Οι αλλαγές που προτείνονται δεν αφορούν τη βελτίωση της παιδείας

Στοχοποίηση της εκπαίδευσης με σκοπό να μειωθεί το προσωπικό που υπηρετεί σε αυτήν, καταγγέλλει η Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, ασκώντας δριμύτατη κριτική στις νέες εξαγγελίες της κυβέρνησης περί κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων, και καταγγέλλοντας πειραματισμούς στο χώρο της παιδείας.

Μάλιστα, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχωρήθηκε χτες ο πρόεδρος Ανδρέας Μαρίνος, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι οι αλλαγές στην παιδεία δεν προτείνονται με στόχο τη βελτίωση της παιδείας, καθώς προβλέπονται από την αξιολόγηση και είναι ζητήματα που θέτουν οι θεσμοί.

Ειδικότερα, ο κ. Μαρίνος αναφέρθηκε σε ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο, και αφορούν τη διεξαγωγή των μαθημάτων, την αξιολόγηση των διευθυντών, την τεχνική εκπαίδευση αλλά και τις αλλαγές στο χώρο της παιδείας γενικότερα.

«Τη φετινή χρονιά σημειώθηκαν αλλαγές, αλλά σίγουρα δεν ήταν προς τη βελτίωση της εκπαίδευσης. Είχαμε κατάργηση μαθημάτων στα Γυμνάσια, μείωση ωρών σε άλλα, και φτάσαμε να εξαγγέλλεται κατάργηση των πανελλήνιων όπως ακριβώς είχε παλαιότερα με τον… ΕΝΦΙΑ.

Δηλαδή ξέροντας ότι στο κάθε σπίτι υπάρχει ένα τεράστιο άγχος για τις πανελλήνιες είπαν ότι θα καταργηθούν ώστε να δουλέψουμε πάλι δημαγωγικά. Το πρόβλημα όμως είναι ότι οι εξετάσεις που ξεκίνησαν από τη δεκαετία του ’70, οι οποίες μπορούν ακόμα περισσότερο εξασφάλιζαν το αδιάβλητο, ήταν αντικειμενικές και αξιόπιστες.

Δε ξέρουμε αν αυτό είναι αλήθεια… Το πρόβλημα είναι ότι δημιουργούνται μεγαλύτερες ανισότητες αλλά το χειρότερο είναι ο νέος τύπος λυκείου. Προτείνεται μία αποδομημένη 1η λυκείου με κοινά μαθήματα σε ΕΠΑΛ και γενικά λύκεια και μετά ένας τύπος λυκείου που πρέπει να τρέξεις με… χίλια για να πάρεις το εθνικό απολυτήριο. Όσοι δεν καταφέρουν να τρέξουν σε αυτή την κούρσα τότε θα πάρουν ένα απλό πιστοποιητικό. Οι λίγοι που θα περάσουν θα μπορέσουν να μπουν στα πανεπιστήμια.

Εμείς θεωρούμε πως όλοι αυτοί οι πειραματισμοί αν υποθέσουμε ότι είναι αληθινοί, θα δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα και χειρότερα ζητήματα στους μαθητές. Οι αλλαγές στην παιδεία δεν προτείνονται με στόχο τη βελτίωση της παιδείας, προβλέπονται από την αξιολόγηση και θέτουν οι θεσμοί.

Στόχος είναι η εξοικονόμηση και μείωση του προσωπικού και των σχολικών μονάδων η συγχώνευση σχολείων, η κατάργηση των ΕΠΑΛ.
Στα σχολεία υπάρχουν πάνω από 500 κενά για τη Δωδεκάνησο που πρέπει να καλύφθούν από αναπληρωτές.

Πρόκειται για ένα πρόβλημα της ίδιας της κοινωνίας» δήλωσε ο κ. Μαρίνος ο οποίος σε ότι αφορά τη διαδικασία επιλογής των διευθυντών, το υπουργείο γνώριζε ότι θα κρινόταν παράνομος ο τρόπος που έγιναν. «Έτσι χωρίς καμία διαβούλευση πήγαν να βγάλουν ένα νόμο για το πως θα ευνοηθούν καλύτερα οι ημέτεροι ώστε να καταλάβουν θέσεις διευθυντών και νομοθέτησαν με ένα νόμο που ψηφίστηκε χωρίς να γνωρίζουμε ακριβώς το περιεχόμενό του.

Αυτή τη στιγμή οι προϊστάμενοι, οι διευθυντές εκπαίδευσης καλούνται να μην είναι πρόεδροι των συμβουλίων επιλογής των διευθυντών αλλά θα πρέπει να οριστούν από τον περιφερειακό διευθυντή υπεύθυνοι των επιτροπών επιλογής των διευθυντών» είπε χαρακτηριστικά.

