10 τρόφιμα για υγιή εγκέφαλο...

1. Στρείδια ή Αχιβάδες
Αν τα θαλασσινά ειναι το χόμπι σας, φυσικά θα θελατε να φάτε αυτά. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα όστρακοειδη είναι πολύ ευεργετικα για τον εγκέφαλό σας.

Τα στρείδια είναι πλούσια σε ψευδάργυρο και σίδηρο, τα οποία σας βοηθούν για να κρατήσετε το μυαλό σας διαυγές και να βελτιώσετε την ικανότητά σας να θυμάσθε πληροφορίες εύκολα. Ο ψευδάργυρος και ο σίδηρος έχουν συσχετισθεί με την ικανότητα του εγκεφάλου να παραμείνει εστιασμένος και να συγκρατει πληροφοριες. Η έλλειψη ψευδαργύρου και σιδήρου μπορεί να οδηγήσει σε στρεβλώσεις της μνήμης, δυσκολία συγκέντρωσης, και φυσικά και άλλων ασθενειών του σώματος.

2. Δημητριακά ολικής
Τα τρόφιμα αυτά συμβάλουν στην αύξηση της ροής του αίματος προς τον εγκέφαλο, πράγμα που σημαίνει ότι λειτουργεί καλύτερα. Αυτοί οι σπόροι περιέχουν πολλές βιταμίνες Β6, και θειαμίνη.

Η Θειαμίνη είναι απαραίτητη για όποιον επιθυμεί να βελτιώσει τη μνήμη.

Η επιστημονική έρευνα έχει δείξει ότι η απώλεια μνήμης αυξάνεται απο τα 60 και μετά.

3. Πράσινο τσάι
Θέλετε να πίνετε καφέ το πρωί; Προσπαθείστε να τον αντικαταστήσετε με ένα φλιτζάνι τσάι! Απλά, το φρέσκο, πράσινο ή μαύρο τσάι, είναι πολύ ευεργετικό για τον εγκέφαλό σας, διότι περιέχει κατεχίνες. Είχατε ποτέ μια ημέρα, που νιώθατε κουρασμένοι, και βαριέστε, για σκεφτείτε; Ίσως επειδή έχετε λιγότερες κατεχίνες στον εγκέφαλό σας. Οι κατεχίνες είναι χρήσιμες για να να κρατήσετε το μυαλό σας σε εγρήγορση, φρέσκο, και να λειτουργεί σωστά. Επιτρέπει, επίσης, τη χαλαρωση και θα βοηθήσει στην καταπολέμηση της πνευματικής κόπωσης. Το πράσινο τσάι είναι πολύ ισχυρότερο από ό, τι το μαύρο τσάι, αλλά και τα δύο είναι πολύ καλά για σας.

4. Αυγά
Όταν γερνάμε, οι εγκέφαλοι μας αρχίζουν να συρρικνώνονται λόγω μιας πάθησης που ονομάζεται ατροφία εγκεφάλου. Ωστόσο, μπορούμε να καταπολεμήσουμε αυτή τη φυσική διαδικασία με μια συνήθεια, να τρώμε αυγά. Αυτό οφείλεται στο ότι τα αυγά περιέχουν σε μεγάλη ποσότητα  βιταμίνη Β12 και λεκιθίνη. Η βιταμίνη Β12 είναι χρήσιμη, κατά της συρρίκνωσης του εγκεφάλου, η οποία ονομάζεται νόσος του Αλτσχάιμερ. Τα αυγά, είναι υγιεινά, διότι είναι πλήρης σε απαραίτητα λιπαρά οξέα.

Ο κρόκος αυγού, αν και έχει πολύ χοληστερόλη, εχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε χολίνη, που είναι η ουσία της ανάπτυξης των κυττάρων του εγκεφάλου. Η χολίνη μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της μνήμης σας. Αλλά μην τρώτε περισσότερα από 1 αυγό την ημέρα.
Όσοι έχουν υψηλή χοληστερόλη δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 3 με 4 την εβδομάδα.

5. Μπαχαρικά
Τα μπαχαρικά είναι πάρα πολλά και με διαφορετικές γευσεις.

Ο κόλιανδρος, ο κουρκουμάς, το κάρυ, το πιπέρι, η πιπερόριζα (Ginger), το τσίλι, η πάπρικα, το κύμινο, η κανέλα, το κάρδαμο, ο γλυκάνισος, η δάφνη και άλλα.

Τα μπαχαρικά είναι πολύ χρήσιμα για τη διατήρηση της φρεσκάδας του εγκεφάλου. Ως ένα σημαντικό συστατικό του κάρυ, η κουρκουμίνη, είναι γεμάτη αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην καταπολέμηση της γήρανσης του εγκεφάλου και στη διατήρηση της γνωστικής του λειτουργίας. Τα αντιοξειδωτικά επίσης παλεύουν ενάντια στη ζημία των ελεύθερων ριζών που μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονές και άλλες ασθένειες του σώματος. Το κάρυ, δεν είναι μόνο καλό για τον εγκέφαλο, αλλά μπορεί να βοηθήσει και εναντίον του διαβήτη και των καρδιακών νόσων.

