Πλατφόρμα διευκόλυνσης του επιβατικού κοινού της Ρόδου

Σε μία αισθητή βελτίωση της ζωής του επιβατικού κοινού της Ρόδου που χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς, στοχεύει η δημιουργία της πλατφόρμας δεδομένων που ο Δήμος της Ρόδου κατάφερε να εντάξει σε ένα από τα προγράμματα του Interreg  MED, με το ακρωνύμιο «motivate», το οποίο είναι συνολικού προϋπολογισμού περίπου 250 χιλιάδων ευρώ.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, χθες, στην αίθουσα εθιμοτυπίας  στο Δημαρχείο, πραγματοποιήθηκε βιωματικό εργαστήριο για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στην πόλη της Ρόδου και προσκάλεσαν τον αρμόδιο για τη λειτουργία της πλατφόρμας  από το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), κ. Χοσέ Σαλανόμπα, ο οποίος και έκανε την παρουσίαση.

Στο συγκεκριμένο εργαστήριο συμμετείχαν εκπρόσωποι του ΕΒΕΔ, του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων, του Πανεπιστημίου Αιγαίου, της ΕΥΘΥΤΑ, των ΑμΕΑ-Ασκληπιειάδες, της Ενεργειακής Α.Ε., της Διεύθυνσης Μεταφορών όπως και της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας, ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Χρήστος Μπάρδος, εκπρόσωποι της ΡΟΔΑ αλλά και της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων της Ρόδου.
Σύμφωνα με την αρμόδια Αντιδήμαρχο κα Βάσω Ξεπαπαδάκη, στόχος τους ήταν, με το εργαστήριο αυτό, να ενημερώσουν για το συγκεκριμένο πρόγραμμα και το πρώτο μέρος του το οποίο είναι η δημιουργία μίας ηλεκτρικής πλατφόρμας, μέσα από την οποία θα μπορέσουν να συλλέξουν κάποια δεδομένα. Εκείνο το οποίο έκαναν χθες ήταν να ενημερώσουν για το πως θα λειτουργεί αυτή η πλατφόρμα ούτως ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη διάχυση της πληροφορίας στο επιβατικό κοινό της Ρόδου. Στόχος είναι, με τη συλλογή των δεδομένων, ο χρήστης οποιουδήποτε μεταφορικού μέσου, όταν θα τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα, να μπαίνει μέσα με συγκεκριμένους τρόπους, να ενημερώνεται καταρχήν για τα δρομολόγια αλλά και να ενημερώνει για τη δική του επιλογή δρομολογίων.

Παράλληλα, θα συλλέξουν αυτά τα δεδομένα και θα μπορούν να δουν σε ποια ζώνη της Ρόδου υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση ούτως ώστε να επέμβουν στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό που επιχειρούν σ’ αυτή τη φάση  και να δουν πως διαμορφώνεται η ζήτηση, άρα πως πάμε να λύσουμε κάποια προβλήματα με βάση τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό που θα πρέπει να γίνει.
Όπως είπε η κα Ξεπαπαδάκη, είναι γνωστό ότι για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ρόδου έχουν γίνει αρκετές μελέτες στο παρελθόν και σ’ αυτή τη φάση εξετάζουν τις μελέτες, προσπαθούν να τις συμπτύξουν αφού οι ανάγκες εξελίσσονται, αλλάζουν ανά εποχή κτλ.
Αυτό το εργαλείο λοιπόν, η πλατφόρμα, που θα δημιουργηθεί μέσα από το πρόγραμμα είναι αρκετά σημαντική για το Δήμο, καταρχήν, για να εξετάσουν τα δεδομένα και να δουν πως διαμορφώνονται πλέον οι ανάγκες και να παρέμβουν στο να επιλύσουν τα προβλήματα με συγκεκριμένες δράσεις και παρεμβάσεις.

Αυτό που ο Δήμος θα κάνει εφόσον ολοκληρωθεί όλη η διαδικασία με την πλατφόρμα, είναι ότι θα αναπτύξει μία εφαρμογή, δηλαδή ένα σύστημα πληροφόρησης των επιβατών σε πραγματικό χρόνο. Θα ξέρει δηλαδή ο επιβάτης του ΡΟΔΑ π.χ. που βρίσκεται το λεωφορείο, πότε φθάνει, τα δρομολόγια κτλ. Δηλαδή, θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Τώρα, σε συνεργασία με το άλλο πρόγραμμα στο οποίο έχει ενταχτεί ο Δήμος, το «ευ-κίνησης», που περνάει σήμερα από το δημοτικό συμβούλιο, προϋπολογισμού 420 χιλιάδων ευρώ, ο Δήμος Ρόδου θα καταφέρει να προμηθευτεί έξυπνες στάσεις, δηλαδή στάσεις που ο επιβάτης θα μπορεί να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο από ειδικές οθόνες αλλά και οθόνες για μέσα στα λεωφορεία της ΡΟΔΑ, που θα δείχνει που είναι η επόμενη στάση. Πρόκειται για συστήματα που υπάρχουν σε άλλες περιοχές της χώρας και δεν υπήρχαν μέχρι τώρα εδώ στη Ρόδο, οπότε εκμεταλλεύτηκαν την ένταξη και τη χρηματοδότηση που πέτυχαν και, στο επόμενο χρονικό διάστημα, με την υλοποίηση και των δύο έργων, θεωρούν ότι θα βελτιωθεί κατά πολύ η ζωή του επιβατικού κοινού.

Τέλος, ανέφερε η Αντιδήμαρχος, ότι με τους φορείς που συμμετείχαν συμφώνησαν να εντείνουν τις προσπάθειες διάχυσης και ενημέρωσης των διαφόρων ηλικιακών γκρουπ, και στα σχολεία, αλλά θα γίνει και μία εσπερίδα που θα διοργανώσουν σε συνεργασία με το ΤΕΕ, το ΕΒΕΔ και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου αφού στόχος τους είναι να ενεργοποιηθεί όσο γίνεται περισσότερος κόσμος και να συγκεντρωθούν όσο γίνεται περισσότερα στοιχεία για να παρέμβουν στο σχεδιασμό όπως πρέπει.