Αρκετές συναντήσεις είχε στην Αθήνα ο δήμαρχος Ρόδου

Για τις επαφές που είχε κατά την «κουραστική αλλά αποτελεσματική» μετάβασή του, προχθές, στην Αθήνα, ενημέρωσε, σε δηλώσεις του χθες, ο Δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος ο οποίος, μεταξύ άλλων, ζήτησε από τους αρμοδίους την επίσπευση των διαδικασιών για τη μετεγκατάσταση των ΡΟΜΑ.

Ο Δήμαρχος, λοιπόν, την περασμένη Τετάρτη, είχε τρεις συναντήσεις στην Αθήνα. Αναλυτικά:

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Η πρώτη ήταν μαζί με τον συμπατριώτη μας Υφυπουργό Ναυτιλίας, κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, όπου επρόκειτο να δουν τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη, ωστόσο επειδή βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη τελικά συναντήθηκαν με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, τον κ. Δέδε.

Όπως ανέφερε ο κ. Χατζηδιάκος, μετά την εξαγγελία που έγινε ότι θα προχωρήσει η χρηματοδότηση της νέας εισόδου της πόλης, του μεγάλου έργου της Μεσογειακής Χάραξης, πήρε πλέον τη διαβεβαίωση και δια στόματος του Γ.Γ. Επίσης, σημαντικό ήταν το αίτημα που είχε υποβάλλει ο Δήμος για λογαριασμό της ΔΕΥΑΡ και έγκειται στο να χρηματοδοτήσει το Υπουργείο Υποδομών τον αγωγό των 7 χλμ. από τα διυλιστήρια στο Χαράκι μέχρι την Κάλαθο. Πρόκειται για μία δαπάνη 3.250.000 ευρώ την οποία, βέβαια, δεν μπορεί ούτε ο Δήμος ούτε η ΔΕΥΑΡ να επωμισθεί, αυτά είναι υποχρέωση του κεντρικού Κράτους, όπως είπε.

Ακόμη, η ΔΕΥΑΡ, για τα συνοδά έργα σύνδεσης του κεντρικού αγωγού του φράγματος από το Χαράκι μέχρι τη Ρόδο, έχει κάνει δύο διαγωνισμούς και ετοιμάζει και τον τρίτο, και το κόστος ανέρχεται στα 490 χιλιάδες ευρώ για τα Κολύμπια, άλλα τόσα για το Τσαΐρι, ανεξάρτητα των εκπτώσεων που θα πετύχει, και κοντά στα 330 χιλιάδες ευρώ είναι για τον αγωγό από το Χαράκι προς τα Στεγνά. Μάλιστα, επεσήμανε ότι ο τελευταίος αποδεικνύεται ότι είναι σημαντικός αφού, χθες και σήμερα, αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα έλλειψης νερού στα Στεγνά και γίνεται μία τρομερή προσπάθεια.

Τελικά, όπως είπε, με την πίεση τόσο του κ. Σαντορινιού όσο και του ιδίου, και βέβαια λόγω της αναγκαιότητας χρηματοδότησης του έργου, πήρε τη διαβεβαίωση από τον κ. Δέδε ότι αυτή θα δοθεί από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ούτως ώστε να γίνει η σύνδεση αυτού του αγωγού. Αυτό μας βοηθάει αφάνταστα, είπε ο κ. Χατζηδιάκος, και θα ζητήσει εκτός από τον αγωγό των 7 χλμ. να συνεχίσει και από τη Λάρδο μέχρι το Κιοτάρι, που υπάρχει το αντίστοιχο δίκτυο, ώστε να καλύψουν τις ανάγκες και της Νότιας Ρόδου.

Στην ΕΤΑΔ
Επίσκεψη στην ΕΤΑΔ και τον Πρόεδρό της κ. Τερζάκη, ήταν…η επόμενη στάση του Δημάρχου και, μάλιστα, αυτή τη φορά απέφυγαν να συζητήσουν ή να…συγκρουστούν για τις παραλίες επειδή περιμένουν κάποιες εξελίξεις. Ωστόσο, όπως είπε, συζήτησαν ένα εξίσου φλέγον ζήτημα για το Δήμο: Το αίτημά του να του παραχωρήσουν επιτέλους την έκταση που έχει αποφασίσει και έχει οριοθετήσει ο Δήμος και έχουν πάρει τις αντίστοιχες εγκρίσεις από την Αποκεντρωμένη και το Δασαρχείο, για το χώρο μεταστέγασης των ΡΟΜΑ στον παλιό σκουπιδότοπο.

