Δεν αντιμετωπίζουν τη διάβρωση στην Κρεμαστή, απλά, μας κοροϊδεύουν!

Στις 20/10/2017 αναφέρεται σε άρθρο της «Ροδιακής» ότι ο Δήμαρχος ανέθεσε -με τη μορφή του κατεπείγοντος- την «έναρξη εργασιών αντιμετώπισης της διάβρωσης των ακτών και της αποκατάστασης του οδοστρώματος του παραλιακού δρόμου στη Δ.Ε. Κρεμαστής», ενώ παράλληλα επισημαίνεται ότι το έργο της κατασκευής του δρόμου αποτελεί την πρώτη παρέμβαση του Δήμου Ρόδου μέχρι την έγκριση μιας «ήπιας μεθόδου προστασίας της ακτής».

«Εάν ο τίτλος και το περιεχόμενο του άρθρου δεν είναι δημοσιογραφικά παραπλανητικά, τότε απλά, η δημοτική αρχή…  μας κοροϊδεύει.

Είναι γεγονός ότι η αποκατάσταση του οδοστρώματος και η δημιουργία τοίχου αντιστήριξης σε παράκτιο μέτωπο αποτελεί μία από τις συμβατικές και πιο «σκληρές» λύσεις αντιμετώπισης της διάβρωσης.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, η μεμονωμένη αντιμετώπιση ενός διαβρωμένου τμήματος δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα μετά την πάροδο 1-3 ετών στα όμορα τμήματα του παράκτιου μετώπου. Η αντιμετώπιση της διάβρωσης μίας ακτής πρέπει να γίνεται σε ένα μεγάλο μήκος ακτογραμμής (μερικών χιλιομέτρων), διαφορετικά, δημιουργείται μεγαλύτερο πρόβλημα.
 


Παράλληλα, αναρωτιέται κανένας πώς είναι δυνατόν να αναζητείται μία «ήπια μέθοδος» (όπως είναι οι ύφαλοι κυματοθραύστες και η τεχνητή αναπλήρωση της ακτής με δάνειο ίζημα) όταν η πρώτη παρέμβαση (!) της δημοτικής αρχής είναι η αποκατάσταση ενός παράκτιου δρόμου (που έγινε χωρίς μελέτη επιπτώσεων στην ακτή) και η θωράκισή του με τοιχίο; 

Το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο από το τμήμα του δρόμου που εφθάρη, και εκτείνεται από την Κρεμαστή μέχρι και το λιμανάκι της Καμείρου.

Ειδικά στην περιοχή των Φανών, η διάβρωση της ακτής έχει φθάσει σε τέτοιο βαθμό που ολόκληρες παραθαλάσσιες κτηματολογικές μερίδες βρίσκονται μέσα στη θάλασσα! Σε μία τέτοια κατάσταση, λοιπόν, τα πολιτικά πυροτεχνήματα της υποτιθέμενης αντιμετώπισης της διάβρωσης στην παραλία της Κρεμαστής φαίνεται να εξυπηρετούν ίδια πολιτικά οφέλη, αφού, εάν δεν αντιμετωπιστεί σοβαρά -ως ενιαίο πρόβλημα- το θέμα της διάβρωσης σε όλο το δυτικό παράκτιο μέτωπο του νησιού μας, θα είμαστε πάλι εδώ σε λίγα χρόνια να συζητάμε για την αποκατάσταση της διαβρωμένης ακτής και… να ξαναπληρώσουμε για νέα παράκτια έργα.

Σταμάτης Ι. Παπαντωνίου
Αγρ. Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π. – Ακτομηχανικός».