Η επιμήκυνση της σεζόν βασικός στόχος της Περιφέρειας

Ιδιαίτερη σημασία δίνουν τόσο η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου, όσο και οι φορείς του νησιού μας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη Ρόδο, καθώς τα τελευταία χρόνια η σαιζόν έχει συρρικνωθεί σημαντικά και έχει επηρεάσει καθοριστικά και τα αντίστοιχα έσοδα.

Κατά την παρουσίαση του προγράμματος τουριστικής προβολής της περιφέρειας για τα επόμενα δύο χρόνια που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Ρόδο, τέθηκαν αρκετοί προβληματισμοί γύρω από το θέμα, και διαπιστώθηκε το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει για να γίνουν ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση.
Παράλληλα τέθηκαν και αρκετοί προβληματισμοί προς αυτή την κατεύθυνση καθώς η ουσιαστική επιμήκυνση δεν είναι κάτι απλό και εύκολο, αν και όπως τονίστηκε πιο υλοποιήσιμο αυτή τη στιγμή είναι να αυξήσουμε τη σαιζόν κάποιες μέρες στην αρχή και στο τέλος της.

Οι απόψεις που αποτυπώθηκαν έχουν ως εξής:
Αντώνης Καμπουράκης, προεδρεύων ΠΟΞ-πρόεδρος ΕΞΡ
«Η αρχή νωρίτερα της σαιζόν δεν είναι πολύ εύκολη ίσως μόνο με ειδικές διοργανώσεις συνέδρια κλπ.
Η λήξη της σαιζόν ειδικά φέτος είναι πιο εύκολο να μετατεθεί για κάποιο διάστημα. Οι πρώτες 20 μέρες του Νοέμβρη μπορούσαν να είχαν μία ικανοποιητική πληρότητα αυτό θα ήταν μία μεγάλη επιτυχία. Στην Ελλάδα όμως λέμε ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Αν έπρεπε να πω τι απαιτείται στο θέμα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου θα έλεγα ότι απαιτείται αλλαγή νοοτροπίας στην κοινωνία.

Για παράδειγμα στην Πράγα, ένα μαγαζί άδειο μόνο με την πωλήτρια με έναν πελάτη που μπορεί να μπαίνει κάθε δύο ώρες, νοιώθει πολύ ικανοποιημένο επειδή είναι ανοιχτό. Επειδή θα πουλήσει έστω και μία χειροποίητη κούκλα γιατί νοιώθει ότι είναι υποχρέωσή του στον κεντρικό δρόμο της πόλης να είναι ανοιχτά τα μαγαζιά.

Δυστυχώς ακόμα και στα επιτυχημένα τουριστικά νησιά δε μένει ανοιχτό το κατάστημα, συνυπολογίζοντας ότι τα έξοδα μπορεί να είναι μεγαλύτερα από τα έσοδα. Αλλά κανένας δεν θα ήθελε να πάει ούτε σε… νεκροταφείο, αλλά και ούτε σε ένα μέρος που κλαίνε οι πάντες. Πρέπει να ξεχωρίσουμε την εξομολόγηση στους φίλους εντός των τειχών από την επικοινωνία με τον πελάτη μας. Σε καμία περίπτωση δεν θέλει να συμμετέχει στο μνημόσυνο που κάνουμε.
Νομίζω ότι το χειμώνα δεν πρέπει κανείς να τον βλέπει ως μία επικερδή δραστηριότητα αλλά μία συμπληρωματική δραστηριότητα του καλοκαιριού. Δεν ήμασταν ποτέ ούτε ερασιτέχνες ούτε φαντασιόπληκτοι να νομίζουμε ότι κάποιος κόσμος το Φεβρουάριο ή το Μάρτιο θα μας φέρει κέρδος. Απλώς θα μας δυναμώσει γερά, τον Απρίλιο και σίγουρα το Μάιο…

Κατά τη δική μου γνώμη η κρίση πρέπει να γίνει πλέον επιτυχία. Εννέα χρόνια αρκετά… Είναι μονόδρομος για έναν προορισμό να είναι όλο το χρόνο…Δεν έχουμε τη δυνατότητα να επιβιώσουμε οικονομικά και να χτίσουμε τη μεθεπόμενη μέρα αν δεν ενισχύσουμε τουλάχιστον την αρχή και αν δεν τραβήξουμε πίσω το κλείσιμο της περιόδου.
Φέτος εάν η κοινωνία μείνει ανοιχτή εάν ο καταστηματάρχης κρατήσει ανοιχτό το κατάστημά του με ζημιά νομίζω ότι και ο Νοέμβρης μήνας θα μπορούσε να πάει καλά. Πολλές χώρες έχουν τρίτης ηλικίας γκρουπ και πελάτες που σίγουρα θα προτιμούσαν μία ευρωπαϊκή ανταγωνιστική πρόταση δηλαδή την Ελλάδα. Αν αποφασίσουμε ότι θέλουμε ποιοτικό πελάτη θα πρέπει να εργαστούμε όλοι σοβαρά, και να περάσουμε στην επόμενη μέρα.