Το πρώτο αίτημα κατατέθηκε πριν ένα χρόνο και το δεύτερο αίτημα εκκρεμεί από τον Ιανουάριο του 2017 και περιμένουν έξι μήνες να πάρουν μία βεβαίωση ότι δεν χρειάζεται για άλλες κρατικές ανάγκες η συγκεκριμένη έκταση. Όπως είπε χαρακτηριστικά, αυτό έχει κολλήσει σε ένα γραφείο και παρ’ ότι οι υπηρεσιακοί προσπαθούσαν να πάρουν αυτή την πολυπόθητη βεβαίωση, δεν τα κατάφεραν. Έπρεπε να πάει ο Δήμαρχος να ζητήσει να δει τον Πρόεδρο της ΕΤΑΔ για να ξεμπλοκάρει αυτή η κατάσταση. Γι’ αυτό εξέφρασε την ελπίδα, τη Δευτέρα που θα μεταβεί εκ νέου στην Αθήνα, να έχει λυθεί και αυτό το θέμα.

Στο Υπουργείο Άμυνας
Το τρίτο ζήτημα είναι ένα άλλο αίτημα που είχε υποβάλει ο Δήμος, σχεδόν ένα χρόνο πριν, προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Πάνο Καμμένο να προχωρήσει η παραχώρηση του στρατοπέδου του 299 στο Δήμο της Ρόδου. Όπως είπε ο κ. Χατζηδιάκος, υπάρχει η σχετική  αλληλογραφία αλλά αν δεν πιεστούν και με προσωπική παρουσία, είναι αδιανόητο να προχωρήσει κάτι. Αυτή τη φορά είχαν μία συνάντηση, και για άλλο θέμα, στο γραφείο του αναπληρωτή Υπουργού Άμυνας, του κ. Βίτσα, και ταυτόχρονα έχοντας μαζί του τα έγγραφα, είδαν επιτόπου που βρίσκεται το στρατόπεδο, ποια είναι η σημερινή του κατάσταση και πήρε και από εκείνον διαβεβαίωση για την παραχώρηση.

Όπως εξήγησε, αυτό είναι σημαντικό γιατί εξυπηρετεί τους σχεδιασμούς το Δήμου στη λογική αφενός μεν οι εγκαταστάσεις του Τροχαίου Υλικού του Δήμου στ’ Ασγούρου να μεταφερθούν, με ένα καλό σχεδιασμό, στο πρώην στρατόπεδο το 299 αλλά έτσι θ’ ανοίξει και ο δρόμος για να δοθεί η δυνατότητα να μεταστεγαστεί στον ίδιο χώρο και η ΠΥΡ αφού είναι πολύ μεγάλος. Μάλιστα, σκοπεύουν να το ζητήσουν με το που παραχωρηθεί η έκταση αυτή στο Δήμο.

Η επίσκεψη στο γραφείο του κ Βίτσα, όμως, ήταν προγραμματισμένη για ένα άλλο θέμα που είχε να κάνει με το θεματικό τουρισμό. Πρόκειται για την προσπάθεια που είχε ξεκινήσει πέρυσι για να γίνει το σιρκουί των αγώνων αυτοκινήτων περιμετρικά των τειχών. Επειδή για φέτος θεωρείται ακατόρθωτο να γίνει και επειδή αυτόν τον αγώνα τον είχε προγραμματίσει η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και το δ.σ. εξουσιοδότησε τον ίδιο να προχωρήσει στη συνεργασία με το φορέα που θα υλοποιήσει το έργο, ζήτησαν να παραχωρηθεί το αεροδρόμιο των Μαριτσών για να γίνει κάποιος αγώνας μηχανοκίνητου αθλητισμού, που θα εντάσσεται στο πρωτάθλημα της ΟΜΑΕ μέσα στην πίστα του αεροδρομίου των Μαριτσών. Έτσι, πήραν την έγκριση από τον κ. Βίτσα για το θέμα αυτό και, μάλιστα, μέχρι τις 20 του μήνα θα δοθεί συνέντευξη τύπου στην Αθήνα για να ανακοινωθεί ότι θα γίνει ο αγώνας αυτός στις 29 Οκτωβρίου στη Ρόδο, παράλληλα με το σιρκουί στο Τατόι.

