Η Κάρπαθος του 2017

Του Ιωάννη Καρελλά

«Και όμως κινείται». Αυτή η φράσις όπου έμεινε εις την ανθρωπότητα. Αθάνατος η φράσις όπου βγήκε από την ψυχή ενός ανθρώπου του πιστεύω.

Ο άνθρωπος που εθουσιάστην για την εφεύρεσιν εις το χρέος και εις το καθήκον για το καλό της ανθρωπότητας. Την φράσην αυτήν θα την τεριάσωμεν σήμερον εις τα χρόνια και εις την καθημερινότητα όπου διανύωμεν και με λίγα λόγια θα πούμε και εμείς σήμερο παρά τις προσδοκίες και τις ελπίδες όπου είχαμε για ένα καλύτερο αύριο και για ένα καλύτερο τόπο-όμως προσφέρεται η δράσις.

Και όμως φτωχέψαμεν. Η Κάρπαθος σαν νησί της Δωδεκανήσου και μέλος της νησιωτικής Ελλάδας δεν ξεχωρίζει από τις ανάγκες της βιωσιμότητας όπου περνάμε σήμερα σαν πολίτες της ελληνικής επικράτειας. Εκτός της κλιματολογικής αλλαγής όπου επηρεάζει τη ζωή μας είναι και τα υπάρχοντα προβλήματα και ανάγκες της βιωσιμότητάς μας. Φτωχή η κάρπαθος του 2017 και με βαρύ σταυρό προβλημάτων.

Η υγεία-εις την προτεραιότητα. Υδωρ. Απασχόλησις. Καθαριότητα συγκοινωνία δρόμοι περιβάλλον. Σαν Καρπάθιοι δεν διστάζουμε να εκφραστούμε ελεύθερα. Βλέποντας ότι ο ορίζοντας δεν διαγράφει ανάπτυξη, αφού απουσιάζει η ειλικρίνεια, η εμπιστοσύνη και το σπουδαιότερο η εργασία. Το φαινόμενο της απασχόλησης το πρόβλημα όπου επηρεάζει τη ζωή των νέων ανθρώπων ο Καλλικράτης της νέας εποχής δεν καλύπτει τις ανάγκες της Καρπάθου αφού τα χωριά μένουν χωρίς δημοτικό φωτισμό και οι αγροτικοί και δασικοί μας δρόμοι ακαθάριστοι, αφού δεν υπάρχουν καύσιμα.
1978-2017.

Πέρασαν χρόνια 39 όπου το τεμάχιο του δρόμου Σπόα-Ολυμπο 16 χιλιόμετρα παρά την μελέτη και τις πιστώσεις ακόμα παραμένει ημιτελές. Πάγκαλος. Αδιάφορο το τι λένει οι αρμόδιοι όσοι κατέχουν τεχνικές γνώσεις και διέλθουν το δρόμο βλέπουν τα ανορθόγραφα. Δεν υπάρχει 20 μέτρα ευθεία-απότομες στροφές. Ελλειψη κανονικά πλάτους. Εγινε άσφαλτος χωρίς να υπάρχουν τεχνικά και κουνέτα και χωρίς να καθαριστούν τα πρανές. Ζητούμε την επίσκεψη του Περιφερειάρχη μήπως βαθμολογήσει τα υπάρχοντα και να αποπερατωθούν.

Το θέμα της προστασίας του Περιβάλλοντος απασχολεί τις προσδοκίες όλων. Πώς τα βλέπουν οι υπεύθυνοι σε περίπτωση πυρκαγιάς. Τί γίνεται με το μελτέμι και τον καύσωνα. Υπάρχουν αποθέματα νερού. Υπάρχουν δρόμοι καθαροί θα μπορέσουν τα τροχοφόρα με το κινητό φορτίο να διέλθουν στους υπάρχοντες δρόμους όπου εκτός της στενότητας έχουν και πλαγίως κλήση ο40 εκατοστών-είναι ευκαρία η δασική υπηρεσία να πάρει υπεύθυνη θέση.

Η δρομολόγηση του Ο/Γ πλοίου Blue Star έδωσε λίγη ζωή στη ναυτιλιακή συγκοινωνία Καρπάθου-Κάσου και ευχόμεθα όμως παραμείνει για το καλό της ζωής της ακριτικής Καρπάθου-Κάσου θα θέλαμε όμως να προσθέσουμε ότι σαν επιδοτούμενα πλοία τα ατομικά εισιτήρια Ρόδου-Καρπάθου παραμένουν λίγο ακριβά. Από 21 ευρώ πρέπει να δοθεί μία έκπτωση τουλάχιστο 18 ευρώ. Θα έχουν περισσότερο όφελος οι ναυτιλιακές εταιρείες.

Από το 2000 έως 2010 ο πληθυσμός της Καρπάθου έχει μειωθεί κατά 30% περίπου. Καθώς και ο χρηματικός τζίρος εις τα 60% έναντι των εμβασμάτων του εξωτερικού και των ιδιωτικών κεφαλαίων και συντάξεων. Οι πολλοί θάνατοι τα τελευταία χρόνια άφησαν ένα κύμα φτώχειας.

Γι’ αυτό σήμερα θα μιλήσουμε υπεύθυνα προς τους αρμόδιους ότι τελείωσαν τα ψέματα και η Κάρπαθος δικαιούται ειδικής προστασίας αφού βέβαια και εμείς σαν Καρπάθιοι επιστρατευθούμε στον καλό δρόμο της ενότητας.

Μιλώνας για ανάπτυξη της Καρπάθου πρέπει να λάβουμε υπόψη την οργάνωση του δήμου να αποκτήσουμε δήμο της εργασίας και της ενότητας. Μετά ακολουθούν τα επόμενα βήματα. Η Ολυμπος, Διαφάνι να γίνουν ως ήτανε μικρός δήμος, θα βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη και διατήρηση της παράδοσης. Να αξιοποιηθεί το βρόντη σαν λιμάνι, αυτό το επιβάλει η κρουαζιέρα και ο καλύτερος λιμενισμός των πλοίων. Επόμενο έργο ζωής είναι η κατασκευή του δρόμου καλής και τεχνικής βατότητας προς το Κοίλιος και το Τρύστομο.

Είναι η περιοχή όπου παρέχει γεωργική και τουριστική ανάπτυξη. Και εδώ ζητούμε την βοήθεια του υπουργού Αμύνης προς καλύτερη εκτέλεση του έργου με την παρουσία στρατολογικού υλικού. Δεν θα σταματήσει να κρούει ο κώδωνας των προβλημάτων της Καρπάθου. Τελείωσε η φιγούρα.