Μαριέττα Παπαβασιλείου: οι αριθμοί «μιλούν» για την τουριστική περίοδο

Η εξαιρετική πορεία της φετινής τουριστικής περιόδου συνεχίζεται μέχρι και τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με τα στοιχεία που έκανε γνωστά χθες η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κα Μαριέττα Παπαβασιλείου, σύμφωνα με την οποία τώρα ξεκινούν τις προετοιμασίες για την επόμενη.

Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε χθες, ανέφερε ότι μπαίνουμε στην τελική ευθεία της φετινής καλοκαιρινής περιόδου και μέχρι τώρα τα πράγματα έχουν εξελιχθεί πάρα πολύ καλά καθώς όλοι οι μήνες έχουν παρουσιάσει αύξηση, ενώ οι ίδιοι ρυθμοί συνεχίζονται και τον Σεπτέμβριο αλλά και τον Οκτώβριο.

«Ουσιαστικά, για εμάς, φέτος θα κλείσει μία σεζόν η οποία θα είναι απόλυτα πετυχημένη και ξεκινάμε όλες τις προετοιμασίες για την επόμενη σεζόν», τόνισε και θύμισε ότι, από τις αρχές του 2016 η Περιφέρεια υλοποιεί το τριετές στρατηγικό πλάνο της το οποίο το τηρούν, όπου τα βασικά είναι η συμμετοχή στις εκθέσεις που ξεκινούν στην 1η Σεπτεμβρίου, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπου και εκεί η παρουσία της Περιφέρειας είναι πολύ δυναμική, ενώ έχουν προγραμματίσει και μία σειρά από bloggers και δημοσιογράφους από μεγάλα ΜΜΕ που θα επισκεφθούν όλο το Νότιο Αιγαίο, και τη Ρόδο.

Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με την ίδια, αυτό το οποίο προσπαθεί η Περιφέρεια είναι να επεκτείνει την καλοκαιρινή  περίοδο που, ναι μεν έχουμε αύξηση σε όλη τη σεζόν, για τους ίδιους όμως είναι πολύ σημαντικό να αυξηθεί η κίνηση στην αρχή και στο τέλος της και αυτό πιστεύουν ότι θα πραγματοποιηθεί καθώς προβάλουν ότι τους μήνες Απρίλιο-Μάιο, Σεπτέμβριο-Οκτώβριο, η Ρόδος έχει πολλές δυνατότητες, όπως και όλα τα νησιά, ώστε να τα επισκεφθούν οι τουρίστες και συγχρόνως, με διάφορες εκδηλώσεις που θα γίνονται, και πολύ περισσότερο μέσα στο 2018, αυτές ουσιαστικά θα λειτουργήσουν για να μπορέσουμε να προσελκύσουμε περισσότερο κόσμο στις αρχές και το τέλος της σεζόν αλλά και καλύτερο κόσμο γιατί, όπως είπε, οι άνθρωποι οι οποίοι μας επισκέπτονται για τις εκδηλώσεις, είτε πολιτιστικές είτε αθλητικές, σίγουρα είναι καλύτερου επιπέδου, πράγμα το οποίο είναι στόχος για τη Ρόδο.

Οι αριθμοί «μιλούν»
Στη συνέχεια, η Αντιπεριφερειάρχης ανέφερε κάποια στοιχεία  που θεωρεί πολύ σημαντικά αφού μπορεί να μιλάμε για αύξηση αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε και το επίπεδό της.

Είπε, λοιπόν, ότι είναι γνωστό ότι για όλες τις αγορές υπάρχει αύξηση. Σίγουρα η μεγαλύτερη αγορά για το νησί της Ρόδου είναι η Αγγλία και δεύτερη είναι η Γερμανία.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία από το Holiday Check, που είναι το αντίστοιχο Τrip Advisor της Γερμανίας, δείχνουν ότι από την 1η Ιανουαρίου μέχρι τις 31 Ιουλίου του 2016 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017, υπάρχει αύξηση 13% σε επίπεδο πωλήσεων, 17% στις διανυκτερεύσεις και αυτό το οποίο είναι τρομερό, όπως είπε χαρακτηριστικά, είναι το λεγόμενο turn over, αυτό, δηλαδή, που δείχνει πως έχει εξελιχθεί η σεζόν σε επίπεδο τιμών, σύμφωνα με το οποίο έχουμε 31% σε τζίρο. Δηλαδή, έχουν αυξήσει κατά πολύ τις τιμές τους, επομένως ο κόσμος που έχει έρθει από τη Γερμανική αγορά είναι σίγουρα ανώτερου οικονομικού επιπέδου.

Όσο αφορά στη Ρωσική αγορά, η κα Παπαβασιλείου είπε ότι αυτή τη στιγμή παρουσιάζει μείωση, που όμως είναι υπέρ για το νησί. Όπως εξήγησε, υπήρχε αύξηση σε επίπεδο αεροπλάνων αφού είχε προγραμματίσει περισσότερα η ρώσικη αγορά αλλά επειδή οι περισσότεροι επισκέπτες από τη Ρωσία είναι της τελευταίας στιγμής και δεν μπορούσαν να βρουν δωμάτια αφού ήμασταν πλήρεις μείωσαν τα αεροπλάνα τους και γι’ αυτό παρουσιάζεται αυτή η μείωση. 

Είπε, ακόμη, ότι οι tour operator οι οποίοι είχαν διασφαλίσει τα δωμάτια τους είχαν αύξηση. Οπότε, η μείωση οφείλεται σ’ αυτό και όχι στο ότι υπάρχει μειωμένη ζήτηση από τη Ρωσία, κάτι που, άλλωστε, κσυμβαίνει σε όλες τις αγορές. Δηλαδή, αν υπήρχαν δωμάτια στο νησί όλες οι αγορές θα παρουσίαζαν ακόμα μεγαλύτερη αύξηση, με δεδομένο πάντα, βέβαια, ότι το αεροδρόμιό μας έχει συγκεκριμένη δυναμικότητα και ανάλογη και τα ξενοδοχεία μας.