ελληνικά σκάφη και τα περαστικά από και προς την Ιταλία., τώρα αποτελούν νέο προορισμό γι αυτούς.  Παλιότερα, το παιχνίδι παιζόταν εδώ σ΄ εμάς και στα τουρκικά παράλια. Τώρα πηγαίνουν και στα Επτάνησα, και στο Σαρωνικό και στα νησιά των Σποράδων.

Οι Ρώσικες θαλαμηγοί γιατί δεν ήρθαν τελικά; Υπήρχε η εκτίμηση ότι θα αποφεύγουν στο εξής την Τουρκία, με τα προβλήματα που έχει, αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε τελικά!
Γιατί απλά, εδώ δεν βρίσκουν τις παροχές που θέλουν. Έτσι συνεχίζουν στην Τουρκία και στους άλλους ελληνικούς προορισμούς.

 Πώς καταφέραμε και τις χάσαμε τις θαλαμηγούς;
Πέραν των γνωστών που μπορούμε να πούμε για το κράτος και το τι δεν κάνει για να προσελκύσει τους VIP, δε δίνουμε λύσεις κι εμείς, δεν απλοποιούμε τις διαδικασίες, δεν έχουμε γίνει πιο ευέλικτοι για να προσελκύσουμε ξανά αυτό τον πελάτη.

Εσείς οι ναυτικοί πράκτορες, ποια ευθύνη έχετε ως προς αυτό;
Κι εμείς έχουμε μεγάλο ποσοστό ευθύνης Καταρχήν πρέπει η συνεργασία μεταξύ μας να είναι πιο στενή για το κοινό καλό, για το καλό της Ρόδου. Να είναι πιο καλή και πιο δυναμική. Ωστόσο, πρέπει να πω ότι παρά τις προσπάθειες που κάνουμε για να προσελκύσουμε θαλαμηγούς και αφίξεις, ακούμε από τους πελάτες μας παράπονα. Επιπλέον, κατά καιρού, εμάς τους ναυτικούς πράκτορες μας έχουν προσελκύσει επενδυτές οι οποίοι μπορούν να αλλάξουν το μέλλον του yachting, κι επομένως του νησιού, δεν υπάρχει ανταπόκριση. 

Ποιο είναι το πιο σημαντικό που πρέπει να γίνει για να σωθεί η κατάσταση;
Μία ανακατανομή των θέσεων ελλιμενισμού και των σκαφών, ανάλογα με την κατηγορία τους. Η Κως είναι πιο μπροστά από εμάς σε θέματα υποδομών  παρά τα προβλήματα που έχει με τους πρόσφυγες. Το ίδιο θα μπορούσαμε να πούμε και για τη Λέρο. Πρέπει να δοθούν κίνητρα στις θαλαμηγούς για να έρθουν. Στους VIP τουρίστες οι οποίοι έχουν και τις παραξενιές τους. Νέα κίνητρα όπως κάνει συνεχώς η Τουρκία. Στο Μαρμαρίς, παρά τα τεράστια προβλήματα που έχει η γειτονική μας χώρα, όλες οι μαρίνες τους είναι γεμάτες, κι εμείς είμαστε άδειοι. Πρέπει να γίνει οργάνωση του λιμανιού και απλοποίηση των διαδικασιών. Και η Τουρκία βέβαια έχει κρίση στο ναύλο.

Για τον Ιούνιο πώς είναι οι κρατήσεις, τι περιμένετε;
Έχουμε κρατήσεις, αλλά οι τεταμένες σχέσεις με τη γείτονα χώρα δημιουργούν επιπρόσθετα προβλήματα. Πολλά σκάφη ακύρωσαν αυτές τις μέρες γιατί οι Τούρκοι εκτελούν άσκηση στο Αιγαίο. Εμένα μου ακύρωσαν προχθές πέντε Ολλανδικά σκάφη και ακυρώσεις είχαν όλοι.