Η ροδίτικη εταιρεία Dingo Marketing Team που δημιουργεί και προοδεύει

Η ροδίτικη εταιρεία Dingo Marketing Team που δημιουργεί και προοδεύει

Η ροδίτικη εταιρεία Dingo Marketing Team που δημιουργεί και προοδεύει

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 3047 ΦΟΡΕΣ

Εν μέσω κρίσης, όταν οι περισσότεροι νέοι ψάχνουν τρόπους και εργασία στο εξωτερικό, στη Ρόδο μία εταιρεία αποτελούμενη από νέους ηλικιακά ανθρώπους, στοχεύει, δημιουργεί, προοδεύει!
Ο λόγος για τη Dingo Marketing Team η οποία εδρεύει στο νησί μας αλλά έχει ανοίξει τα «φτερά» όχι μόνο σε άλλες περιοχές της χώρας αλλά και στο εξωτερικό.
Ο υπεύθυνος διαχειριστής της Dingo Marketing Team κ. Ραφαήλ Κουδουνης μίλησε στην «Ροδιακή» για την εταιρεία, το αντικείμενο της, τις δραστηριότητες της αλλά και τα σχέδια που έχουν για το μέλλον.



Μιλήστε μας με δύο λόγια για την επιχείρησή σας.
Η Dingo Marketing Team ασχολείται με το εφαρμοσμένο marketing και ειδικά στο digital κομμάτι. Ως επιχείρηση υφίσταται από το 2011, και τολμώ να πω ότι είναι η πρώτη εταιρία digital marketing στη Ρόδο. Είμαστε όλοι νέοι σε ηλικία, ο καθένας με εξειδίκευση σε ένα συγκεκριμένο τομέα. Έτσι, το καλό είναι ότι μπορούμε να καλύψουμε πολλές διαφορετικές ανάγκες συνδυάζοντας ταυτόχρονα πολλές υπηρεσίες. Αυτό που στο εξωτερικό απoκαλείται «360 Marketing Agency».

Δηλαδή με τι καταπιάνεται μια εταιρία digital marketing;
O στόχος της είναι ένας: Η αύξηση των πελατών και των πωλήσεων σε μια επιχείρηση. Τα υπόλοιπα είναι ψιλά γράμματα, δεδομένου ότι η τεχνολογία οι τεχνικές και τα διαθέσιμα «εργαλεία» εξελίσσονται με τέτοια ταχύτητα, που για κάποιον που δεν είναι η δουλειά του είναι δύσκολο να τα παρακολουθήσει. Πόσο μάλλον, δε, να επιλέξει και τα κατάλληλα για την περίπτωση του.

Μιας και κάνετε αναφορά σε «εργαλεία» μπορείτε να μας δώσετε κάποια παραδείγματα;
Στο digital marketing τα εργαλεία, όπως ανέφερα, είναι πάρα πολλά και ποικίλουν ανάλογα με το είδος του προϊόντος ή της υπηρεσίας που θέλουμε να «μαρκετάρουμε». Για τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία υπάρχει το «Tripadvisor» που εντάσσεται στην κατηγορία του Directory Listing. Το «Search Engine Marketing» και το «Google Adwords» αφορά κάθε επιχείρηση που πουλά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της μέσω διαδικτύου. Το γνωστό «Social Media Marketing» το χρησιμοποιεί μια επιχείρηση είτε για να αυξήσει τη φήμη της, είτε ακόμα και να αυξήσει τους πελάτες της.
Για μια εταιρία digital marketing, τα εργαλεία αυτά ως μεμονωμένα δεν έχουν τόσο ενδιαφέρον όσο έχει ο συνδυασμός τους. Αυτό δηλαδή που κάνουμε είναι να δημιουργούμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο -ένα σχέδιο αν το θέλετε- που συνδυάζει και συντονίζει τα διαφορετικά αυτά εργαλεία μεταξύ τους, ώστε να παρέχει μετρήσιμα αποτελέσματα αύξησης πωλήσεων.
Από εκεί και πέρα, αυτό που κοιτάμε –και αυτό που μας ενδιαφέρει- είναι το «conversion rate». Να δούμε τελικά πόσους και ποιους κάναμε να «αγοράσουν» μέσα από τις ενέργειες μας και να συνεχίζουμε να αυξάνουμε σταθερά το ποσοστό αυτό προς όφελος του πελάτη. Όπως είπα και πριν, τον επιχειρηματία στο τέλος της μέρας δεν τον ενδιαφέρει τι έκανες αλλά αν αυτό που έκανες του έχει αποφέρει χρήματα. Διότι, για τον δικό μας κλάδο αυτό είναι και το ζητούμενο.

