Οδηγός για υγιές έντερο

Αν σας ενοχλεί η κοιλιά σας, μπορεί να φάγατε κάτι που σας πείραξε, αλλά υπάρχουν και άλλοι λόγοι, για τους οποίους δεν μιλάμε συχνά. Το στρες, η κακή, πρόχειρη διατροφή, αλλά και ο έντονος τρόπος ζωής μπορούν να καταστρέψουν την υγεία του πεπτικού μας συστήματος, προκαλώντας πρήξιμο, δυσκοιλιότητα, αλλά και πόνο στην περιοχή της κοιλιάς.

Αν το πεπτικό μας σύστημα είναι υγιές και δουλεύει σωστά, τότε πολλά άλλα όργανα του σώματός μας μπορούν να λειτουργούν—είναι κάτι σαν μια αλυσίδα. Μπορεί να μην γίνονται εμφανείς πάντα οι συνδέσεις του πεπτικού συστήματος με άλλα μέρη του οργανισμού μας, αλλά αν το πεπτικό μας σύστημα υπολειτουργεί, αυτές οι συνδέσεις θα γίνουν ξεκάθαρες… με τη μορφή προβλημάτων.

Πώς θα καταφέρουμε να διατηρούμε το πεπτικό μας σύστημα υγιές; Η απάντηση είναι με προβιοτικά.
Τα προβιοτικά είναι μικροοργανισμοί που βρίσκονται στο έντερο, και βοηθούν τη διαδικασία της πέψης. Βοηθούν στην ανακούφιση από τα συμπτώματα προβλημάτων όπως η δυσκοιλιότητα και το πρήξιμο, και ενισχύουν τη δράση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Οι καλύτερες πηγές προβιοτικών είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το γάλα και το γιαούρτι, συνεπώς είναι πολύ καλη επιλογή για την υγεία του πεπτικού μας συστήματος να τα καταναλώνουμε τακτικά, ειδικά αν έχουμε ευαίσθητο στομάχι.

Αν, πάλι, έχετε δυσανεξία στη λακτόζη, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε, καθώς υπάρχουν και μη γαλακτοκομικές πηγές προβιοτικών, αλλά και συμπληρώματα. Μπορούμε, επίσης, να τα βρούμε σε φυτικές τροφές, όπως η σόγια, το σκόρδο, τα φρέσκα πράσινα λαχανικά, τα κρεμμύδια, το πράσο, το σέλερι, οι μπανάνες, αλλά και η βρώμη και η σίκαλη, που περιέχουν και σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών, προφυλάσσοντας ακόμα περισσότερο την καλή υγεία του πεπτικού μας συστήματος

Πηγή: iatronet.gr