Κλειστός αριθμός εισακτέων μόνο στις περιζήτητες σχολές

Κλειστός αριθμός εισακτέων θα υπάρχει μόνο στις περιζήτητες Σχολές (Πολυτεχνικές, Ιατρικές, πιθανότατα Νομικές) τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας, με προοπτική στην πλειονότητα των υπόλοιπων σχολών να μην καθορίζεται κεντρικά ο αριθμός εισακτέων τους αλλά να είναι... ανοικτός.  

Τα παραπάνω ωστόσο, παρότι τα ανάφερε την Τρίτη σε συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Παιδείας, δεν συνδέονται με το νέο εξεταστικό σύστημα που μελετάει ο Κώστας Γαβρουλου καθώς συγκεκριμένη πρόταση ως σήμερα δεν υπάρχει. Πάντως, εξετάσεις για την εισαγωγή στα Ιδρύματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης θα υπάρχουν.

Ο υπουργός Παιδείας, μεταθέτει τις σχετικές ανακοινώσεις περί εξετστικού συστήματος, κοντά στις γιορτές των Χριστουγέννων.
Για τις μαθητικές κινητοποιήσεις ο υπουργός Παιδείας αναρωτήθηκε αν είναι …σοβαρό το αίτημα «θέλουμε σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει» και σχολίασε ότι οι μαθητές υποκινούνται από  συλλόγους γονέων.

Για τα κενά σε εκπαιδευτικούς στα σχολεία ο κ. Γαβρόγλου υποστήριξε ότι πολλά σχολεία  στέλνουν πλασματικές ανάγκες και ήδη έχουν ξεκινήσει προκαταρκτικές εξετάσεις σε έξι σχολεία.
Παράλληλα, σε «αυτοστοχασμό» καλεί την ΑΔΙΠ (Αρχή για την αξιολόγηση των ανωτάτων ιδρυμάτων της χώρας) ενώ προαναγγέλει ...βελτίωση των διαδικασιών αξιολόγησης στη χώρα καθώς  η αξιολόγηση και πιστοποίηση των σπουδών δεν «γίνεται με αριθμούς και κουτάκια».

«Η θέση του υπουργείου είναι υπέρ της αξιολόγησης, αλλά ζητάμε από την ΑΔΙΠ να μας στείλει τις προτάσεις και τη στρατηγική της για το μέλλον» είπε ο υπουργός Παιδείας που εξέφρασε ενστάσεις τόσο για την λογική των «αριθμών» στην αξιολόγηση αλλά και της επίσκεψης στην Ελλάδα εξωτερικών αξιολογητών από άλλες χώρες, που δεν «ξέρουν» τα Ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας.

Παρουσιάζοντας το σχέδιό του για τις συνεργασίες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ ο υπουργός δήλωσε ότι δεν θα υπάρξει «οριζόντια πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ» και δεν θα θιγούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων  των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων, ενώ οι νυν φοιτητές σε ΤΕΙ θα κριθούν από τις διοικήσεις τους εαν θα χρειαστεί να δώσουν κάποια επιπλέον μαθήματα, πριν ...περάσουν στη συνεργασία τους με πανεπιστήμια.
Ο κ. Γαβρόγλου μίλησε για ένα πολύπλοκο πλέγμα «συνεργασιών, συγχωνεύσεων και συνεργειών».
Παράλληλα ξεκίνησαν οι συνεδριάσεις και της επιτροπής για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών των ΤΕΙ, που αποτελεί ένα τεράστιο θέμα για το Τεχνικό Επιμελητήριο και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.

Για τους καθηγητές ΤΕΙ ο υπουργός Παιδείας δεν ήταν έτοιμος να απαντήσει στο πως θα εξελιχθούν για να περάσουν στο καθεστώς των πανεπιστημιακών καθηγητών, κάτι που θα περιλαμβάνει και μισθολογικές αναπροσαρμογές.
Το νέο πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής θα ενταχθεί πιθανότατα στο μηχανογραφικό του 2018, εάν ολοκληρωθούν έγκαιρα οι σχετικές διαδικασίες.

Για δεύτερη Ιατρική Σχολή
«Οταν ολοκληρωθεί η διαδικασία κρίσεων των καθηγητών της Σχολής Δημόσιας Υγείας (που έχει προκαλέσει σειρά αντιδράσεων απο καθηγητές ΑΕΙ καθώς περιλαμβάνει «κλειστές» διαδικασίες), θα αποφασίσουμε μαζί με το υπουργείο Υγείας πως θα εξελιχθεί η φυσιογνωμία της», είπε ο κ. Γαβρόγλου.
«Δεν έχουμε στο μυαλό μας ίδρυση δεύτερης Ιατρικής Σχολής και δεν υπάρχει σκέψη για ένταξή της στο πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής καθώς κάτι τέτοιο θα έπρεπε να συζητηθεί με τα Ιατρικά τμήματα όλης της χώρας», τόνισε.

Οι διετείς σπουδές
Στα διετή τμήματα που θα λειτουργήσουν στο μέλλον στα ανώτατα Ιδρύματα της χώρας ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι θα αποτελούν δομές της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (δεν έχουν δίδακτρα, αλλά θα μορούν να δεχτούν χορηγίες), θα δίνουν πτυχίο Πανεπιστημίου η ΤΕΙ, προσαρμοσμένο βέβαια στις πιστωτικές μονάδες και τα επαγγελματικα δικαιώματα των αποφοίτων διετών προγραμμάτων (τύπου ΙΕΚ). Σε αυτά θα μπαίνουν χωρίς εξετάσεις απόφοιτοι Επαγγελματικών Λυκείων αλλά εάν υπάρξει μεγάλη ζήτηση ίσως θεσπιστεί ένας μικρός αριθμός εξετάσεων.
Μίλησε δε ο υπουργός Παιδείας για «εμμονή» της ελληνικής οικογένειας με τα πτυχία. Επανάλαβε, τέλος, ότι θα δοθεί μια έκτακτη επιχορήγηση.
(Από το “Βήμα”)