Σε τι βαθμό έχουν αρχίσει οι τοπικές επιχειρήσεις να εκμεταλλεύονται αυτά τα νέα μέσα;
Από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου, αρκετές είναι αυτές που έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τη δύναμη που έχουν αυτές οι μέθοδοι, οπότε προσανατολίζονται σταδιακά προς αντίστοιχες ενέργειες, ωστόσο είναι πάρα πολλές αυτές που διατηρούν στάση επιφυλακτική.
Για να σας προλάβω, το να διαθέτει μια επιχείρηση «σελίδα» στο Facebook δε σημαίνει ότι χρησιμοποιεί το digital marketing. Αυτό που απαιτείται, είναι η σωστή επιλογή των μέσων αυτών αλλά και ο σωστός συντονισμός τους. Εστιάζονται για παράδειγμα μόνο στο Facebook ή μόνο στο να έχουν μια ιστοσελίδα, περιμένοντας αποτελέσματα από τη μία μέρα στην άλλη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να απογοητεύονται και να μην ασχολούνται ξανά. Έτσι, τους δημιουργείται η εντύπωση ότι το «internet δεν αποδίδει». Αυτό φυσικά, κάνει μακροπρόθεσμα κακό στην επιχείρηση. Μπορεί να έχει, δηλαδή, έναν καλό κύκλο εργασιών λόγω τοποθεσίας ή άλλων ευεργετικών παραγόντων, αλλά χάνει αυτό το παραπάνω κέρδος που θα της επιτρέψει να αναπτυχθεί.
Να μη ξεχνάμε άλλωστε ότι, αυτά που αποκαλείτε «νέα μέσα», πλέον δεν είναι τόσο νέα, αφού σε λίγο θα κλείσουν μια δεκαετία συνεχόμενης ανάπτυξης.

Δεδομένου ότι η Ρόδος διαθέτει δικαιολογημένα πολλές τουριστικές επιχειρήσεις, ποια θεωρείτε ως σημαντικά «εργαλεία marketing» για το συγκεκριμένο κλάδο;
Χωρίς να θέλω να φανώ υπερβολικός, η απάντηση είναι πολύ εύκολη: Το πιο σημαντικό «εργαλείο marketing» για κάθε επιχείρηση είναι το ίδιο της το προϊόν. Γιατί αυτό είναι στην ουσία που θα συμβάλλει στο να έρθουν οι νέοι πελάτες και να διατηρηθούν οι παλιοί. Αυτό που έλεγαν παλαιότερα, ότι η καλύτερη διαφήμιση είναι το «από στόμα σε στόμα» είναι απολύτως αλήθεια. Όλες οι υπόλοιπες ενέργειες λειτουργούν πολλαπλασιαστικά ώστε να έχουμε περισσότερα αποτελέσματα σε πιο σύντομο χρόνο.
Όσο καλά λοιπόν και να πάει το πλάνο επικοινωνίας, αν το προϊόν δεν είναι καλό, αργά ή γρήγορα το όλο «κατασκεύασμα» θα καταρρεύσει και ειδικά όταν πρόκειται για ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς κλάδους. Συνεπώς, αν κάποια εταιρία θέλει να βελτιώσει το marketing της, πρέπει πρώτα να είναι σίγουρη για το προϊόν της.
Από εκεί και πέρα εξαρτάται από το είδος της επιχείρησης. Αλλού εστιάζει μια ξενοδοχειακή μονάδα, αλλού μια επιχείρηση εστίασης κ.λπ. Αυτό που έχει σημασία σε κάθε περίπτωση, και το τονίζω πάλι, είναι οι ενέργειες να γίνονται συντονισμένες και να έχουν σαφή σκοπό. Αλλιώς η επιχείρηση ζημιώνεται με άσκοπα έξοδα.

Η συνεργασία σας με τις Σχολές Ποδοσφαίρου του Ολυμπιακού πώς προέκυψε;
Κάποιος ήδη πελάτης μας, μας σύστησε στον υπεύθυνο Σχολών του Ολυμπιακού οπότε και έγινε η πρώτη επαφή. Από κει και πέρα μας βοήθησε πάρα πολύ το γεγονός ότι είχαμε ολοκληρωμένο «πορτφόλιο» να παρουσιάσουμε, στο οποίο περιλαμβάνεται και η ήδη τριετής συνεργασία μας με τη Benetton αλλά και μεγάλοι «παίκτες» του τουρισμού όπως το πρακτορείο GEM. Έτσι αρχικά αναλάβαμε τη Σχολή του Ολυμπιακού στο Λονδίνο που ξεκίνησε φέτος και ήδη πάμε πάρα πολύ καλά. Λίγο αργότερα αναλάβαμε και τη Σχολή της Ρόδου. Σταδιακά εξετάζουμε τη συνεργασία και με τις Σχολές της υπόλοιπης Ελλάδας.

