Ταξίδι εξοικείωσης στην Κω από την TUI

Στις 25 και 26 του Σεπτέμβρη, η ΤUI ο μεγαλύτερος τουριστικός οργανισμός στον κόσμο διοργάνωσε στην Κω ένα ταξίδι εξοικείωσης για έλληνες δημοσιογράφους με σκοπό να γνωρίσουν από κοντά το τουριστικό προϊόν που προσφέρει στους πελάτες του και τις δραστηριότητες που το πλαισιώνουν, αναδεικνύοντας τη μοναδικότητά του και προβάλλοντας με ιδιαίτερο τρόπο τα χαρακτηριστικά του προορισμού.

Στο ταξίδι στο οποίο συμμετείχε και η «Ροδιακή» τους δημοσιογράφους συνόδευαν ο υπεύθυνος επικοινωνίας της TUI για τη νότια Ευρώπη, Βαγγέλης Γεωργίου, και ο επιχειρησιακός υπεύθυνος για τις εκδρομές και τις μεταφορές της TUI στα Δωδεκάνησα, την κεντρική και βόρεια Ελλάδα, Θόδωρος Αρσενικός.

Ξενάγηση και ενημέρωση  στο ξενοδοχείο TUI Magic Life  Marmari Palace
Ξενάγηση και ενημέρωση στο ξενοδοχείο TUI Magic Life Marmari Palace
Το ξενοδοχείο TUI Sensimar Palazzo Del Mare
Το ξενοδοχείο TUI Sensimar Palazzo Del Mare

Το πρόγραμμα περιλάμβανε την πρώτη μέρα μονοήμερη εκδρομή στη Νίσυρο, με επίσκεψη στην Παναγία Σπηλιανή και σε άλλα μοναστήρια της πρωτεύουσας το Μαντράκι, επίσκεψη στο ηφαίστειο και σε όλα τα χωριά του νησιού με τη συνοδεία ξεναγού, που αναφέρθηκε διεξοδικά στην ιστορία, την παράδοση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Νισύρου.

Η εκδρομή στη Νίσυρο εντάσσεται στην κατηγορία TUI Collection και επελέγη με αυστηρά κριτήρια, καθώς προβάλλει τη βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη του νησιού σε συνδυασμό με την ανάδειξη των ντόπιων παραγωγών και της τοπικής οικονομίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δημοσιογράφοι γνώρισαν και το ρόλο των reps της TUI δηλαδή των εκπροσώπων της που είναι επιφορτισμένοι με την εξυπηρέτηση των πελατών της, και οι οποίοι στην ουσία αποτελούν το σημείο… επαφής του πελάτη με την TUI στον προορισμό αλλά και στο ξενοδοχείο.

Μάλιστα με τη χρήση ipad που δίνεται στους πελάτες και τους reps  μία καινοτομία της TUI, η εξυπηρέτηση γίνεται ακόμα πιο ικανοποιητική. Στην Κω υπάρχουν 150 reps στη Ρόδο 200 και συνολικά στην Ελλάδα 1000.

Τη δεύτερη μέρα επίκεντρο της ενημέρωσης αποτέλεσαν τα ξενοδοχεία και συγκεκριμένα τα ξενοδοχειακά brands, τα ιδιόκτητα ξενοδοχεία της TUI και όπως τονίστηκε επελέγη η Κως επειδή το νησί ενδείκνυται για ένα τέτοιο ταξίδι εξοικείωσης. Θα μπορούσε να είχε γίνει και στη Ρόδο όμως στο νησί μας δεν έχουμε ξενοδοχείο Robinson club το οποίο είναι από τα βασικά brands της TUI.

Οι δημοσιογράφοι φιλοξενήθηκαν στο ξενοδοχείο TUI Family Life Blue Lagoon Village 5 αστέρων στην Κέφαλο όπου και παρατέθηκε δείπνο στο οποίο παραβρέθηκαν μεταξύ άλλων η πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων Κω Ντίνα Σβύννου και ο αντιδήμαρχος τουρισμού Κω Ηλίας Σηφάκης.  

