Προσωποιημένες υπηρεσίες αναζητούν οι Γερμανοί ταξιδιώτες

Οι διαρκώς μεταβαλλόμενες επιθυμίες και ανάγκες των σύγχρονων Γερμανών ταξιδιωτών ωθούν τις τουριστικές επιτροπές και οργανισμούς να αναπροσαρμόσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ και τους προορισμούς το παρεχόμενο τουριστικό προϊόν τους στα νέα δεδομένα, εγκαταλείποντας το αναχρονιστικό πρότυπο διακοπών του “ήλιος και θάλασσα”.

Πλέον οι εξατομικευμένες και προσωποποιημένες υπηρεσίες και οι αυθεντικές εμπειρίες αποτελούν σημείο αναφοράς και η αναπροσαρμογή των προορισμών σε αυτό το μοντέλο κρίνεται επιτακτική.

Η Γερμανία είναι μια ζωτικής σημασίας αγορά πηγή τουριστών για πολλούς προορισμούς σε όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, καταγράφοντας σχεδόν 48 εκατ. διακοπές (5 ημερών και άνω) στο εξωτερικό το 2016, δηλαδή το 70% εκ των 69 εκατ. διακοπών που έκαναν συνολικά οι Γερμανοί το εν λόγω έτος.

Σήμερα, ωστόσο, οι Γερμανοί, που στην πλειοψηφία τους, εκτός από την Ελλάδα, επιλέγουν για τις διακοπές τους, την Ισπανία, την Ιταλία, την Τουρκία, την Αυστρία, την Κροατία, τη Γαλλία, την Ολλανδία, την Πολωνία και τη Δανία, κάνουν τις κρατήσεις τους βάσει συγκεκριμένων προτιμήσεων.

«Πλέον δεν υφίσταται το μοντέλο παραθεριστή της προηγούμενης 20ετίας», λέει η Hanna Kleber, πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Επιτροπών Γερμανίας, Corps Touristique.

«Ο καθένας σχεδιάζει ανάλογα με τις ανάγκες του. Ένας τραπεζίτης λόγου χάρη, που διαμένει σε ξενοδοχεία 5 αστέρων όλο τον χρόνο ίσως να θέλει να κάνει ένα ταξίδι χαμηλού κόστους, με σακίδιο στην πλάτη”, προσθέτει. Έτσι, η ερώτηση που φαίνεται πως θα επικρατήσει στο μέλλον είναι «Ποιά εμπειρία μπορώ να ζήσω στις διακοπές με αυτά τα χρήματα;», εκτιμά ο διευθυντής Κεντρικής Ευρώπης της Pro Colombia, Jewgeni Patrouchev.

Η τάση για εξατομίκευση των διακοπών θα συνεχιστεί και οι παραδοσιακοί τομείς θα καταστούν άνευ αντικειμένου, συμφωνούν στο σύνολό τους οι εκπρόσωποι των τουριστικών επιτροπών.
“Τα ταξίδια γίνονται όλο και πιο εξατομικευμένα και οι επισκέπτες αναζητούν πιο αυθεντικές εμπειρίες», επισημαίνει ο Romeo Draghiccio, μέλος της τουριστικής επιτροπής της Κροατίας.

«Δεν μιλάμε πλέον για χειμερινές ή οικογενειακές διακοπές. Η Ελβετία διαθέτει 15 θεματικές μορφές τουρισμού, από τον τουρισμό υγείας έως την ποδηλασία», σχολιάζει ο Jörg Peter Krebs, από τον ελβετικό Τουρισμό. «Για εμάς, οι διακοπές στη φύση είναι πιο σημαντικές τώρα από τον ήλιο και τη θάλασσα», προσθέτει ο João Sampaio e Castro, από την επιτροπή Turismo de Portugal. Επισημαίνει δε, πως αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Μαδέρα αποτελεί κορυφαίο προορισμό στην Πορτογαλία για τους Γερμανούς παραθεριστές.

Ακόμη και οι παραδοσιακοί παραθεριστές παραλιών πλέον ενδιαφέρονται περισσότερο να βγουν από το ξενοδοχείο και να εξερευνήσουν τον προορισμό τους. «Η ξεκούραση είναι σημαντική τις πρώτες μέρες των διακοπών, όμως στη συνέχεια οι άνθρωποι θέλουν να βιώσουν ξεχωριστές εμπειρίες», τονίζει ο Kleber.

Τα ταξίδια μακρινών αποστάσεων, όπως και η κρουαζιέρα και τα ταξίδια πόλης, συνιστούν έναν σημαντικό τομέα ανάπτυξης στη γερμανική αγορά ταξιδίων και παρότι αναλογούν σε μόλις το 8% όλων των ταξιδιών, ανέρχονται συνολικά σε 5,3 εκατομμύρια.

 «Οι Γερμανοί «διψούν» για νέους και λιγότερο γνωστούς, μακρινούς προορισμούς», ισχυρίζεται ο Patrouchev. Ενώ ο Kleber προσθέτει ότι “το παραδοσιακό, διαφημιστικό φυλλάδιο με διακοπές παραλίας δεν είναι πλέον αρκετό».

Πηγή: money-tourism.gr