Ένα άλλο ζήτημα που τέθηκε ήταν η κατάσταση των σχολικών κτιρίων τα οποία χρήζουν επισκευών. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου πολλά σχολεία έχουν προβλήματα με τα κτίριά τους και συγκεκριμένα με τις μονώσεις, τα παράθυρά τους κ.α. «Δόθηκαν κάποια χρήματα στα σχολεία από την περιφέρεια τα οποία όμως δεν έχουν φτάσει σε αυτά. Πρόκειται για 8 εκατομμύρια τα οποία δεν έχουν φτάσει στα σχολεία, δε ξέρουμε τι συμβαίνει ποιος φταίει και δεν έχουν αξιοποιηθεί τα χρήματα αλλά το ζήτημα είναι ότι τα σχολεία έχουν σοβαρά προβλήματα και χρειάζονται τα χρήματα» δήλωσε ο κ. Μαρίνος.

Τέλος για την επαγγελματική εκπαίδευση είπε ότι αυτή αποτελεί τον κορμό ανάπτυξης της οικονομίας και πρόσθεσε ότι στην Ελλάδα υπάρχει μία… φιλολογία για το πώς θα εξελιχθεί η επαγγελματική εκπαίδευση, και ότι όλα αυτά είναι σε επίπεδο πειραματισμού. Όπως είπε η τεχνική εκπαίδευση δεν πρεπει να συγχωνευτεί αλλά να αφουγκραστεί τις ανάγκες που έχει η κοινωνία ώστε να βγάλει εξειδικευμένα στελέχη που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της οικονομίας. Γι’ αυτό πρέπει να προστατευτεί με κάθε τρόπο. Σύμφωνα με τον ίδιο όλα τα άλλα γίνονται για λόγους οικονομίας και για τίποτε άλλο.

Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Θεόδωρος Ξάφης αναφερόμενος στις εξαγγελίες της κυβέρνησης κυρίως σε ότι αφορά την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων δήλωσε:

«Ακούμε τα ίδια και τα ίδια από όλους, ευχολόγια θεωρητικές διακηρύξεις, αοριστολογίες με σκοπό ένα επικοινωνιακό παιχνίδι με πλήρη δημαγωγικό σκηνικό μίας φτηνής επικοινωνιακής προπαγάνδας. Στο θέμα με τις πανελλήνιες δε ξέρω που σκοπεύουν…στόχοι και προγράμματα του ποδαριού, στο γόνατο, ότι μας κατέβει να το προτείνουμε να το περάσουμε…

Από το υπουργείο παρέλασαν τρεις υπουργοί έδωσαν υποσχέσεις, και η εκπαιδευτική κοινότητα αδυνατεί να παρακολουθήσει τους πειραματισμούς και τα οράματα όλων . είμαστε σε πλήρη σύγχυση, στοχοποιείται η εκπαίδευση και οδηγούμαστε σε αδιέξοδο».

Για τις εξετάσεις
Στο πλαίσιο της χτεσινής συνέντευξης τύπου έγινε ενημέρωση από τον κ. Ξάφη για τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων στο νομό μας και για τη συμμετοχή των μαθητών από τα νησιά μας σε αυτές.

Ειδικότερα, στις 7 Ιουνίου μέρα που θα διεξαχθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις, στο νομό Δωδεκανήσου θα λειτουργήσουν 39 εξεταστικά κέντρα για τη γενική εκπαίδευση, και 10 εξεταστικά κέντρα για την τεχνική εκπαίδευση. Τα παιδιά του λυκείου Έμπωνα θα κατέβουν στο Λύκειο Σορωνής, τα παιδιά του Αγαθονησίου θα πάνε στο Λύκειο της Λέρου και τα παιδιά του Ολύμπου-Καρπάθου στο Λύκειο Απερίου.

Τα παιδιά που φοιτούν στα ΕΠΑΛ της Ρόδου θα διαγωνιστούν στο 1ο ημερήσιο ΕΠΑΛ της Ρόδου. Εκεί θα πάνε επίσης τα παιδιά του 2ου ΕΠΑΛ και τα παιδιά του ΕΠΑΛ Αρχαγγέλου αλλά και τα παιδιά της Σύμης και του Παραδεισίου.

Ο αριθμός των διαγωνιζόμενων στις πανελλήνιες για τη γενική εκπαίδευση είναι 1.379 υποψήφιοι και 55 μαθητές θα εξεταστούν προφορικά στο ειδικό κέντρο. Στην τεχνική εκπαίδευση το σύνολο των διαγωνιζόμενων ανέρχεται σε 337 άτομα. προφορικά θα εξεταστούν 26 μαθητές.

Όπως δήλωσε ο ίδιος «Όλα είναι έτοιμα, ο μηχανισμός και τα εξεταστικά κέντρα, καθώς και ο εκπαιδευτικός πληθυσμός είναι πανέτοιμος για να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις και στα καθήκοντά του, ελπίζουμε και ευχόμαστε η Δωδεκάνησος συνεχώς να καλυτερεύει και να φτάσει σε υψηλα επίπεδα επιδόσεων».