UNICEF: Μόλις κατά 1,3% μειώθηκε, την τελευταία 10ετία, το ποσοστό των παιδιών που μένουν εκτός σχολείου

Με το 11,5% των παιδιών σχολικής ηλικίας (123 εκατομμύρια παιδιά) να απουσιάζουν από τις σχολικές τάξεις σήμερα, σε σύγκριση με το 12,8% το 2007 (135 εκατομμύρια παιδιά), το ποσοστό των παιδιών ηλικίας 6 έως 15 ετών, που είναι εκτός σχολείου, παρουσιάζει ελάχιστη μείωση μέσα στην τελευταία δεκαετία, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η UNICEF.

 Η εκτεταμένη φτώχεια, οι παρατεταμένες συγκρούσεις και οι πολυσύνθετες ανθρωπιστικές κρίσεις, έχουν γίνει αιτία της στασιμότητας αυτού του ποσοστού, δήλωσε η UNICEF, ζητώντας περισσότερες επενδύσεις ώστε να αντιμετωπιστούν οι αιτίες που αφήνουν τα ευάλωτα παιδιά εκτός σχολείου.

Από την άλλη, η ανεπαρκής χρηματοδότηση για την εκπαίδευση, σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης επηρεάζει την πρόσβαση των παιδιών στο σχολείο. Κατά μέσο όρο, λιγότερο από το 2,7% των παγκόσμιων ανθρωπιστικών εκκλήσεων για χρηματοδότηση αφορούν την εκπαίδευση.

Το πρώτο εξάμηνο του 2017, η UNICEF συγκέντρωσε μόνο το 12% της απαιτούμενης χρηματοδότησης για την παροχή εκπαίδευσης σε παιδιά που έχουν πληγεί από κρίσεις.

Χρειάζονται επειγόντως περισσότερα κεφάλαια για να αντιμετωπιστεί ο αυξανόμενος αριθμός και η πολυπλοκότητα των κρίσεων και να δοθεί στα παιδιά η σταθερότητα και οι ευκαιρίες που τους αξίζουν, τονίζει ο οργανισμός.

Τα παιδιά που ζουν στις φτωχότερες χώρες του κόσμου και σε ζώνες συγκρούσεων επηρεάζονται δυσανάλογα. Από τα 123 εκατομμύρια παιδιά που απουσιάζουν από το σχολείο, το 40% ζουν στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες, και το 20% σε ζώνες συγκρούσεων.

Οι πόλεμοι στο Ιράκ και στη Συρία έχουν γίνει αιτία, επιπλέον 3,4 εκατομμύρια παιδιά να χάσουν την εκπαίδευσή τους, φέρνοντας τον αριθμό των παιδιών εκτός σχολείου στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική πίσω στο επίπεδο των περίπου 16 εκατομμυρίων του 2007.

Η υποσαχάρια Αφρική και η Νότια Ασία -με τα υψηλά επίπεδα φτώχειας, στους ταχέως αυξανόμενους πληθυσμούς και τις επαναλαμβανόμενες καταστάσεις έκτακτης ανάγκης- αντιπροσωπεύουν το 75% των παιδιών της πρωτοβάθμιας και της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι εκτός σχολείου παγκοσμίως.

Όμως, υπήρξε κάποια πρόοδος. Η Αιθιοπία και ο Νίγηρας, που είναι από τις φτωχότερες χώρες του κόσμου, σημείωσαν τη μεγαλύτερη πρόοδο στα ποσοστά εγγραφής των παιδιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά την τελευταία δεκαετία, με αύξηση άνω του 15% και περίπου 19% αντίστοιχα.