Σακχαρώδης Διαβήτης:  4 χρήσιμες συμβουλές  που πρέπει να γνωρίζω πριν ταξιδέψω

1. Τι πρέπει να έχω μαζί στα ταξίδια και τις διακοπές μου;

Εκτός από την ινσουλίνη, το μετρητή σακχάρου και τα αναλώσιμα (ταινίες μέτρησης, σκαρφιστήρες, ταινίες μέτρησης κετόνων στα ούρα ή το αίμα) , απαραίτητο είναι να έχετε πάντοτε μαζί σας τα απαραίτητα για τη θεραπεία χαμηλού σακχάρου αίματος (υπογλυκαιμίας) όπως χυμό φρούτου, ταμπλέτες γλυκόζης, καραμέλες ή μέλι καθώς και εμφιαλωμένο νερό. Πάντα έχουμε μαζί τη θεραπεία σοβαρής υπογλυκαιμίας με γλυκαγόνη (πρέπει να φυλάσσεται στο ψυγείο/ φορητό ψυγειάκι).

Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε αντλία ινσουλίνης πάντα έχουμε μαζί μας εκτός από τα αναλώσιμα της αντλίας και όλα τα απαραίτητα για ενέσιμη υποδόρια χορήγηση στην περίπτωση δυσλειτουργίας της αντλίας.

2. Χρειάζεται να τοποθετήσω την ινσουλίνη στο ψυγείο;

Οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να βλάψουν την ινσουλίνη τόσο, όσο και οι πολύ υψηλές.

Πριν τη χρήση φυλάσσουμε την ινσουλίνη στο ψυγείο. Η ινσουλίνη σε χρήση με όποιον τρόπο κι αν χορηγείται (πένα ή σύριγγα)  δεν χρειάζεται να φυλάσσεται στο ψυγείο ,αρκεί να μην βρίσκεται σε άμεση έκθεση στον ήλιο.

3. Επηρεάζονται ο μετρητής γλυκόζης και τα αναλώσιμά του από τη ζέστη;

Ο μετρητής και οι ταινίες σακχάρου, μπορεί να επηρεαστούν από τις ακραίες θερμοκρασίες, είτε είναι πολύ υψηλές είτε πολύ χαμηλές, γι’ αυτό και δεν πρέπει ποτέ να εκτίθενται άμεσα στον ήλιο ούτε σε πολύ κρύο. Η ιδανική θερμοκρασία είναι 18-30 βαθμοί κελσίου.

4. Τι είναι η ηλίαση και τι πρέπει να προσέξω;

Η ηλίαση μπορεί να εξελιχθεί σε αρκετά επικίνδυνη κατάσταση. Επομένως, μην κάθεστε κάτω από τον ήλιο και αποφύγετε το μπάνιο στη θάλασσα τις μεσημβρινές ώρες.

Τα ύποπτα συμπτώματα είναι έντονη ζάλη, έντονος πονοκέφαλος, αίσθημα αδυναμίας μαζί με αίσθημα έντονης θερμότητας, ταχύπνοια (γρήγορη αναπνοή), ταχυκαρδία,  δύσπνοια και αδυναμία, ξηρότητα και ερυθρότητα δέρματος, δυσφορία και μεγάλη καταβολή δυνάμεων.

Αν έχετε κάποιο από τα παραπάνω σύμπτωματα, πρέπει να πάτε αμέσως σε μέρος σκιερό και δροσερό, πιείτε αρκετό νερό, και δροσίστε το σώμα σας (π.χ. κάνετε κρύο ντους ή μπάνιο, ή τοποθετήστε στο σώμα σας βρεγμένες πετσέτες).

Οι διακοπές, σε συνδυασμό με την αυξημένη φυσική δραστηριότητα, προσφέρουν πολλά ψυχικά και σωματικά οφέλη, ενώ συμβάλλουν στον καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο.

Σεβαστείτε λοιπόν τα όριά σας, αποφεύγοντας την υπερβολική καταπόνηση του σώματος φροντίζοντας να αναπαύεστε όταν νιώθετε κουρασμένοι ή αδιάθετοι. Φροντίστε επίσης, να επικοινωνείτε τακτικά με τον ενδοκρινολόγο σας, για να λύνετε κάθε απορία που τυχόν έχετε.

Να θυμάστε, ότι οι αεροβικές ασκήσεις χαμηλής έως μέτριας έντασης, που διαρκούν λιγότερο από μία ώρα κάθε φορά, προσφέρουν σημαντικά οφέλη στα άτομα με διαβήτη τύπου 1.

Πηγή:iator.gr