Ξεσηκώθηκαν οι μαθητές των ΕΠΑΛ και στην Ρόδο

Τα αιτήματά τους για ένα καλύτερο, πιο λειτουργικό και «φιλόξενο», σχολείο διατράνωσαν με τη χθεσινή τους διαμαρτυρία οι μαθητές των ΕΠΑΛ στη Ρόδο, οι οποίοι πραγματοποίησαν πορεία στο κέντρο της πόλης και αντιπροσωπεία τους είχε συνάντηση με τον Δήμαρχο κ. Φώτη Χατζηδιάκο και τον Αντιδήμαρχο κ. Σάββα Διακοστοματίου.

Συγκεκριμένα, λίγο μετά τις 10:00 το πρωί, περίπου 250 μαθητές και μαθήτριες των Επαγγελματικών Σχολείων της Ρόδου, συγκεντρώθηκαν στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και από εκεί, κρατώντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα, πραγματοποίησαν πορεία η οποία κατέληξε στην «καρδιά» της πόλης, την πλατεία Δημαρχείου. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαμαρτυρίας υπήρξε διακριτική συνοδεία της αστυνομίας.

Μπροστά από το Δημαρχείο, οι μαθητές πραγματοποίησαν διαμαρτυρία με συνθήματα για ένα καλύτερο σχολείο και, στη συνέχεια, αντιπροσωπεία τους μετέβη στο Δημαρχείο όπου και συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της Δημοτικής Αρχής. Οι εκπρόσωποι των μαθητών των ΕΠΑΛ τους εξέθεσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, με βασικό αίτημα τη χρηματοδότηση για τη βελτίωση της σχολικής εκπαίδευσης αλλά και τη διατήρηση όλων των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ.
Ο Δήμαρχος από την πλευρά του, τους είπε ότι είναι ενημερωμένος για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Οι εκπρόσωποι των μαθητών ζήτησαν να κάνουν παρέμβαση στο δημοτικό συμβούλιο, με τον Δήμαρχο να είναι δεκτικός ως προς αυτό.

Ωστόσο, το πιθανότερο είναι ότι θα προηγηθεί μία συνάντηση των εκπροσώπων των μαθητών με τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων ώστε να έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους για να τους εκθέσουν τα προβλήματά τους.
Εκείνο που θέλουν από το Δήμο είναι να εξεταστεί με ποιο τρόπο μπορεί να τους βοηθήσει επειδή έχει κάποιες αρμοδιότητες, κυρίως όσο αφορά στη συντήρηση των σχολικών κτιρίων.
Ακολούθως, οι μαθητές μετέβησαν στο απέναντι Μέγαρο, αυτό της Περιφέρειας, όπου μετέφεραν και εκεί τη διαμαρτυρία τους και, στη συνέχεια, διαλύθηκαν.

Τα αιτήματα
Οι λόγοι της κινητοποίησής τους, η οποία έγινε χθες σε πανελλαδικό επίπεδο, αποτυπώνεται στο παρακάτω πλαίσιο:
“Είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε το σχολείο και τη ζωή που μας αξίζει.
Αυτή είναι η απάντησή μας στην κυβέρνηση και το υπουργείο που νόμιζαν πως μπορούν να μας πιάσουν στον ύπνο... Τα παλιά και νέα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στο σχολείο και τη ζωή μας αποδεικνύουν πως η κυβέρνηση έχει μεγάλο θράσος να λέει πως όλα λειτουργούν κανονικά...
Η αλήθεια είναι πως η σημερινή κυβέρνηση συνεχίζει στον ίδιο δρόμο με τις προηγούμενες και μαζί με τους συνεργάτες τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση και αλλού συνεχίζουν να χτυπάνε το δικαίωμά μας στη μόρφωση και τη ζωή.

«Οργανώνουμε - συντονίζουμε τον αγώνα μας σε όλα τα σχολεία γιατί:
...για ακόμα μια χρονιά καταργούν ειδικότητες και τομείς στα ΕΠΑΛ.
...τα σχολεία μας δεν έχουν τα απαραίτητα για να λειτουργήσουν... Λείπουν καθηγητές, αναλώσιμα, υποδομές, τα εργαστήρια είναι απαρχαιωμένα ή ανύπαρκτα, η πρόσθετη διδακτική στήριξη και η ενισχυτική διδασκαλία δεν λειτουργούν.
...δεν δεχόμαστε το σχολείο - εξεταστικό κέντρο, της παπαγαλίας και των σκόρπιων γνώσεων.
...δεν πάει άλλο οι γονείς μας να πληρώνουν ένα σκασμό λεφτά για φροντιστήρια, ακόμα και για τη λειτουργία των σχολείων μας.
...δεν πάει άλλο να τρελαινόμαστε όλη μέρα μέσα σε ένα ατέλειωτο τρεχαλητό από το σπίτι στο σχολείο και μετά στο φροντιστήριο.
...το μέλλον μας δεν χωράει στις ουρές της ανεργίας, στις ακριβές σπουδές και στη δουλειά χωρίς δικαιώματα.
...η κατάσταση που ζούμε στο σπίτι είναι εκρηκτική, με τους γονείς μας να κοιτάνε κάθε μέρα τι θα κόψουν για να τα βγάλουμε πέρα.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά... η κυβέρνηση ετοιμάζει νομοσχέδιο που κάνει το σχολείο ακόμα χειρότερο, με περισσότερες εξετάσεις πανελλαδικού τύπου από νωρίτερα, ακόμα πιο εξοντωτικό για εμάς και τις οικογένειές μας, που βάζει περισσότερα εμπόδια στο δικαίωμά μας στη μόρφωση, που μας βάζει σε ένα ατέλειωτο κυνήγι των "SOS".
Αυτό που έχουμε ανάγκη είναι ένα σχολείο που:
• Θα μας μορφώνει χωρίς διακρίσεις, ένα σχολείο χωρίς εμπόδια για τους μαθητές.
• Θα δίνει ολόπλευρη γνώση και όχι παπαγαλία και σκόρπιες γνώσεις με το σταγονόμετρο.
• Θα είμαστε δημιουργικοί και όχι αριθμοί ονομάτων για τα απουσιολόγια.
• Θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει, που δε θα κοιτάει την τσέπη των γονιών μας, για παιδεία που δεν θα είναι εμπόρευμα.