Ν. Σαντορινιός: «Η Ελληνική Ναυτιλία, το Λιμενικό και η κοινωνία περιμένει από την Αντιπολίτευση να σταθεί υπεύθυνα στο ζήτημα» (βίντεο)

Ν. Σαντορινιός: «Η Ελληνική Ναυτιλία, το Λιμενικό και η κοινωνία περιμένει από την Αντιπολίτευση να σταθεί υπεύθυνα στο ζήτημα» (βίντεο)

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 210 ΦΟΡΕΣ

Κατά τη συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης που κατέθεσαν βουλευτές της Ν.Δ., με θέμα τις ενέργειες του ΥΝΑΝΠ για το ναυάγιο του Αγ. Ζώνη 2 και τις ενέργειες απορρύπανσης του Σαρωνικού, τοποθετήθηκε σήμερα ο Νεκτάριος Σαντορινιός, Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ο Νεκτάριος Σαντορινιός υπογράμμισε ότι βρίσκεται στο βήμα της Βουλής για να απευθυνθεί στην κοινωνία, γιατί αυτή βλέπει το πρόβλημα και το βιώνει. Δε με ενδιαφέρει, είπε, να απευθυνθώ σε αυτούς που επιχειρούν να κάνουν μια στείρα αντιπολίτευση.

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε ότι η Ελλάδα είναι μια ναυτική χώρα. «Οι περισσότεροι λεωφόροι της Ελλάδας βρίσκονται στη θάλασσα. Έχουμε πολλά νησιά που έχουν ανάγκες και χρειάζονται την ναυτιλία για να συνεχίσουν να υπάρχουν. Είναι λοιπόν μεγάλο πολιτικό σφάλμα από ένα ατύχημα να καταδικάσουμε την ελληνική ναυτιλία και το Λιμενικό Σώμα. Η Ελληνική Ναυτιλία, το Λιμενικό και η κοινωνία περιμένει από την Αντιπολίτευση να σταθεί υπεύθυνα στο ζήτημα και να μην επενδύει στην καταστροφή. Σταθείτε υπεύθυνα και μην επενδύετε στην καταστροφή».

Έγιναν όλα καλά; Ας συγκριθούμε στα σημεία

«Το σωστό ερώτημα είναι αν έγιναν όλα σωστά και στην ώρα τους. Ας δούμε τα συγκριτικά στοιχεία του χρόνου ανταπόκρισης των αρχών σε ναυάγια που έχουν αφήσει αποτύπωμα ρύπανσης στις ακτές και τις θάλασσες της χώρας:

· Ναυάγιο της ΑΓΙΑ ΖΩΝΗΣ 2: Σε δυο ώρες από τη βύθιση του πλοίου ξεκίνησε η διαδικασία πόντισης του φράγματος και σε 5 ώρες ολοκληρώθηκε. Η στεγανοποίηση ολοκληρώθηκε 2 μέρες μετά τη βύθιση.

· Φορτηγό πλοίο EUROBULKER X: Ένας νεκρός το 2000 βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή ΛΕΥΚΑΝΤΙ, στο νότιο Ευβοϊκό κόλπο 10.30 το πρωί. Επλήγησαν οι περιοχές Ερέτρια, Λευκαντί, Βαρνάβα Αττικής, Αυλίδα, Δήλεσι, Χαλκούτσι, κα. συνολικού μήκους 24χιλ. Συνολικά έπεσαν στην θάλασσα 500 κυβικά μέτρα fuel oil και diesel oil. Χρόνος απόκρισης των αρχών: 7 ώρες.

· ΠΛΩΤΟΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΗΡΑΣ ΣΛΟΠΣ 1: 1 νεκρός. Εκδηλώθηκε πυρκαγιά και βυθίστηκε στις 15-06-2000. Προκλήθηκε ρύπανση της θαλάσσιας περιοχής Κυνοσούρας, Σαλαμίνας, Πέραμα, Κερατσίνι, Βουλιαγμένη, Αίγινα, απο Ακρα Βαθύ εως Άκρα Τούρλος, Φρεαττύδα, Πειραική, Αλιμο, Γλυφάδα, Αγκίστρι, Νήσοι Λαγούσες, μέχρι και την Επίδαυρο έφτασε. Συνολικά διέρρευσαν στη θάλασσα 600 κυβικά μέτρα επικίνδυνα απόβλητα. Η απόφαση καταλογισμού του ΥΝΑΝΠ αναφέρει ότι καθυστέρησε σημαντικά η πόντιση πλωτών φραγμάτων γύρω από το πλοίο.

· Κρουαζιερόπλοιο SEA DIAMOND: 2 αγνοούμενοι. Βυθίστηκε στις 06-04-2007είχε προσαραξή την προηγούμενη ημέρα του στον όρμο Φηρών. Το πρώτο αντιρρυπαντικό σκάφος έφτασε 12 ώρες μετά. Στο ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ 2 έφτασε σε μια ώρα και 20 λεπτά. Ο καθαρισμός της ακτογραμμής της Καλντέρας ολοκληρώθηκε τέσσερις μήνες μετά. Το πρώτο σχέδιο απάντλησης υποβλήθηκε 1 χρόνο μετά.