Αξίζει να σημειωθεί ότι ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην επίσκεψη που θα πραγματοποιήσει στις 5 και 6 του Οκτώβρη στην Ελλάδα ο πρόεδρος της TUI Friedrich Joussen μαζί με όλα τα μέλη του δ.σ., στο πλαίσιο συνεδρίασης της διοίκησης. Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά το δ.σ. του οργανισμού συνεδριάζει σε χώρα και τόπο εκτός Γερμανίας που είναι και η έδρα του και γι’ αυτό το λόγο δίνεται μεγάλη βαρύτητα στο γεγονός, καθώς θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με την υπουργό Tουρισμού κατά την οποία αναμένονται σημαντικές ανακοινώσεις.

Το ξενοδοχείο TUI Family Life Blue Lagoon Village 5 αστέρων που φιλοξένησε τους δημοσιογράφους
Το ξενοδοχείο TUI Family Life Blue Lagoon Village 5 αστέρων που φιλοξένησε τους δημοσιογράφους

Για το ταξίδι στην Κω
Για τη διοργάνωση του ταξιδιού στην Κω, ο κ. Γεωργίου δήλωσε : «Συνήθως κάνουμε press trips εξοικείωσης για τους δημοσιογράφους του εξωτερικού στους προορισμούς, ειδικά όταν έχουμε να ανακοινώσουμε κάτι νέο. Αυτό όμως που δεν είχε γίνει μέχρι σήμερα ήταν να κάνουμε ένα ταξίδι εξοικείωσης με έλληνες δημοσιογράφους. Το αλλάξαμε γιατί θεωρούμε σημαντικό οι έλληνες δημοσιογράφοι που ασχολούνται με τα τουριστικά να γνωρίζουν τι κάνει η TUI στους προορισμούς πως είναι στημένο το προϊόν και πόσες διαφορετικές πτυχές των δραστηριοτήτων της υπάρχουν σε έναν προορισμό.

Αυτό ενδιαφέρει πολύ τους κατοίκους των νησιών και δείχνει το μέγεθος της δουλειάς της TUI και πόσο αυτό διαφέρει από άλλες τουριστικές εταιρίες και τουρ οπερειτορς. Ένα αντίστοιχο ταξίδι θα γίνει και στην Ισπανία.

Αυτό που θέλουμε να δείξουμε σε αυτό το ταξίδι είναι οι εκδρομές και το σέρβις που παρέχουμε σε αυτές. Οι εκδρομές είναι ένα σημαντικό μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας και ένα σημαντικό κομμάτι του προγράμματος της TUI.

To σημαντικό είναι ότι βγαίνουν οι πελάτες από τα ξενοδοχεία, όχι μόνο στο ίδιο το νησί στο οποίο βρίσκονται αλλά μπορούν να πάνε και σε ένα γειτονικό νησί όπως η Νίσυρος σαν μονοήμερη εκδρομή, και αυτό δημιουργεί έσοδα στην τοπική οικονομία του νησιού αυτού χωρίς να έχει δικό του όγκο πελατών, και αυτό κάνουμε σε όλους τους προορισμούς.

Προσπαθούμε να αναδείξουμε δύο πράγματα, τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά των περιοχών και τα φυσικά τους χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα το ηφαίστειο και τα μοναστήρια στη Νίσυρο».

Ξενάγηση και ενημέρωση  στο ξενοδοχείο TUI Magic Life  Marmari Palace
Ξενάγηση και ενημέρωση στο ξενοδοχείο TUI Magic Life Marmari Palace

Η χρονιά που φεύγει…
Σε ερώτηση για τη σαιζόν που φτάνει στο τέλος της ο κ. Γεωργίου, απάντησε ότι υπάρχει ικανοποίηση για το πώς εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση στη χώρα, και ειδικά για την Κω, όπου οι καταστάσεις απαιτούσαν ιδιαίτερους χειρισμούς.

