Ίδιο φαγητό καθημερινά: Πόσο υγιεινό είναι;

Το να τρώμε σχεδόν το ίδιο πράγμα κάθε μέρα ακούγεται κάπως… βαρετό. Από την άλλη πλευρά, μήπως θα μπορούσε να είναι υγιεινό;

Μπορεί να υπάρχουν οφέλη στο να τρώμε τα ίδια γεύματα και σνακ καθημερινά; Ας προσπαθήσουμε να αναλύσουμε λιγάκι…

Τα υπέρ
Αν τα γεύματα και τα σνακ που καταναλώνουμε σε καθημερινή βάση είναι κυρίως φρούτα, λαχανικά, άλιπη πρωτεΐνη, δημητριακά ολικής άλεσης και υγιεινά λιπαρά, τότε σίγουρα η διατροφή μας δεν είναι κακή. Πόσο μάλλον, έχουμε κάνει ένα εκπληκτικό ξεκίνημα—ειδικά αν αναλογιστούμε πόσο υψηλά είναι τα ποσοστά ανθρώπων που δεν καταναλώνουν καθημερινά τις προτεινόμενες ποσότητες λαχανικών.

Συνεπώς, αν φτιάξουμε ένα πλάνο διατροφής που είναι υγιεινό, αλλά επαναλαμβανόμενο, μπορεί να είναι καλό, τουλάχιστον για αρχή, ώστε να μάθουμε να προγραμματίζουμε τα γεύματά μας με περισσότερη άνεση, και να τα έχουμε άμεσα διαθέσιμα, χωρίς να χρειάζεται να καταφύγουμε στην εύκολη λύση του junk food.

Μια μελέτη του 2015, επίσης, κατά την οποία εξετάστηκε η διατροφή περισσότερων από 5.000 ανθρώπων, κατέληξε πως μια διατροφή με μεγαλύτερη ποικιλία συσχετίζεται σε μεγαλύτερο βαθμό με αυξημένο βάρος, μεγαλύτερη περιφέρεια μέσης. Από εκεί, προκύπτει το συμπέρασμα ότι ποικιλία στην διατροφή δεν σημαίνει απαραίτητα καλή διατροφή.

Τα κατά
Από την άλλη πλευρά, ακόμα και αν η καθημερινή μας διατροφή είναι ισορροπημένη, δεν είναι σίγουρο ότι λαμβάνουμε όλα τα αναγκαία θρεπτικά συστατικά. Είναι διαφορετικό να τρώμε συχνά τα αγαπημένα μας φαγητά. Η καθημερινή επανάληψη των ίδιων τροφών είναι σχεδον σίγουρος τρόπος να ξέρουμε πως ο οργανισμός μας δεν προσλαμβάνει όλα τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να λειτουργεί σωστά.

Για την ακρίβεια, οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν με αυτή τη δήλωση, λέγοντας πως η επανάληψη στο φαγητό δεν αποτελεί σωστό πλάνο διατροφής. Εν κατακλείδι, η ποικιλία στη διατροφή είναι σημαντική, αλλά ακόμα πιο σημαντικό είναι να επιλέγουμε τις σωστές τροφές. Πρέπει να καταναλώνουμε κάθε μέρα ικανοποιητικές ποσότητες φρούτων και λαχανικών, να φροντίζουμε να έχουμε στο πιάτο μας άλιπες πηγές πρωτεΐνης, καλά λιπαρά, και να ξεκινάμε την ημέρα μας με ένα γερό πρωινό, με δημητριακά ολικής άλεσης.

Πηγή: iatronet.gr