6. Μούρα
Τα μύρτιλλα (Blueberries), είναι πολύ καλα για τη βελτίωση των κινητικών δεξιοτήτων και τη συνολική ικανότητα μάθησης. Τα περισσότερα μούρα, τα Μύρτιλλα (Blueberries), τα μαύρα βατόμουρα, τα Μούρα Goji, τα Ασπρα μούρα κλπ., είναι γεμάτα από αντιοξειδωτικά, τα οποία βοηθούν στη βελτίωση της υγείας του εγκεφάλου. Η κατανάλωση αυτών των φρούτων καθημερινά, μπορεί επίσης να βοηθήσει στην αντιστροφή της γήρανσης του εγκεφάλου.

Τα μούρα, περιέχουν fisetin και flavenoid, τα οποίο είναι πολύ καλά για τη βελτίωση της μνήμης και σας επιτρέπει να θυμάστε εύκολα γεγονότα του παρελθόντος.

7. Ξηροί καρποί και σπόροι
Ψάχνετε για ένα σνακ που να είναι ωφέλιμο για τον εγκέφαλο; πάρτε ένα σνακ καρπών ή σπόρων.

Όπως τα φυστίκια, τα φου-ντούκια, τα κάσιους, τα αμύγδαλα, τα καρύδια πεκάν, οι κολοκυθόσποροι, ο ηλιόσπορος, και άλλα είδη καρπών με κέλυφος, έτσι και οι σπόροι, λιναρόσπορος και σουσάμι, θεωρείται ως ιδανικοί  για τον εγκέφαλό μας.

Οι ξηροί καρποί και σπόροι είναι γεμάτα από ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, καθώς και φυλλικό οξύ, βιταμίνη Ε και βιταμίνη Β6. Όλα αυτά τα θρεπτικά συστατικά σας επιτρέπουν να σκέφτεστε με μεγαλύτερη σαφήνεια. Επίσης θα σας βοηθήσουν να σκέφτεστε πιο θετικά, επειδή τα ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα λειτουργούν όπως τα φυσικά αντικαταθλιπτικά. Μερικοί σπόροι και ξηροί καρποί είναι επίσης γεμάτοι θειαμίνης και μαγνησίου, τα οποία είναι καλα για τη μνήμη, και τη γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου.

8. Πράσινα λαχανικά
Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το λάχανο, το σπανάκι, κ.λπ., είναι πολύ καλά για τον εγκέφαλο των παιδιών και των ενηλίκων.

Τα λαχανικά είναι πολύ χρήσιμα όταν δίνουμε εξετάσεις,στο σχολείο και αλλού. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αυτά τα τρόφιμα είναι πλούσια σε βιταμίνες Β6, Β12 και φολικού οξέος, το οποίο απαιτείται για να σπάσει τα επίπεδα ομοκυστεΐνης, η οποία μπορεί να οδηγήσει στο να ξεχνάμε, ακόμη και στο Alzheimer.

Αυτά τα λαχανικά περιέχουν επίσης, αρκετή ποσότητα σιδήρου. Λοιπόν, συνηθείστε τα παιδιά σας να τρώνε τα πράσινα λαχανικά.

9. Ψάρια
Τα ψάρια στο σύνολό τους είναι πολύ χρήσιμα για την υγεία σας, ειδικά για τον εγκέφαλό. Τα ψάρια είναι γεμάτα από ωμέγα-3, που είναι ένα λιπαρό οξύ πολύ ωφέλιμο για τον οργανισμό σε πολλά επίπεδα.

Τρώγοντας μία μερίδα ψάρι την εβδομάδα, μπορεί να μειώσει σημαντικά την πιθανότητα εμφάνισης της νόσου Alzheimer. Αυτά τα λιπαρά οξέα βοηθούν τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Τα Ωμέγα-3 παρέχουν επίσης περισσότερο οξυγόνο στον εγκέφαλο, και επίσης επιτρέπουν σε κάποιον να αποθηκεύσει νέες πληροφορίες, ενώ θυμάται ακόμη και τις πιο παλιές. Τα καλύτερα ψάρια, για την υγεία του εγκεφάλου, είναι ο σολομός, ο τόνος και η ρέγκα.

10. Σοκολάτα
Η σοκολάτα εκτός από νόστιμη, είναι και πολύ θρεπτική για τον εγκέφαλο. Ιδίως η μαύρη σοκολάτα.

Μπορείτε να αντικαταστήσετε τον καθημερινό καφέ σας με ένα ζεστό ρόφημα σοκολάτας. Οι επιστήμονες έχουν αποδείξει ότι το αντιοξειδωτικά που βρέθηκαν σε μόνο δύο ή τρεις κουταλιές της σούπας σκόνης κακάο είναι πολύ ισχυρότερα από τα αντιοξειδωτικά που βρέθηκαν σε άλλα τρόφιμα, όπως το πράσινο τσάι και το κόκκινο κρασί.

Τα κύρια αντιοξειδωτικά που βρέθηκαν στο κακάο, που είναι γνωστά ως φλαβονόλες, είναι σημαντικά γιατι βοηθούν στην αύξηση της ροής του αίματος προς τον εγκέφαλο.

Πηγή:iator.gr