«Για τη χρονιά που φεύγει είμαστε ικανοποιημένοι και χαιρόμαστε γι’ αυτό, είναι ευχάριστο να βλέπουμε ότι ένας βασικός προορισμός στο πρόγραμμα της TUI όπως η Ελλάδα να πηγαίνει καλά. Αυτή τη στιγμή είναι ο δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός στο πρόγραμμά της παγκοσμίως μετά την Ισπανία και πριν την Τουρκία και χαιρόμαστε ιδιαίτερα γι αυτή την καλή πορεία.

Εμείς όμως ήμασταν εδώ και την εποχή που δεν πήγαιναν καλά τα πράγματα και εξακολουθούσαμε να στηρίζουμε τους ελληνικούς προορισμούς και σε δύσκολες εποχές.

Το δείξαμε αυτό έμπρακτα και ειδικά στην Κω, και πέρσι με το προσφυγικό που δημιούργησε μία πίεση στις κρατήσεις, που καταφέραμε να αντιστρέψουμε το κλίμα, και να δημιουργήσουμε στο τέλος της σαιζόν ένα μεγάλο come back της Κω.
Είχαμε έρθει από τη Γερμανία στελέχη της TUI για να δούμε την κατάσταση και δείξαμε προς το κοινό  ότι όλα είναι μια χαρά, προτρέποντάς τους να επισκεφτούν την Κω. Αυτό δημιούργησε μία τόνωση των κρατήσεων, αλλά παρ’ όλα αυτά πέρσι ήταν μία δύσκολη χρονιά για την Κω. Φέτος από την πρώτη στιγμή είδαμε ότι τα πράγματα πάνε πάρα πολύ καλά και είχε αισθητά διψήφιο αριθμό αύξησης.

Σε ότι αφορά το σεισμό, πάνω που η σαιζόν πήγαινε πολύ καλά φοβηθήκαμε μήπως δημιουργηθεί μία τάση να αποφεύγουν οι πελάτες να κλείνουν διακοπές. Αυτό το αντιστρέψαμε και σε αντίθεση με άλλους τ.ο που βγήκαν με ανακοινώσεις για stop sales για την Κω, εμείς ανοιχτά είπαμε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, ενημερώσαμε για τις αλλαγές που είχαμε κάνει στο πρόγραμμά μας, ήμασταν δίπλα στους πελάτες μας, φέραμε προσωπικό από τη Ρόδο, και την Κρήτη για να ενισχυθούν οι ομάδες μας στην Κω, και αυτό το πλαίσιο ασφάλειας που δημιουργήσαμε συγκράτησε την κατάσταση. Με τέτοιες χειροπιαστές δράσεις στήριξης των προορισμών πήγαν τα πράγματα πολύ καλά» είπε ο κ. Γεωργίου.

Το 2018 θα συνεχιστεί η θετική πορεία…
Σε ότι αφορά την επόμενη χρονιά, αν και ακόμα είναι νωρίς για εκτιμήσεις ο υπεύθυνος επικοινωνίας της TUI για τη νότια Ευρώπη, εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι θα υπάρχει επίσης μία θετική πορεία της τουριστικής κίνησης . Πιο συγκεκριμένα είπε τα εξής: «Για τη νέα σαιζόν αν και είναι ακόμα νωρίς, έχω να πω ότι δεν βλέπουμε κάτι να αναχαιτίζει τη θετική πορεία που υπάρχει, αυτή θα συνεχιστεί. Ίσως όχι στους ίδιους ρυθμούς, γιατί δε βλέπουμε να έχουν αυξηθεί οι κλίνες και οι αεροπορικές θέσεις ακόμα πολύ για αυτό ίσως να μη φτάσουμε στα ίδια ποσοστά αύξησης.

