Τον Ιανουάριο η ανακατασκευή του διαδρόμου στο “Διαγόρας” της Ρόδου

Μνήμες του 2015 ξύπνησαν χτες, όταν έκλεισε και πάλι το αεροδρόμιο της Ρόδου, με αποτέλεσμα να απαγορευθεί η προσγείωση και απογείωση αεροσκαφών.

Το αεροδρόμιο σταμάτησε να λειτουργεί από τις 12.55 έως και τις 13.41 σε μέρα και ώρα αιχμής καθώς μετά τη 1 το μεσημέρι είχε προγραμματιστεί να εξυπηρετηθούν περίπου 100 πτήσεις (αφίξεις και αναχωρήσεις).

 Η αναστολή της προσωρινής του λειτουργίας κρίθηκε αναγκαία καθώς εντοπίστηκε καθίζηση στο μέσο του διαδρόμου προσγείωσης, έκτασης 15Χ5 εκατοστών.

Η καθίζηση στο διάδρομο δεν ήταν ιδιαίτερα ορατή όμως ήταν ικανή να δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα σε κάποιο αεροσκάφος αν ο τροχός του έπεφτε στη λακκούβα. Αμέσως το συνεργείο που ελέγχει συνεχώς την κατάσταση του διαδρόμου και εντόπισε την καθίζηση ενημέρωσε τη διοίκηση, και εκείνη με τη σειρά της τον πύργο ελέγχου και τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Η κινητοποίηση ήταν άμεση, σήμανε συναγερμός στο αεροδρόμιο το οποίο και ανέστειλε τη λειτουργία του και μετά από επιτόπιο έλεγχο αποφασίστηκε να ενημερωθούν τα αεροσκάφη και οι εταιρίες για το πρόβλημα.
Η τελευταία πτήση είχε αναχωρήσει από το Διαγόρας στις 12 παρά δέκα και από εκείνη τη στιγμή και μετά δεν εξυπηρετήθηκε καμία άλλη πτήση.

Τα αεροσκάφη που βρίσκονταν πάνω από τη Ρόδο και ετοιμάζονταν για προσγείωση ειδοποιήθηκαν να κατευθυνθούν σε άλλα κοντινά αεροδρόμια.
Έτσι πέντε πτήσεις αεροσκαφών και μία πτήση ιδιωτικού αεροσκάφους προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο της Κω ενώ μία ακόμα εξυπηρετήθηκε από το αεροδρόμιο Ηρακλείου.

 Εξετάστηκαν διάφορα σενάρια επίλυσης του προβλήματος αλλά εκείνο που επικράτησε λόγω της πίεσης του χρόνου ήταν να καλυφθεί η καθίζηση του διαδρόμου με τσιμέντο ταχείας πήξεως.

Σε διάστημα λιγότερο από μία ώρα, το αεροδρόμιο άρχισε και πάλι να λειτουργεί κανονικά, με δύο από τις 7 πτήσεις να έχουν προσγειωθεί στη Ρόδο, αμέσως μετά την αποκατάσταση του προβλήματος και κάποιες απογευματινές να προσγειώνονται και να απογειώνονται με καθυστέρηση.

Σύμφωνα με όσα δήλωσαν στη «Ρ» στελέχη της Fraport Greece, το γεγονός ότι υπήρχε εμπειρία στο προσωπικό του αεροδρομίου για το χειρισμό τέτοιων περιστατικών και το ότι η εταιρία διαθέτει όλα τα τεχνικά μέσα για την αντιμετώπιση έκτακτου προβλήματος πάσης φύσεως, αλλά πάνω από όλα η συνεργασία που υπήρξε  από όλους τους εμπλεκόμενους συνέβαλε στο να λυθεί το πρόβλημα γρήγορα και να ξεκινήσει η λειτουργία του πολύ γρήγορα.

Εκείνο που επεσήμαναν πάντως είναι ότι, αυτές οι καταστάσεις είναι αποτέλεσμα της παλαιότητας των υποδομών και της συνεχούς χρήσης τους, χωρίς παράλληλα τη συντήρηση και την αποκατάστασή τους.

Μάλιστα με αφορμή το νέο περιστατικό καθίζησης ( το τελευταίο είχε ξανασυμβεί το Σεπτέμβριο του 2015)  τα στελέχη της Fraport Greece τόνισαν ότι τον Ιανουάριο θα ξεκινήσει η ανακατασκευή και αναβάθμιση του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης. Για διάστημα δύο μηνών θα πραγματοποιηθούν έργασίες κατά τις οποίες ο παλιός διάδρομος θα ξηλωθεί κομμάτι κομμάτι για να κατασκευαστεί νέος.
Μόνο έτσι θα σταματήσουν να εμφανίζονται τα προβλήματα.