Μαριέττα Παπαβασιλείου, αντιπεριφερειάρχης πολιτισμού, τουρισμού, αθλητισμού
«Εμείς σε ότι αφορά την επιμήκυνση βάλαμε αθλητικά γεγονότα θεσμούς. Το ξεκινήσαμε πριν δύο χρόνια. Θέλουμε να δείξουμε και μέσα από πολιτιστικά γεγονότα που θα γίνουν θεσμοί και θα τα δημιουργήσουμε εμείς ότι έχουμε και προς αυτή την κατεύθυνση εναλλακτικές προτάσεις για τους επισκέπτες.
Τέλος του 2018 με αρχές του 2019 θα έχουμε φτιάξει ένα πολύ καλό πρόγραμμα και σε ότι αφορά τον πολιτισμό, ώστε να γίνουν μεγάλα πολιτιστικά γεγονότα που θα μπορέσουν να τονώσουν την επέκταση της καλοκαιρινής περιόδου.
Αυτό δεν μπορεί να γίνει από τη μία στιγμή στην άλλη και δεν μπορεί να αφορά όλη τη Ρόδο. Εμείς προσπαθούμε να ενισχύσουμε το κέντρο της πόλης γιατί αν υπάρχει ζωή στο κέντρο της πόλης το χειμώνα, έστω και με αυτές τις εκδηλώσεις θα υπάρχει και στο νησί. Αυτό θα δημιουργήσει ζήτηση και στη συνέχεια θα αρχίσει να επεκτείνεται σταδιακά και η καλοκαιρινή περίοδος μέσα από τον πολιτισμό, τον αθλητισμό και τη γαστρονομία.

Για την Κινέζικη αγορά
Ο γενικός διευθυντής της Marketing Greece Ιωσήφ Πάρσαλης μιλώντας ειδικά για την αγορά της Κίνας δήλωσε ότι... στην Ελλάδα ανακαλύπτουμε χρυσωρυχεία χωρίς να έχουμε προϊόντα. «Εγώ θα ήθελα να δω αν υπάρχει προϊόν για τους Κινέζους τουρίστες στη Ρόδο. Τέτοιο προϊόν έχουν δημιουργήσει άλλες χώρες που έχουν κάνει αρκετή δουλειά για να δουν αν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες των Κινέζων.

Για παράδειγμα παίρνουν ειδικού τύπου διακοπές, χρειάζονται ειδικό νερό, υπάρχει η βίζα, θέλουν καταλόγους στα κινέζικα… Για να φέρεις Κινέζους πρέπει να καλύψεις πρώτα τις ανάγκες τους. Έρχονται οι Κινέζοι στην Αθήνα και στη Σαντορίνη γιατί κυρίως στο δεύτερο θέλουν να βγαλουν φωτογραφίες γιατί τρέφουν μεγάλη εκτίμηση προς τον προορισμό ενώ στην Αθήνα περνούν κάποιες μέρες γιατί υπάρχουν πολλές αρχαιότητες.
Όμως είναι περαστικοί για την υπόλοιπη Ευρώπη. Την Ελλάδα τη βλέπουν ως σταθμό της Ευρώπης και την επισκέπτονται περίπου 100.000 από τα εκατομμύρια που ταξιδεύουν.

Για να μπορέσει η Ελλάδα να προσελκύσει την Κίνα θα πρέπει να δημιουργήσει προϊόν και αυτή τη στιγμή εγώ δε γνωρίζω κανέναν στην Ελλάδα που να το έχει κάνει. Για τη Ρόδο η Κίνα είναι ένας μακρινός στόχος. Εγώ δεν θα πήγαινα στην Κίνα, θα πήγαινα στην αγορά που ξέρω ότι θα μπορούσα να προσελκύσω περισσότερο την αγορά που γνωρίζει τη Ρόδο.

Μιλώντας και η κα Παπαβασιλείου για την αγορά της Κίνας τόνισε ότι είναι ένας δύσκολος προορισμός και ότι αν δε δημιουργήσουμε τον προορισμό δεν μπορούμε να μιλάμε για Κινέζους τουρίστες. Υπάρχει όμως η πρόθεση από την περιφέρεια να ανοίξει τη γραμμή Σαντορίνη-Ρόδος, ώστε να επωφεληθεί και το νησί μας.
Σύμφωνα με την ίδια ένα μεγάλο ενδιαφέρον βλέπουμε από την Ινδία, ενώ όπως έκανε γνωστό, ετοιμάζεται ένα ταξίδι για να έρθει το national geographic της Ινδίας να επισκεφτεί τη Ρόδο μαζί με τρεις δημοσιογράφους και περίπου δέκα τουριστικούς πράκτορες. 

Αναφορά έγινε από τον κ. Καμπουράκη στην αγορά της Αμερικής για την οποία είπε ότι είναι μία χώρα που θέλει πολύ σοβαρότητα, ενώ σε ότι αφορά την Κίνα δήλωσε ότι μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα. Σύμφωνα με τον ίδιο η Κίνα το Ιράν κ.α. είναι αγορές που μπορούν να δώσουν πράγματα χρειάζεται όμως αλλαγή νοοτροπίας, κυρίως στο κράτος για τη βίζα. «Ειδικά στο Ιράν μετά την αλλαγή στην πρεσβεία μας μπορούμε να περιμένουμε τουλάχιστον μια σοβαρή εισροή Περσών που γι’ αυτούς ο πολιτισμός μας είναι ένας πολιτισμός που θα ήθελαν να επισκεφτούν. Ήθελαν να έρθουν περίπου 400.000 τουρίστες και καταφέραμε να δώσουμε περί τις 4.000 βίζες» είπε χαρακτηριστικά.