Θα έχουμε μία καλύτερη εικόνα γύρω στον Ιανουάριο με Φεβρουάριο ενώ μία ξεκάθαρη εικόνα θα έχουμε μετά το Μάρτιο. Τώρα άρχισαν οι πωλήσεις των πακέτων στην Αγγλική αγορά, αλλά ακόμα και από εκεί είναι νωρίς να πούμε κάτι. Αν μπορέσουμε να αυξήσουμε και τα ποσοστά ικανοποίησης των πελατών στους ελληνικούς προορισμούς είμαστε αισιόδοξοι ότι θα είναι επίσης μία πάρα πολύ καλή χρονιά.

Τώρα το κατά πόσο συμβάλλει η μείωση της κίνησης στην Ισπανία ή στην Τουρκία και την Αίγυπτο στο να πηγαίνει καλά η Ελλάδα, θα ήθελα να πω ότι συμβάλλει στην αύξηση των κρατήσεων αλλά δεν οφείλεται σε αυτό. Ο πελάτης που έρχεται εδώ έρχεται συνειδητά δεν υπάρχει καμία υποχρέωση να πάει σε άλλη χώρα από αυτήν που θα ήθελε».

Οι κ.κ. Θ. Αρσενικός  και Β. Γεωργίου
Οι κ.κ. Θ. Αρσενικός και Β. Γεωργίου

Ξενάγηση στα ξενοδοχεία
Η ξενάγηση στα ξενοδοχεία ξεκίνησε από το Robinson club Daidalos, στο οποίο ο διευθυντής του Αρης Παυλάκης, στο πλαίσιο ενημέρωσης που έκανε στάθηκε ιδιαίτερα στο υψηλό ποσοστό πληρότητας που άγγιζε το 95% καθώς και στα επενδυτικά σχέδια που υπάρχουν για το ξενοδοχείο.

Μία επένδυση που θα πραγματοποιηθεί μέσα στο 2018 και θα ανέρχεται στο ποσό των 4 εκ. ευρώ περιλαμβάνοντας την κατασκευή νέων δωματίων ( σήμερα έχει στο δυναμικό του 307 δωμάτια) μεταξύ των οποίων και 12 σουιτών.

Το ξενοδοχείο που δεν ανήκει στην κατηγορία all inclusive απευθύνεται κυρίως σε οικογένειες. «Δεν κρατάμε μέσα τον κόσμο, αν και στους πελάτες μας αρέσει αυτό το concept αλλά πάνε εκδρομές, νοικιάζουν αυτοκίνητα , παίρνουν ποδήλατα και φεύγουν από το ξενοδοχείο.

Υπάρχουν δύο ξενοδοχεία στην Ελλάδα με την προοπτική το τρίτο να γίνει στην Κρήτη σε δύο-τρία χρόνια. Τώρα έχουμε 24 και στόχος είναι να φτάσουμε τα 30 παγκοσμίως. Χρειάζεται βέβαια και το απαραίτητο προσωπικό καθώς χρησιμοποιούμε και δασκάλους του τένις, νηπιαγωγούς κλπ. ενώ γίνονται προγράμματα επιμόρφωσης για να προκύψουν στελέχη που θα πλαισιώσουν τα ξενοδοχεία» είπε χαρακτηριστικά τονίζοντας ότι η εταιρία δίνει ιδιαίτερη σημασία στην εξέλιξη των εργαζομένων της και δίνει την ευκαιρία μετά από εκπαίδευση να φτάσουν σε υψηλά κλιμάκια, ανάλογα με το ενδιαφέρον και τις ικανότητες.

Μάλιστα πολλοί έλληνες κατέχουν σήμερα τέτοιες θέσεις. Επίσης ανέδειξε την πολιτική της εταιρίας, σύμφωνα με την οποία στηρίζει την τοπική αγορά, από την οποία προμηθεύεται τοπικά προϊόντα και πρώτες ύλες για τις ανάγκες της ενώ σε μεγάλο βαθμό επιλέγει το προσωπικό της από τον ντόπιο πληθυσμό.

