Προοπτικές  ανάπτυξης στο νησί της Ρόδου

Του Nίκου Χαραλάμπη, Ναυπηγού Μηχανολόγου Μηχανικού

Εχουμε πολλά  χρόνια  να  ακούσουμε  για  κάτι  καινούργιο κάτι  αναπτυξιακό που  σχεδιάζεται  προγραμματίζεται  για  την  Λιμενική υποδομή  στο   νησί  μας.

Θέλω  να  τοποθετηθώ δίχως μισολογα σε  κάποιες  σκέψεις  που  κατά  την  άποψη  μου  πρέπει  να  προβληματίσουνε  αυτούς  που  πρέπει.
1. Σε  όλη  την  Υφήλιο  η  μετακίνηση  εμπορευμάτων  γίνεται  τώρα  πια  με  κοντέινερς, δηλαδή  με τεράστια  πλοία  εξειδικευμένα που  ελλιμενίζονται σε  κατάλληλα  λιμάνια  με  ειδικούς  γερανούς  και λιμενικές  εγκαταστάσεις. Είναι  καιρός (έχουμε  ήδη  αργήσει)  να  προγραμματίσουμε και  να σχεδιάσουμε με  προμελέτες  κατ αρχάς  την  κατασκευή  ενός  τέτοιου  λιμανιού  στην  Νότια  Ρόδο. Σημείο  κομβικό  που  μπορεί  να  εξελιχθεί  λόγω  της  γεωγραφικής του  θέσης  του νησιού μας σε  Παγκόσμιο ΔΙΑΚΟΜΕΤΑΚΟΜΙΣΤΙΚΟ κέντρο αφού μπορεί  να  ενώσει  Αφρική Ευρώπη   Ασία.

2. Να  Αναβαθμίσουμε   το  Λιμάνι μας  με  μοντέρνες  και  άξιες  Αρχιτεκτονικά κτιριακές  κατασκευές  που  να  κόβουν  την  ανάσα  στον  επισκέπτη. Το  περίφημο  Master Plan που  υπάρχει  είναι  ήδη 30  ετών.
3. Να  κατασκευάσουμε  ένα  κάθετο  μόλο  από  το  τέλος  της  νέας Μαρίνας  μπροστά  από  τον  ΑΣΙΑΘ με  κατεύθυνση  τον  Νοτιά   ο  οποίος  θα  εξυπηρετεί  μόνο  το  καλοκαίρι  τα  κρουαζιερόπλοια  με  ελάφρυνση  και  αποσυμφόρηση  του  κεντρικού  λιμανιού
4. Στο  τέλος  του  νέου  καρνάγιου  κατασκευή  αποβάθρας  και  αργότερα λιμανιού  για  τα επικίνδυνα και  ρυπογόνα  φορτία, πετρέλαια  κ.λ.π
5. Αμεσα  κατασκευή μιας  ιχθυόσκαλας  στην  Αρχή  του  νέου  καρνάγιου για  αποσυμφόρηση  της  Κολώνας  και  διευκόλυνση αλιέων  και πελατών.

6. Η  μόνιμη  παρότρυνση  μου  ο σχεδιασμός  και η  κατασκευή  μιας προστατευτικής  Νησίδας  εξωτερικά  του  λιμανιού  για  προστασία  Χειμώνα  καλοκαίρι  από  τους  ΒΑ ανέμους (Γραιγο) με  κατασκευή  επάνω  ενός  αξιοθέατου  από  τον κατασκευαστη   που  θα το  εκμεταλλευτεί  κιόλας.
7. Να  κατασκευαστούν  5-6   γλίστρες  περιμετρικά  σε  όλο  το  νησί με  μπάρες  προστασίας  που  θα  ελέγχονται  από το  Λιμεναρχείο.

Με  παρόμοιες σκέψεις  με  τετοιες   φωνές  και  με την  επιμονή  κάποιων έγινε   Μαρίνα  το  Μανδρακι, έγινε  η  Νέα  Μαρίνα, κουτσοδουλευει στραβά το  νέο  καρνάγιο (πρέπει  να  δημοπρατηθεί,  είναι  ήδη  2  χρόνια  πρόχειρα παραδομένο).
Αλλά  τουλάχιστον  κάποια  έργα  ολοκληρωθήκαν  έστω  μετα  από  10ετιες. Πρέπει  από  σήμερα  να  φωνάξουμε  για  να  καταλάβουν  κάποιοι  ότι  για  να  γίνουν  τα  έργα  πρέπει  πρώτα  να ΠΡΟΓΡΑΜΑΤΙΣΤΟΥΝ και  μετα  να ξεκινήσουν  προμελέτες –μελέτες Χρηματοδότηση  κ.λ.π
Ο  Δήμος  το  Λιμενικό  Ταμείο  είναι  αποκλειστικά  υπεύθυνοί  για  αυτά  και  όχι  μόνο για την  συντήρηση  κάποιων  έργων που  κατασκευάστηκαν  πριν πολλά πολλά  χρόνια.