Βιταμίνες ως συμπλήρωμα. Τι θα πρέπει να προσέξουμε;

Είναι γεγονός πως ο οι βιταμίνες είναι απαραίτητες για τον ανθρώπινο οργανισμό.

Επίσης γεγονός είναι, ενώ η φυσική τους πηγή είναι μόνο η διατροφή, ο άνθρωπος με τις επεξεργασίες που κάνει σε αυτές, σχεδόν τις έχει εξαφανίσει.

Γιατί πώς να το κάνουμε αλλιώς, οι σύγχρονες και καλά μέθοδοι καλλιέργειας, ή πάχυνσης κρέατος, ή ακόμα και τρόπος εμπορίας γενικότερα των τροφών ποιες βιταμίνες θα μπορούσαν να μας προσφέρουν τελικά;

Για απλοϊκό παράδειγμα θα αναφέρω το πορτοκάλι, την μπανάνα που καθημερινά αυξάνει τα ποσοστά της στην διατροφή μας, την φράουλα και τον ανανά.

Μα και τα τέσσερα είναι φρούτα που θεωρητικά σφύζουν σε βιταμίνες, αλλά πρακτικά στο μεγαλύτερο τους ποσοστό δεν υπάρχουν.

Καλλιεργούνται πως, συλλέγονται άγουρα, (Πράσινα ακόμα, πριν μπορέσουν να ολοκληρώσουν τον κύκλο τους) φυλάσσονται σε ψυγεία και λίγες μέρες πριν μας τα σερβίρουν προς πώληση με τεχνητούς τρόπους (Φούρνους) τα ωριμάζουν.

Πέρα αυτών θα θυμίσω και τον τρόπο καλλιέργειας τους που ελέγχεται με τα διάφορα φυτοφάρμακα και αυξητικές ορμόνες.

Κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και στα ζωικής προέλευσης προϊόντα.

Ένα κλωσόπουλο για να ανατηχθεί και να γίνει έστω κοτόπουλο θα χρειαστούν τουλάχιστον τέσσερις με πέντε μήνες ελεύθερης βοσκής.

Τι θρεπτικό θα μας προσφέρει εν προκειμένου σε βιταμίνες όταν έχουν κατορθώσει να το μεγαλώσουν και να το κάνουν εμπορεύσιμο σε λιγοστές μέρες;

Συνεπώς οι λήψη επιπρόσθετων βιταμινών κύρια σε όσους κατοικούν σε μεγάλα αστικά κέντρα είναι επιβεβλημένη.

Όμως και εδώ ο άνθρωπος έβαλε το χέρι του και αντιγράφοντας τις φυσικές βιταμίνες κατόρθωσε να φτιάξει οικονομικότερες χημικές που πρόσφατες δημοσιευμένες μελέτες απέδειξαν ότι:

Δεν έχουν την ίδια δυνατότητα απορρόφησης από τις φυσικές.
Σε απόλυτη αντιστοιχία σε mg υστερούν σε δράση από τις φυσικές.
Δημιουργούν το φαινόμενο τοξικότητας ( Υπερβιταμίνωσης ) ακόμα και στις υδατοδιαλυτές βιταμίνες.

Εδώ θα πρέπει να σας διευκρινίσω ότι οι βιταμίνες χωρίζονται σε δυο μεγάλες κατηγορίες.
Λιποδιαλυτές. Δηλαδή απλοϊκά αυτές που διαλύονται σε έλαιο, λίπος και είναι οι εξής.
Βιταμίνη Α, D, E, K.

Υδατοδιαλυτές. Δηλαδή αυτές που διαλύονται σε νερό και αποτελούνται από το σύμπλεγμα Β και την βιταμίνη C.

Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι στις λιποδιαλυτές βιταμίνες και σε περιπτώσεις μεγάλων δοσολογιών και επί μεγάλου χρονικού διαστήματος, θα συναντήσουμε ευκολότερα μεγάλες συγκεντρώσεις στο αίμα και το ήπαρ, άρα παρενέργειες, θα πρέπει γενικότερα να έχουμε κατά νου της ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού μας συνδυαστικά διατροφής (Ποιότητας) και συμπληρωμάτων (Αν είναι φυσικές σαφώς καλύτερα, αν είναι χημικές ας είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.)

Ποια είναι η υπερβολική δόση των βιταμινών;
Υπερβολική δόση σε συμπληρώματα θεωρούμε αφενός όταν ξεπερνούν τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού κατά πολύ και αφετέρου όταν ξεπερνούν χρονικά σε συστηματικές καθημερινές λήψης.
Γενικότερα στις βιταμίνες θα πρέπει να υπάρχουν και χρονικά διαστήματα παύσης των συμπληρωμάτων, αλλά ειδικότερα στις λιποδιαλυτές ο χρόνος της λήψης τους να μην ξεπερνά τις 60 με 90 ημέρες.

Συμπερασματικά:
Είναι σαφές πως υπάρχει λόγος ύπαρξης των βιταμινών ως συμπλήρωμα.
Επίσης σαφές είναι πως οι φυσικές βιταμίνες υπερτερούν των χημικών με τεράστια διαφορά.

Τέλος σαφέστατα και στην λήψη σε συμπλήρωμα βιταμινών έχει λόγο ο οικογενειακός σας γιατρός και ο φαρμακοποιός και εγκυμονεί κινδύνους η χρήση τους αυτοβούλως ή από κακή πληροφόρηση.
Ιδανική περίπτωση αποτελούν οι δυο πολύ-βιταμινούχες φυσικές φόρμουλες του πανεπιστημίου των Αθηνών που με ασφάλεια και εξατομικευμένους χειρισμούς θα καλύψουν τις ανάγκες από ένα παιδί, μέχρι και άτομα τρίτης ηλικίας.

Πηγή: iator.gr