Άσκηση: Περισσότερη  ενέργεια με φυτικές τροφές

Κάποιος θα πίστευε ότι οι αθλητές καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες κρέατος, καθώς η πρωτεΐνη είναι αναγκαία για την αύξηση της μυϊκής τους μάζας και της αντοχής τους, αλλά τι συμβαίνει με τις φυτικές τροφές; Στην πραγματικότητα, ένα τεράστιο μέρος της διατροφής ενός αθλητή αποτελείται από φρούτα, λαχανικά και όσπρια, και υπάρχουν πολύ σημαντικοί λόγοι για αυτό.

Ας ρίξουμε μια ματιά στα οφέλη που έχει η φυτική διατροφή στις αθλητικές μας επιδόσεις…

Φυτικές ίνες
Οι φυτικές ίνες που βρίσκουμε στα φρούτα και στα λαχανικά μας χορταίνουν για πολλή ώρα, δεν μας προσφέρουν περιττές θερμίδες. Οι διαλυτές ίνες, όπως αυτές που βρίσκουμε στα μήλα, στη βρώμη, στους ξηρούς καρπούς και στα φασόλια, δένονται με οξέα στο λεπτό έντερο, ελαττώνοντας τη χοληστερόλη και ισοσταθμίζοντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Λιπαρά
Οι διατροφές με βάση τα φρούτα και τα λαχανικά είναι χαμηλές σε κορεσμένα λιπαρά και διατροφική χοληστερόλη. Περιέχουν όμως αρκετά πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λιπαρά, που είναι απαραίτητα για τον οργανισμό μας. Τα βρίσκουμε σε τροφές όπως το αβοκάντο και οι ξηροί καρποί, και μας βοηθούν να μειώσουμε την ανοχή στην ινσουλίνη, ελαττώνοντας συνεπώς τον κίνδυνο διαβήτη.

Φυτικές πρωτεΐνες

Τις βρίσκουμε στις φακές, στα μπιζέλια και στα φασόλια, και μας βοηθούν να ρίξουμε την αρτηριακή μας πίεση, με αποτέλεσμα να γίνεται καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, και όλα μας τα ζωτικά όργανα να λειτουργούν σωστά. Οι πρωτεΐνες των φυτών ελαττώνουν την κακή, LDL χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια από το αίμα, και προστατεύουν την υγεία της καρδιάς μας.

Φυτικές στερόλες
Οι στερόλες είναι χημικές ενώσεις που βρίσκονται στις φυτικές τροφές. Η δομή τους είναι παρόμοια με αυτή της χοληστερόλης, αλλά αυτό που κάνουν είναι να μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νοσημάτων, καθώς έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Ελαττώνουν την αρτηριακή πίεση, και ταυτόχρονα βοηθούν τον οργανισμό να επανέλθει πιο γρήγορα μετά από την γυμναστική.

Πηγή: iatronet.gr