Για τους παιδικούς σταθμούς
Ο Δήμαρχος, ζήτησε ακόμη να συναντηθεί με την Υπουργό Κοινωνικής Πολιτικής κα Θεανώ Φωτίου για τις εξελίξεις με τους βρεφονηπιακούς σταθμούς και για το πρόγραμμα της δημιουργίας των υποδομών για τη μετεγκατάσταση των ΡΟΜΑ, ωστόσο αυτό δεν κατέστη δυνατόν και ευελπιστεί να συναντηθούν τη Δευτέρα.

Για το θέμα αυτό, ο Δήμαρχος σχολίασε ότι πάντα υπήρχε δυσκολία στην εκταμίευση πόρων από ευρωπαϊκά προγράμματα για να καλύψουν το σύνολο των αναγκών λειτουργίας των δημοτικών βρεφονηπιακών σταθμών. Όπου δεν μπορούσε, υπήρχε μία χρηματοδότηση μέσου του Ινστιτούτου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που ήταν ο ενδιάμεσος για να χρηματοδοτηθούν οι συγκεκριμένες δομές των Δήμων. Φέτος, όμως, υπάρχει ιδιαίτερη δυσκολία.

Επεσήμανε, λοιπόν, ότι ξεκάθαρα είναι μία υποχρέωση κρατική η λειτουργία των σχολείων, των βρεφονηπιακών, των νηπιαγωγείων. Δεν παρέλειψε, ακόμη, να πει ότι τον ενόχλησαν κάποιες άστοχες δηλώσεις από πλευράς Υπουργείων, ότι θα πρέπει οι Δήμοι να κάνουν δομές, βρεφονηπιακούς σταθμούς, για να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πολίτες, και να μην κάνουν πολιτική.

Ως παράδειγμα ανέφερε ότι ο Δήμος, στη θητεία τους, με μεγάλη προσπάθεια, ολοκλήρωσε μελέτες για τρεις βρεφονηπιακούς και ένα νηπιαγωγείο. Από αυτούς, είναι ο βρεφονηπιακός στην Ιαλυσό, με υψηλό προϋπολογισμό, ωστόσο, όπως είπε, δεν νοείται μία πόλη 20 χιλιάδων κατοίκων να μην έχει δημοτικό βρεφονηπιακό. Τον επόμενο μήνα θα δημοπρατηθεί, χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ.

Στο ίδιο πρόγραμμα είχαν ολοκληρώσει τη μελέτη για το βρεφονηπιακό στα Κοσκινού που, όμως, δεν εντάχθηκε σ’ αυτή τη φάση και ευελπιστούν σε επόμενο πρόγραμμα, όπως και ο βρεφονηπιακός στην Κισθινίου στην Παλιά Πόλη, κάτι που θεωρεί πολύ σημαντικό για την πιο «ζωντανή» Μεσαιωνική Πόλη. Πάντως, ο Δήμος χρηματοδοτεί τη συντήρησή του από ίδιους πόρους αφού δεν εντάχθηκε, όπως και το νηπιαγωγείο της Παστίδας.

«Από τα Υπουργεία πρέπει να ξέρουν ότι οι Δήμοι κάνουν καλά τη δουλειά τους, η χρηματοδότηση, όμως, είναι υποχρέωση της πολιτείας», είπε, καταλήγοντας ο Δήμαρχος και αναφέρθηκε στην έντονη διαμαρτυρία που εξέφρασαν προς το Υπουργείο παιδείας όταν το 10ο δημοτικό σχολείο από εξαθέσιο ξαφνικά γίνεται τριθέσιο, χωρίς να ερωτηθεί κανένας.

Όπως είπε, είναι πολύ σημαντικό να λειτουργεί στη Μεσαιωνική Πόλη για να κρατήσουμε τους κατοίκους. Και οι ειδήμονες λένε ότι οδεύει προς την κατάργησή του ωστόσο δεν προτίθενται να επιτρέψουν κάτι τέτοιο. «Να φροντίσουν τα Υπουργεία να κάνουν καλά τη δουλειά τους», είπε.