Η περίμετρος της κοιλιάς σας μπορεί  να σας πει πολλά για την υγεία σας

Είναι απαραίτητο να πάρετε μια μεζούρα και να μετράτε συχνά την περίμετρο της κοιλιάς σας γιατί αυτές οι μετρήσεις θα σας χτυπήσουν έγκαιρα το καμπανάκι για πιθανούς κινδύνους στην υγεία σας.

Η παγκόσμια ιατρική κοινότητα τονίζει πως είναι απαραίτητο να παρακολουθούμε αν έχουμε  αυξημένη συσσώρευση λίπους στο κορμό και ιδιαίτερα στην περιοχή της κοιλιάς, δηλαδή πάσχουμε από αυτό που αποκαλείται κεντρικού τύπου παχυσαρκία.

Για να μετρήσετε σωστά την περίμετρο της κοιλιάς σας τοποθετήστε τη μεζούρα γύρω από τη μέση σας  στο ύψος του ομφαλού και καταγράψτε τη μέτρηση.  Εάν η περιφέρεια της μέσης σας ξεπερνά τα 96 εκατοστά για τους άντρες και τα 80 εκατοστά για τις γυναίκες τότε πιθανότατα να ανήκετε στην κατηγορία των παχύσαρκων, με συσσώρευση λίπους κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς, με αποτέλεσμα ο κίνδυνος να εκδηλώσετε διάφορα νοσήματα κατά την διάρκεια της ζωής σας να είναι αυξημένος.

Να σημειωθεί πως παλαιότερα τα όρια ήταν μεγαλύτερα (102 εκατοστά για τους άνδρες και 88 για τις γυναίκες), αλλά η Διεθνής Ομοσπονδία Διαβήτη (IDF) όρισε ως νέα ανώτερα όρια για την κεντρικού τύπου παχυσαρκία τα 96 εκατοστά για τους άνδρες και τα 80 εκατοστά για τις γυναίκες, υποστηρίζοντας ότι ο κίνδυνος εκδήλωσης διαφόρων νοσημάτων αυξάνεται όταν ξεπερνιούνται ακόμη και αυτά τα πιο χαμηλά όρια.

Η εκλεκτική εναπόθεση του λίπους στην κοιλιά προκαλείται από ένα πλήθος παραγόντων, μεταξύ των οποίων ορμονικοί παράγοντες, γονιδιακοί παράγοντες, η καθιστική ζωή και η κακή διατροφή.

Η κεντρικού τύπου παχυσαρκία συχνά συνοδεύεται από υπέρταση (αυξημένη αρτηριακή πίεση), αυξημένα επίπεδα σακχάρου, τριγλυκεριδίων, ολικής και LDL χοληστερόλης (κακή χοληστερόλη) στο αίμα, αλλά και μειωμένα επίπεδα HDL χοληστερόλης (καλή χοληστερόλη).

Οι γιατροί κρούουν τον κώδωνα κινδύνου ειδικά στους άνδρες (οι γυναίκες παρατηρείται πως ελέγχουν πιο συστηματικά το βάρος τους) πως πρέπει να παρακολουθούν τη συσσώρευση λίπους στην κοιλιά τους και όταν ξεπερνούν τα όρια να ξεκινούν δίαιτα και γυμναστική.

Πηγή: http://www.iator.gr