Πρώτη φορά στα social media (βίντεο)

Του Τάσου Βελιάδη*
Business Unit Director της socialab

Kάθε αρχή λοιπόν μπορεί να είναι δύσκολη, ακριβώς έτσι είναι και η πρώτη φορά που θα αποφασίσουμε να διαφημίσουμε την επιχείρηση μας στα social media αν δεν ακολουθήσουμε προσεκτικά βήματα και πολύ βασικό, μια σωστή στρατηγική που θα μπορούμε να βλέπουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα αν πετυχαίνει και να επαναπροσδιορίζουμε είτε τη στρατηγική μας είτε τους στόχους που θέλουμε να πετύχουμε..


Υπάρχουν λοιπόν 6 βασικοί κανόνες που είναι καλό να έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας πριν ξεκινήσουμε οποιαδήποτε ενέργεια.

1. Δεν μπορείς να τα κάνεις όλα.
Πολλές φορές ξεκινάμε την παρουσία μας στα social media, μπαίνοντας ταυτόχρονα σε πολλά μέσα και πλατφόρμες χωρίς όμως ουσιαστικά να μπορούμε να τα υποστηρίξουμε. Είναι λοιπόν σημαντικό να αποφασίσουμε εξαρχής σε ποιες πλατφόρμες θέλουμε να δημιουργήσουμε λογαριασμό για την επιχείρηση μας και πως θα δημιουργήσουμε το σωστό περιεχόμενο που ταιριάζει στο κοινό μας.

2. Βρες το σωστό κοινό.
Πολλές φορές ξεκινάμε να επικοινωνούμε το προϊόν μας χωρίς να έχουμε κάνει μια έρευνα για το κοινό μας και τα ενδιαφέροντα του. Όταν αποφασίσουμε οτι θα μπούμε στο παιχνίδι των social media, είναι πολύ βασικό να βρούμε ποιο είναι το κοινό μας αλλά και με τι ακριβώς ασχολείται, τι πράγματα το ενδιαφέρουν, τι βιώνει στην καθημερινότητα του. Με αυτό τον τρόπο θα καταφέρουμε να επικοινωνήσουμε πράγματα που τον ενδιαφέρουν και όχι απλά να δημιουργήσουμε προϊοντικά post τα οποία μπορεί να μην έχουν μεγάλη αξία γι αυτούς.

3. Ακουσε το κοινό σου
Η μεγαλύτερη διαφορά του digital σε σχέση με τα άλλα μέσα, είναι οτι στο digital περιβάλλον ο κόσμος μιλάει, γράφει, λέει τη γνώμη του τόσο για το προιόν σου όσο και για το περιεχόμενο που παράγεις. Είναι πολύ σημαντικό να ακούς τι λένε για εσένα, να ακούς τα παράπονα τους αλλά και το τι αγαπάνε στο προϊόν σου.

4. Προσάρμοσε τη στρατηγική σου
Ένα βασικό χαρακτηριστικό του digital όπως ήδη αναφέραμε, είναι οτι οι καταναλωτές μιλάνε, είναι το μέσο που θα ακούσεις τη γνώμη τους. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν αφού ακούσεις τη γνώμη τους να μπεις στη διαδικασία να προσαρμόσεις τη στρατηγική σου σύμφωνα με αυτά που τους αρέσουν. Να δημιουργήσεις περιεχόμενο και καμπάνιες βασισμένες στα χαρακτηριστικά του προϊόντος σου που ξεχωρίζουν.

5. Δημιούργησε καμπάνιες γύρω από την επιχείρηση σου
Πολύ συχνά αναφέρω σε συνεργάτες μου, οτι κάνοντας απλά post στο Facebook δεν πούλησε κανείς. Σίγουρα μπορεί να μην ισχύει 100%, ωστόσο είναι βασικό να δημιουργήσεις μια ιστορία γύρω από την επιχείρηση σου, μια καμπάνια όπου οι χρήστες θα μπορούν να έχουν κάποιο interaction με την εταιρία, θα δουν κάτι διαφορετικό, αλλά το βασικότερο είναι οτι μπορεί να συγκινηθούν ή να γελάσουν με την καμπάνια σου και να έρθουν πιο κοντά στο brand σου.

6. Μην ξεχάσεις να επενδύσεις σε media.
Μπορεί να έχεις την πιο ωραία ιδέα του κόσμου, να μπεις στη διαδικασία να την υλοποιήσεις, να ξοδέψεις όλο το marketing budget στην υλοποίηση της ιδέας και στο τέλος να δεις οτι τα αποτελέσματα που ήθελες ή το virality που επιθυμούσες δεν ήρθε ποτέ.. Ατό λοιπόν που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι το media budget. Το πόσα λεφτά θα επενδύσουμε στο να διαφημίσουμε την ιδέα που έχουμε δημιουργήσει. Και όσο περίεργο και αν ακούγεται τις περισσότερες φορές το ποσό που θα επενδύσουμε στο να δει κάποιος αυτό που έχουμε δημιουργήσει θα είναι πολλές φορές μεγαλύτερο από το ποσό που έχουμε επενδύσει στο να δημιουργήσουμε την ιδέα.

*Ο Τάσος Βελιάδης ασχολείται με την οnline διαφήμιση και έχει εργαστεί για διεθνή brands καθορίζοντας την online στρατηγική τους. Ως Partner και Business Unit Director της socialab φέρνει καθημερινά μετρήσιμα αποτελέσματα στους πελάτες με τις ιδέες του. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει καμπάνιες που έχουν όχι μόνο ακουστεί αλλά και κέρδισαν διεθνή προβολή και διακρίσεις. Στον ελεύθερο του χρόνο γράφει για social media strategy και digital strategy στο Suit.gr.