Αδιαφορεί η ΔΕΥΑΡ για  την ποιότητα του νερού!

Για αδιαφορία στις συνεχείς εκκλήσεις των υπηρεσιών της περιφέρειας να προχωρήσει σε βελτίωση της ποιότητας του νερού, κατηγορεί τη ΔΕΥΑΡ ο αντιπεριφερειάρχης υγείας πρόνοιας και κοινωνικής συνοχής Θωμάς Σωτρίλλης.
Στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχώρησε χτες έκανε λόγο για παληκαρισμούς εκ μέρους της επιχείρησης, τονίζοντας ότι, έχουν σταλεί από τις 8 Αυγούστου έξι επιστολές με τις οποίες ζητείται ενημέρωση επί του θέματος και λήψη μέτρων αλλά η ΔΕΥΑΡ δεν έχει απαντήσει σε καμία.

Σύμφωνα με τον κ. Σωτρίλλη, η περιφέρεια αναγκάστηκε να ενημερώσει και τον εισαγγελέα για το θέμα, ενώ όπως υπογράμμισε αυξάνονται καθημερινά οι φωνές διαμαρτυρίας από πολίτες κυρίως της νότιας Ρόδου οι οποίοι δεν μπορούν να πιουν νερό από τις βρύσες τους, λόγω της ακαταλληλότητάς του.

«Οι πολίτες έχουν παράπονα για την ποιότητα του νερού και συνήθως όταν επικοινωνούν με τη ΔΕΥΑΡ για να κάνουν παράπονα η μόνιμη επωδός της ΔΕΥΑΡ είναι… απευθυνθείτε στην Περιφέρεια. Όταν πριν είκοσι χρόνια έγινε ο σχεδιασμός για το φράγμα Γαδουρά, αφορούσε μόνο την υδροδότηση της πόλης και τμημάτων του βορείου τριγώνου. Δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη για την υδροδότηση των άλλων χωριών και της νότιας Ρόδου. Ειδικά εκεί θα πρέπει να αναφέρουμε ότι υπάρχει πρόβλημα ποιοτικού νερού εδώ και πολλά χρόνια, εξαιτίας της αλόγιστης χρήσης των λιπασμάτων.

Ανέκαθεν οι περιοχές της Κατταβιάς,  Βατίου , Γενναδίου δεν είχαν την επιτρεπόμενη από τους διεθνείς κανονισμούς ποιότητα του νερού. Λόγω εξάντλησης των γεωτρήσεων η ποιότητα είναι σε ακόμα χειρότερη κατάσταση» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σωτρίλλης ο οποίος εξέφρασε τον προβληματισμό του για το γεγονός ότι  δίνονται άδειες για καινούρια ξενοδοχεία και για μεγάλες μονάδες με χιλιάδες κρεβάτια χωρίς να έχει μελετηθεί από τη ΔΕΥΑΡ και το δήμο το αν υπάρχει νερό για να εξυπηρετηθούν αυτά.

Ο αντιπεριφερειάρχης υγείας εξέφρασε την αγανάκτησή του για το γεγονός ότι ενώ έχουν σταλεί επιστολές η ΔΕΥΑΡ δεν απαντά όπως οφείλει και μάλιστα υποστηρίζει ότι δεν τις… έλαβε. «Σήμερα λοιπόν φτάσαμε στο να ελέγχουμε τα νερά της Κατταβιάς,  του Γενναδίου, της Πυλώνας, της Καλάθου, της Λίνδου, της Σορωνής και να έχουμε προβλήματα. Να στέλνουμε σαν υπηρεσία υγειονομικού ελέγχου τα αποτελέσματα στη ΔΕΥΑΡ για να κάνουν τις κατάλληλες διορθώσεις και να μην έχουμε απάντηση.

Συγκεκριμένα σας αναφέρω ότι από τις 8 Αυγούστου μέχρι και χτες στείλαμε έξι επιστολές στη ΔΕΥΑΡ ζητώντας να μας ενημερώσει για τα αποτελέσματα της χημικής ανάλυσης και μικροβιακής των δειγμάτων του νερού που παίρνουμε από τις περιοχές της νότιας Ρόδου, της Σορωνής, της Δαματριάς κ.α.

