ΣΕΤΚΕ: Απώλειες εσόδων και αθέμιτος ανταγωνισμός

Τα καταλύματα τύπου Airbnb «φυτρώνουν σαν μανιτάρια» και οι βραχυχρόνιες μισθώσεις έχουν αυξηθεί τόσο, που μιλάμε πλέον για μία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία ολοένα γιγαντώνεται, ενώ το μοντέλο σύμφωνα με το οποίο έχει δομηθεί δημιουργεί τεράστια διαφυγόντα κέρδη για το κράτος και αθέμιτο ανταγωνισμό απέναντι στις νόμιμες επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων.

Αυτό υπογραμμίζει η Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος (ΣΕΤΚΕ), απαντώντας σε δηλώσεις του προέδρου της Ομοσπονδίας Κτηματομεσιτών Ελλάδος (ΟΜΑΣΕ) και στις θέσεις της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ) για τη φορολόγηση των μισθωμάτων από τη βραχυχρόνια εκμίσθωση ακινήτων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΣΕΤΚΕ...
Με μεγάλη έκπληξη και ακόμη μεγαλύτερη αγανάκτηση διαβάζουμε και καταγγέλλουμε τις δηλώσεις του προέδρου της Ομοσπονδίας Κτηματομεσιτών Ελλάδος (ΟΜΑΣΕ), κ. Δημήτρη Μπινιάρη, σύμφωνα με τις οποίες πλατφόρμες σαν αυτή του Airbnb βοηθούν «στην άνθηση του εγχώριου τουρισμού».

Αλήθεια κ. Μπινιάρη από πότε η Ομοσπονδία Κτηματομεσιτών Ελλάδος κι εσείς ο ίδιος «ειδικεύεστε» σε θέματα τουρισμού και δίνετε μαθήματα τουριστικής ανάπτυξης; Τι γνωρίζετε περί αφίξεων; Μάλλον έχετε πλήρη μεσάνυκτα, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα ξέρατε ότι η αύξηση των αφίξεων αυτή καθεαυτή, που καταγράφεται κι εφέτος, όπως και πέρυσι στη χώρα μας, δυστυχώς δεν συνεπάγεται και αύξηση των εσόδων.

Θα γνωρίζατε ότι τα ποσοστά μεταξύ τουριστικών αφίξεων και τουριστικών εσόδων είναι δυσανάλογα, αποτυπώνοντας την πραγματική εικόνα του ελληνικού τουρισμού και την πραγματικότητα την οποία βιώνουν οι επιχειρηματίες του κλάδου.

Δυστυχώς, ο τουρισμός στον οποίο αναφέρεστε δεν έχει τη δυναμική να συνεισφέρει στα μεγέθη της τουριστικής-ξενοδοχειακής βιομηχανίας και στην πολύπαθη ελληνική Οικονομία.
Τα «σκιώδη» καταλύματα τύπου Airbnb στο μόνο που «βοηθούν» είναι στην ανεξέλεγκτη αύξηση της δυναμικότητας σε κλίνες, με ότι αυτό σημαίνει για την ποιότητα του εγχώριου τουριστικού μας προϊόντος.

Τα καταλύματα τύπου Airbnb «φυτρώνουν σαν μανιτάρια» και οι βραχυχρόνιες μισθώσεις έχουν αυξηθεί τόσο, που μιλάμε πλέον για μία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία ολοένα γιγαντώνεται, ενώ το μοντέλο σύμφωνα με το οποίο έχει δομηθεί δημιουργεί τεράστια διαφυγόντα κέρδη για το κράτος και αθέμιτο ανταγωνισμό απέναντι στις νόμιμες επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων.

Επιχειρήσεις, οι οποίες δεν παίρνουν ανάσα από την άδικη φορο-εισπρακτική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση, την ίδια στιγμή που η αγορά των «σκιώδη» καταλυμάτων θα φορολογείται με ευνοϊκότατους όρους, δημιουργώντας μια τεράστια ανισορροπία στον κλάδο της Φιλοξενίας.

Ακόμη, κ. Μπινιάρη, με βάση τις δηλώσεις σας, φαίνεστε να ενοχλείστε από την επιβολή συγκεκριμένου χρονικού ορίου ενοικίασης των καταλυμάτων αυτών -έως 90 ημέρες ετησίως-, μία από τις ελάχιστες προδιαγραφές που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις. Και σας ερωτούμε, γνωρίζετε πολλούς τουριστικούς προορισμούς στη χώρα μας στους οποίους η σεζόν υπερβαίνει τους τρεις μήνες;
Γνωρίζετε πολλά τουριστικά καταλύματα, τα οποία «δουλεύουν» περισσότερες από 90 ημέρες τον χρόνο;

Και εν τέλει, γιατί κόπτεστε τόσο πολύ για το τι ισχύει στην αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων; Μήπως γιατί εσείς και τα μέλη σας λειτουργείτε ως «τουριστικά πρακτορεία», πουλώντας τα συγκεκριμένα καταλύματα χωρίς καμία φορολογική επιβάρυνση;

Σαν να μη φτάνουν οι δηλώσεις του προέδρου της Ομοσπονδίας Κτηματομεσιτών Ελλάδος, έρχεται και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), η οποία με ανακοίνωσή της εκφράζει τη διαφοροποίησή της για την πρόσφατη εγκύκλιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ως προς τον τρόπο φορολόγησης των μισθωμάτων από τη βραχυχρόνια εκμίσθωση ακινήτων (Airbnb), χαρακτηρίζοντας «ληστρική» τη φορολόγηση στις μισθώσεις μέσω Airbnb.

Όχι μόνο ως «ληστρική» δεν μπορεί να θεωρηθεί η φορολόγηση των ακινήτων τύπου Airbnb, αλλά μάλλον ως «αστεία» μπορεί να χαρακτηριστεί, δεδομένου ότι ξεκινάει από το 15%, χωρίς τα συγκεκριμένα ακίνητα να επιφορτίζονται με άλλα οικονομικά βάρη.
Επιτέλους, αποδεικνύεται ποια συμφέροντα εξυπηρετούσε ο νομοθέτης με την ψήφιση του άρθρου 84 του ν. 4472/2017.