Η ξενάγηση συνεχίστηκε στο ξενοδοχείο  TUI Magic Life Marmari Palace, και έγινε από το διευθυντή Ανδρέα Ταρναβά, ο οποίος υπογράμμισε ότι το ξενοδοχείο δίνει ιδιαίτερο βάρος στην ανάδειξη της ελληνικής φιλοξενίας και ότι πάνω σε αυτή τη φιλοσοφία βασίζεται η παροχή υπηρεσιών και η αντιμετώπιση των πελατών από το προσωπικό.

Το βασικό χαρακτηριστικό του ξενοδοχείου που εντάσσεται στην κατηγορία του all inclusive, είναι η ποικιλία και το πλήθος των δραστηριοτήτων που προσφέρει στους πελάτες του. όπως έκανε γνωστό σε βάθος τριών ετών θα υλοποιηθεί μία επένδυση ύψους 5 εκ. ευρώ, που θα περιλαμβάνει αρχικά την ανακαίνιση 55 δωματίων και κάποιων κοινόχρηστων χώρων και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου.

Ο κ. Ταρναβάς υπογράμμισε πως παρά τις ποιοτικές υπηρεσίες του all inclusive, οι πελάτες δεν μένουν κλεισμένοι στο ξενοδοχείο και μάλιστα παρακινούνται στο να επισκέπτονται το νησί και την αγορά του.

Σημειώνεται ότι το 30% των πελατών του είναι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες, και μάλιστα κάποιοι από αυτούς έχουν φυτέψει δέντρα στο ξενοδοχείο και παρακολουθούν κάθε χρόνο την εξέλιξή τους, ακόμα και με τη βοήθεια του διαδικτύου.

Το ξενοδοχείο TUI Sensimar palazzo del mare ήταν ο επόμενος προορισμός. Σύμφωνα με το διευθυντή Παναγιώτη Κονταξάκη άνοιξε το 2009 και διαθέτει 185 δωμάτια. Από αυτά τα 10 είναι σουίτες με ιδιωτική πισίνα. Εστιατόρια και μπαρ εξυπηρετούν καθημερινά σχεδόν όλες τις ώρες τους τουρίστες και καλύπτουν κάθε ανάγκες και απαιτήσεις, που απολαμβάνουν όλες τις παροχές του ξενοδοχείου, ενώ υπάρχουν και θεματικές βραδιές για τους πελάτες . Μεγάλο βάρος δίνεται στην εκπαίδευση του προσωπικού και στην ανακύκλωση.

«Τα τελευταία πέντε χρόνια το ξενοδοχείο βραβεύεται συνεχώς, για παράδειγμα είναι μέσα στα 100 καλύτερα ξενοδοχεία της TUI παγκοσμίως. Απευθύνεται σε ενήλικες, που αναζητούν ηρεμία, ησυχία, έχουμε έμφαση στην προσωποποιημένη υπηρεσία, με χαλαρές διακοπές και ήσυχες , spa καλό φαγητό , σπορ και ξεκούραση.

Είχαμε πολλούς repeaters σε ποσοστό περίπου 40%, ενώ 87% των πελατών μας είναι Γερμανοί, και οι υπόλοιπο Άγγλοι, Βέλγοι και Ολλανδοί καθώς και λίγοι Σκανδιναβοί. Ανοίγουμε τέλη Απρίλη και κλείνουμε τέλος Οκτώβρη» είπε ο κ. Κονταξάκης, ο οποίος τόνισε πως σύντομα  θα πραγματοποιηθεί μία μεγάλη επένδυση στο ξενοδοχείο για την προσφορά ακόμα πιο ποιοτικών υπηρεσιών.

Οι δημοσιογράφοι μαζί με διευθυντικά στελέχη του TUI Sensimar palazzo del mare γευμάτισαν το μεσημέρι στο ξενοδοχείο και ακολούθησε στη συνέχεια ξενάγηση στο Suneo club Thalassa, με το οποίο και ολοκληρώθηκε το ταξίδι εξοικείωσης στην Κω.

Στο Robinson Club Daidalos με διευθυντικά στελέχη του ξενοδοχείου
Στο Robinson Club Daidalos με διευθυντικά στελέχη του ξενοδοχείου