Εμείς έχουμε δείγματα τα οποία και χημικά δεν είναι τα επιτρεπτά, αλλά και οι καλλιέργειες του νερού δε δείχνουν μικροβιακά στοιχεία στη μικροβιολογική ανάλυση. Ωστόσο χημικά τα νερά είναι σε μία πολύ άσχημη κατάσταση με αποτέλεσμα η αγωγιμότητα του νερού περισσότερο να τα καθιστά απαγορευτικά για την πόση και τη χρήση» δήλωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας επίσης ότι οι επιπτώσεις μπορεί από την κατανάλωση ακατάλληλου νερού μπορεί να είναι σοβαρές ενώ σωρευτικά οι βλάβες μπορούν να γίνουν και μόνιμες.  

Παράπονα από τουρίστες
Μάλιστα ο κ. Σωτρίλλης μετάφερε τον προβληματισμό και αρκετών ξενοδόχων της νότιας Ρόδου, καθώς έγιναν δέκτες παραπόνων από τουριστικά πρακτορεία τα οποία διεμήνυσαν ότι δεν υπογράφουν συμβόλαια αν δεν έχουν τη διαβεβαίωση για ποιοτικό νερό το 2018. «Έχω επίσης καταγγελίες από ξενοδόχους της νότιας Ρόδου οι οποίοι σε συζητήσεις με τα πρακτορεία που είχαν φέτος, τους έκαναν γνωστό ότι δε δέχονται να υπογράψουν συμβόλαια για του χρόνου επειδή δεν υπάρχει η βεβαιότητα ότι θα τους παρέχουμε καλής ποιότητας νερό.

Και αυτό γιατί διαμαρτύρονται οι πελάτες τους και από την άλλη η οξείδωση των ειδών υγιεινής είναι σε τέτοια κατάσταση με αποτέλεσμα είδη υγιεινής δύο ετών να έχουν καταστραφεί. Επιπλέον λόγω της υφαλμύρωσης δεν μπορούν να ποτίσουν τους κήπους, αυτό βέβαια είναι δευτερεύουσας σημασίας. Δυστυχώς και η επιβίωση και η εμπορικότητα της περιοχής εξαρτάται από την καλή ποιότητα του νερού» δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης ο οποίος κατέληξε λέγοντας τα εξής:  «Η ίδια η ΔΕΥΑΡ πρέπει να σκεφτεί τι θα κάνει, καθώς εμείς ως υγειονομική υπηρεσία δώσαμε μία προθεσμία μέχρι τις 30 Νοεμβρίου για να μας απαντήσει. Την ίδια επιστολή για τα αποτελέσματα των αναλύσεων και στις μη ενέργειες της διόρθωσης ποιότητας νερού από τη ΔΕΥΑΡ έχουμε στείλει και στον εισαγγελέα, σε μία προσπάθεια προστασίας της δημόσιας υγείας. Αυτή τη στιγμή εστιάζουμε το πρόβλημα στη νότια Ρόδο, και ζητάμε από τη ΔΕΥΑΡ να αφήσει τους… παληκαρισμούς. Δεν είμαστε αντίπαλοι, πρέπει να συνεργαστούμε για να δώσουμε την

καλύτερη ποιότητα στο νερό για τους πολίτες. Αλλά βλέπουμε ότι η ΔΕΥΑΡ λέει ότι δεν έχει πάρει τις επιστολές μας και δεν απαντά.
Κάτι πρέπει να γίνει. Δεν μπορούμε να έχουμε τους κατοίκους της νότιας Ρόδου 5.000 άτομα να μην έχουν νερό να πιούν και να αγοράζουν εμφιαλωμένο… Υπάρχει μία αδιαφορία από τη ΔΕΥΑΡ να μας ενημερώσει για το τι συμβαίνει».