· Το δεξαμενόπλοιο ΑΛΦΑ 1: Βύθιση την 05-03-2012 και ώρα 09:45 στον κόλπο Ελευσίνας. Επλήγησαν οι περιοχές Ελευσίνα, Μεγάλο Πεύκο, Μέγαρα, Ασπρόπυργος, Σαλαμίνα- σε ακτή αρμοδιότητας του ναυτικού και το Μπατσί. 404 κυβικά μέτρα πετρελαίου συνελέγησαν, ενώ το πλοίο στεγανοποιήθηκε 7 μέρες μετά.

Όλα τα αντιρρυπαντικά μέσα στο μέτωπο της αντιρρύπανσης

«Από την πρώτη στιγμή στο σημείο του ναυαγίου βρισκόταν το Λιμενικό, το σύνολο των αντιρρυπαντικών εταιριών που λειτουργούν στην Ελλάδα, αλλά και οι δυνάμεις τις κοινωνίας».

«Από την πρώτη στιγμή ήταν όλα διαθέσιμα πλωτά μέσα εκεί: 10/9: 3 σκάφη του Λιμενικού και 11 της αναδόχου εταιρείας, 11/9: 3 σκάφη του Λιμενικού και 14 της αναδόχου, 12/9: 5 σκάφη του Λιμενικού και 17 της αναδόχου, 13/9: 6 σκάφη του Λιμενικού και 16 της αναδόχου».

«Να σας αναφέρω, δε, ότι ποτέ ξανά δεν έχει κληθεί σκάφος του EMSA για την αντιμετώπιση ναυαγίου στην Ελλάδα. Ποτέ».

Πρώτη φορά λειτουργεί Συντονιστικό Όργανο με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων

«Καθημερινά, λειτουργεί Συντονιστικό Όργανο με την ευθύνη της εκτίμησης των δράσεων που έλαβαν χώρα την τρέχουσα ημέρα και τον προγραμματισμό της επόμενης. Και επειδή ζω αυτό Συντονιστικό από μέσα σας λέω ότι για πρώτη φορά, σε παρόμοιο περιστατικό, έχει λειτουργήσει τέτοιος τρόπος οργάνωσης των δυνάμεων. Για πρώτη φορά Ανώτατοι Αξιωματικοί του ΛΣ έχουν χρεωθεί περιοχές

ευθύνης και επιβλέπουν τις επιχειρήσεις. Για πρώτη φορά στην οργάνωση των δράσεων συμμετέχουν ενεργά εκπρόσωποι του Α΄ και Β’ βαθμού Τ.Α. Για πρώτη φορά όλοι μαζί, όσοι βιώνουν το πρόβλημα, όσοι είναι από το πρωί μέχρι το βράδυ στο πεδίο, βρισκόμαστε κάθε μέρα στο ίδιο τραπέζι και συζητάμε για τις επιχειρησιακές ανάγκες κάθε περιοχής».

Η εικόνα από τις πληγείσες περιοχές

«Αυτή τη στιγμή μπορούμε να πούμε στην κοινωνία ότι υπάρχει σημαντική πρόοδος. Το αποτέλεσμα είναι συνεχώς βελτιούμενο. Σχεδόν το σύνολο των πετρελαιοειδών που βρίσκονται στη θάλασσα έχει απομακρυνθεί. Ενώ έχει γίνει ο καθαρισμός πρώτου σταδίου στις περισσότερες ακτές και βράχια».

Διαβάστε ακόμη

Γιάννης Παππάς: Λύση από τον υφυπουργό Ναυτιλίας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία

Ομιλία Μίκας Ιατρίδη στη Βουλή για την αναμόρφωση του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας: «Στόχος μας, ένας κράτος λιγότερο γραφειοκρατικό, πάντα δίπλα στον πολίτη!»

Γ. Παππάς, υφ. Ναυτιλίας: «Νέα πραγματικότητα η visa express για επιχειρηματίες του τουρισμού Καλύμνου και Λέρου»

Συνάντηση του Μάνου Κόνσολα με πολίτες, τον Δήμαρχο και δημοτικούς Συμβούλους της Σύμης

Κοινοβουλευτική Αναφορά του Βασίλη Α. Υψηλάντη για να συμπεριληφθεί η Πάτμος στα νησιά της Express Visa

Συνάντηση του Μάνου Κόνσολα με εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης για το πρόβλημα της διάβρωσης των ακτών

Σε Κάλυμνο, Ρόδο και Κω ο Βουλευτής Βασίλης Α. Υψηλάντης

Μ. Kόνσολας: «6 προτάσεις αναβάθμισης της Σχολής Δυτών Καλύμνου»