Θεωρείτε ότι είναι δύσκολο για μια επιχείρηση που έχει έδρα τη Ρόδο να πείσει μεγάλες επιχειρήσεις εκτός Ρόδου να συνεργαστούν μαζί της;
Το καλό με τις εταιρίες που σχετίζονται με την τεχνολογία, όπως εμείς, είναι ότι αν στη δουλειά σου παράγεις αποτελέσματα, τότε μπορείς να ξεχωρίσεις πιο εύκολα, ενώ η απόσταση δεν είναι πρόβλημα. Φυσικά ο παράγοντας τύχη παίζει πάντα ρόλο, όμως χρειάζεται και συνεχής προσπάθεια. Σήμερα, το να έχει κανείς έδρα σε ένα νησί, δε σημαίνει απαραίτητα ότι περιορίζεται στο να εξελιχθεί.
Εμείς για παράδειγμα είχαμε μέχρι τώρα αρκετούς πελάτες εκτός Ρόδου, όπως Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κομοτηνή, Κρήτη αλλά και Κύπρο. Τελευταία, μάλιστα εργασθήκαμε για εταιρία με έδρα το Rotterdam.

Ως ένας νέος που έχει ενταχθεί στον επιχειρηματικό στίβο, ποιες είναι οι εμπειρίες σας μέχρι τώρα;
Αν και στην ηλικία των 30 ετών δεν μπορώ να θεωρούμαι νέος, θα ξεκινήσω λέγοντας ότι μαζί με τους συνεργάτες μου έχουμε στήσει την εταιρία αυτή από το μηδέν. Χωρίς ΕΣΠΑ, χωρίς δάνειο από την τράπεζα και χωρίς χρήματα από γονείς, όπως γίνεται πολλές φορές.
Αυτό το λέω σαν παράδειγμα, για να δείξω ότι όπου υπάρχει θέληση και μεράκι υπάρχει και αποτέλεσμα. Και αυτό είναι η παραίνεση που έχω να δώσω και σε κάθε νέο που θέλει υλοποιήσει το όνειρό του. Κάθε εποχή έχει τις δυσκολίες της ή καλύτερα τις προκλήσεις της. Και πάντα θα υπάρχουν αυτοί που από τη μία αρέσκονται στο να μουρμουράνε και αυτοί που θα βάζουν το κεφάλι κάτω και θα δουλεύουν.
Σαφώς και θα ήταν πιο εύκολο για όλους μας αν οι συνθήκες στη χώρα ήταν καλύτερες. Όμως πρέπει να μάθουμε να δουλεύουμε με αυτό που έχουμε και όχι με αυτό που θα ευχόμασταν να έχουμε. Βέβαια, από την άλλη υπάρχει και η επιλογή του να φύγει κανείς στο εξωτερικό, όμως εγώ προσωπικά δεν το επικροτώ.

Είπατε ότι δεν «επικροτείτε» το γεγονός ότι οι νέοι φεύγουν στο εξωτερικό. Σημαίνει ότι δεν συμφωνείτε με την επιλογή αυτή;
Αναφέρομαι σε αυτούς που φεύγουν όχι για βιοποριστικούς λόγους, αλλά για εκείνους που θεωρούν ότι, αν και έχουν δυνατότητες, στην Ελλάδα δεν μπορούν να «δημιουργήσουν».
Ο όρος «brain drain» που χρησιμοποιείται για το φαινόμενο αυτό, είναι πολύ ήπιος σε σχέση με την πραγματικότητα που είναι για εμένα είναι το «hope drain». Για να μπεις στη διαδικασία να φύγεις από την Ελλάδα, σημαίνει πως έχεις ήδη πειστεί ότι εδώ δεν υπάρχει μέλλον, δεν υπάρχουν ευκαιρίες. Έτσι, ακόμα και αν αυτές υπάρχουν δεν μπορείς να τις αντιληφθείς, γιατί κάποιος σε έχει πείσει για το αντίθετο. Αυτό τον μύθο, λοιπόν, θέλω να διαψεύσω τόσο στην προσωπική μου ζωή όσο και με τη δουλειά μου.

Διαβάστε ακόμη

Γιάννης Παππάς: «Οι Eυρωεκλογές δεν είναι επίδειξη επαναστατικής γυμναστικής»

Νίκος Παντελής: Ο κωμικός από τη Ρόδο, είναι το πιο «φρέσκο» πρόσωπο της ελληνικής stand-up σκηνής

Αυξημένοι οι ατμοσφαιρικοί ρύποι στο κέντρο της Ρόδου το καλοκαίρι

Άφησε την Αδελαΐδα για να μεγαλώσει την οικογένειά της στη Λαχανιά

Όλγα Κεφαλογιάννη: Το 2024 θα είναι ακόμα μία εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό Tουρισμό

Γ. Χατζής: Πρέπει να καθίσουμε όλοι σε ένα τραπέζι και να συνθέσουμε ένα εθνικό σχέδιο υποδομών

Αντώνης Ζερβός: Ξεκίνησε ως «παιχνίδι» και κατέληξε ως στοίχημα με τον εαυτό μου

Ο ελληνικός Τουρισμός χρειάζεται εθνικό σχέδιο για να διατηρηθεί στην κορυφή, δηλώνει ο Γιάννης Ρέτσος