Πανελλήνιες: Απίστευτη προχειρότητα για άλλη μία φορά

Tου Ατλάση Χρήστου      
χημικός MSC, σύμβουλος  επαγγελματικού προσανατολισμόύ                                       

 Στα τέλη του Αυγούστου ο υπουργός παιδείας κ. Γαβρόγλου, ανακοίνωσε τις μεταρρυθμίσεις  που ετοιμάζει η κυβέρνηση σχετικά με τον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 Συγκεκριμένα, η αρχική θέση του υπουργείου ήταν η θέσπιση διπλών εξετάσεων στη Γ΄ λυκείου, δηλαδή τον Ιανουάριο και τον Ιούνιο. Οι αντιδράσεις όμως τόσο της εκπαιδευτικής κοινότητας (Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών,   Ενώσεις  Χημικών, Φυσικών, Φιλολόγων κα) και των άλλων κομμάτων, ήταν έντονες, οπότε ο κ. Γαβρόγλου αναδιπλώθηκε δηλώνοντας ότι οι εξετάσεις του Ιανουαρίου θα μετατραπούν σε προαιρετικές και ο βαθμός τους θα μετράει μόνο θετικά.

Το νομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση προβλέπει ότι για την πρόσβαση των υποψήφιων στα ΑΕΙ-ΤΕΙ της χώρας, εκτός από τις εξετάσεις (Ιούνιος ή και Ιανουάριος)που θα διενεργούνται κεντρικά, θα συνυπολογίζεται  σε κάποιο ποσοστό (10-20%) , τόσο η γενικότερη σχολική επίδοση (προφορικά, καθημερινές ασκήσεις για το σπίτι κλπ), όσο και οι ερευνητικές εργασίες και το διαγώνισμα του 1ου τετραμήνου που θα βαθμολογούνται από εξωτερικούς  αξιολογητές.

Ο κ. Υπουργός, αφού κατάλαβε ότι η ελεύθερη πρόσβαση στο Πανεπιστήμιο δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς εξετάσεις, μετονομάζει τις Πανελλήνιες σε ¨κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις¨, αθετώντας την προεκλογική πρόταση του κόμματός του.

Όσο και να μιλάει  το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για ¨Δημιουργικό λύκειο¨, είναι προφανές ότι το νομοσχέδιο αυτό καταργεί το αδιάβλητο για την εισαγωγή στις ανώτερες και ανώτατες σχολές, που τα προηγούμενα συστήματα, παρά τα στραβά που είχαν, το αδιάβλητο το διαφύλαξαν.  Πώς θα διασφαλιστεί ενιαίος τρόπος βαθμολόγησης στα σχολεία της χώρας για την εντός τάξης γενικότερη  επίδοση; Ποια δομή αξιολόγησης σχολικών μονάδων εφαρμόζεται ή έχει προταθεί; 

Οι ερευνητικές εργασίες των παιδιών, θα είναι όντως των παιδιών, ή θα φέρνουν στην τάξη προτάσεις δήθεν δικές τους; Πιστεύει το υπουργείο ότι θα υπάρχει πλέον κάτι άλλο στο λύκειο εκτός της Γ΄ λυκείου , διότι αυτή την ¨παθογένεια¨ διατεινόταν ότι θα εξαλείψει; Πώς θα αξιολογηθεί η κριτική ικανότητα των μαθητών όταν στο όνομα της αντικειμενικότητας, καταργείται κάθε είδος παραγωγής λόγου, ενώ προωθούνται μόνο οι απαντήσεις πολλαπλής επιλογής, σωστού-λάθους και συμπλήρωσης κενών; Δεν μας ενδιαφέρει δηλαδή όπως παλαιότερα η λύση,  αλλά μόνο το αποτέλεσμα; 

Σε μια φετινή του δήλωση που αφορά τις πανελλήνιες εξετάσεις  ο κ. Υπουργός αναφέρει:   «Πρέπει να κρατήσουμε τα καλά που είναι το αδιάβλητο της διαδικασίας και να δούμε πώς  θα εισάγονται στα πανεπιστήμια με βαθμό απολυτηρίου. Αυτό δεν μπορεί να ισχύσει από του χρόνου.

Έχει ορίζοντα 3ετίας. Όμως τίποτα δεν μπορεί να γίνει αν δεν υπάρχει προηγουμένως εθνικό σχέδιο αξιολόγησης σχολικών μονάδων και διαμόρφωσης εκπαιδευτικού προσωπικού».

Άλλο ένα πρόχειρο σύστημα εισαγωγής ετοιμάζεται…

 Αγαπητοί συνάδελφοι  που θα αναλάβετε Γ΄ λυκείου , όταν και εφόσον εφαρμοστεί αυτό το σύστημα, οπλιστείτε με υπομονή,  γιατί θα δεχθείτε ισχυρές πιέσεις για να πριμοδοτήσετε βαθμολογικά τους μαθητές σας.

Το  κράτος φροντίζει να είστε ικανοποιημένοι από κάθε άποψη! Βάλτε τα δυνατά σας. Έτσι κι αλλιώς όλα τα χρόνια, το άρμα της εκπαίδευσης  εσείς το σέρνετε. Απλά στο παρελθόν ακούγατε κι ένα ευχαριστώ.