Αξιόλογες οι προσπάθειες για τη διαχείριση των οχημάτων στον δήμο

Σε «τομές» που έχουν γίνει από τη Διεύθυνση Τροχαίου Υλικού του Δήμου της Ρόδου, όπως η νέα σύμβαση για τα ανταλλακτικά των οχημάτων αλλά και η διαγραφή των ανενεργών, αναφέρθηκε χθες, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε, ο αρμόδιος εντεταλμένος σύμβουλος κ. Μιχάλης Σταυρής, ο οποίος δεν παρέλειψε να τονίσει ότι «το Τροχαίο Υλικό είναι πίσω απ’ όλα αλλά δεν φαίνεται πουθενά».

Αφού είπε ότι η Διεύθυνση είναι υπό την εποπτεία του Αντιδημάρχου Καθαριότητας κ. Μιχάλη Παλαιολόγου, θέλησε να αναφερθεί σε δύο σημαντικά ζητήματα: Το ένα είναι η σύμβαση για τα ανταλλακτικά του στόλου του Δήμου που έχουν ολοκληρώσει και η οποία “τρέχει” για πρώτη φορά στο Δήμο και το άλλο είναι οι διαγραφές των οχημάτων που έχουν γίνει. Όσο αφορά στα καύσιμα, ο κ. Σταυρής ανέφερε ότι, με όλη αυτή τη δουλειά που έχει γίνει στη μηχανογράφηση, έχει παγιωθεί πλέον μία μείωση στην προμήθεια καυσίμων στο Δήμο στα 300 χιλιάδες ευρώ το χρόνο.

Για τη σύμβαση
Καταρχήν, η σύμβαση αυτή, έγινε με ανοιχτό, διεθνή, ηλεκτρονικό διαγωνισμό,  το κόστος της ανέρχεται στα 474 χιλιάδες ευρώ και η Εταιρία που πλειοδότησε έχει δώσει σε τιμοκατάλογο το ποσό των 300 περίπου χιλιάδων ευρώ και μάλιστα είναι 9 χιλιάδες σελίδες!

Στο σημείο αυτό, επεσήμανε ότι η σύμβαση αυτή “τρέχει” για πρώτη φορά στο Δήμο της Ρόδου και στην ουσία «ανοίγει τις πόρτες» για τις επόμενες Δημοτικές Αρχές αφού θα συμβάλει στην άμεση επισκευή των οχημάτων και θα επιφέρει μεγάλη οικονομία στο Δήμο.

Πρόκειται για μία σύμβαση που έγινε έπειτα από καταγραφή των οχημάτων του Δήμου που είναι εν ενεργεία και μετά από συνεργασία  με τους μηχανικούς των αποκεντρωμένων μηχανοστασίων του Δήμου. Αυτά που ζήτησαν για τη σύμβαση είχαν να κάνουν μόνο με τα οχήματα του Δήμου που είναι ενεργά γι’ αυτό και χρειάστηκε τόσος χρόνος για να ολοκληρωθεί.

Εξήγησε, ακόμη, ότι, ο διαγωνισμός αυτός, πέραν του τιμοκαταλόγου έχει και την εξής ευελιξία που γίνεται για πρώτη φορά: Μέχρι τώρα, ο Δήμος ήταν υποχρεωμένος να κινείται στα ανταλλακτικά που περιλαμβάνονταν στη σύμβαση, ωστόσο, όπως αντιλαμβάνεται κανείς, είναι αδύνατον να προβλεφθεί τι βλάβη θα παρουσιάσει ένα όχημα.

Έτσι, στη νέα σύμβαση, έχουν την ευελιξία να επιλέγουν οποιοδήποτε ανταλλακτικό χρειάζονται και να αλλάζουν αυτά που έχουν στη σύμβαση.  Ακόμη, εάν στον τιμοκατάλογο της Εταιρίας που έχει πάρει τον διαγωνισμό δεν περιλαμβάνεται το ανταλλακτικό που θέλουν, η Εταιρία είναι υποχρεωμένη να τους το προμηθεύσει με δελτία από τον εξουσιοδοτημένη αντιπροσωπεία ενώ ο Δήμος θα το πάρει με την τιμή καταλόγου της σύμβασης, δηλαδή μείον 5%.

Ο κ. Σταυρής δήλωσε περήφανος για τη δουλειά που έχουν κάνει και ευχαρίστησε το προσωπικό ενώ τόνισε ότι το σημαντικό, πέραν της οικονομίας, της ευελιξίας και της γρήγορης επισκευής των οχημάτων, είναι ότι ανοίγονται οι δρόμοι για τους επόμενους να βρουν μία πλήρη σύμβαση και να βασιστούν πάνω σε αυτήν.

Μάλιστα, δεν παρέλειψε να πει ότι η σύμβαση που βρήκαν εκείνοι ήταν «copy paste», με ανταλλακτικά για οχήματα που ήταν απενεργοποιημένα και δεν μπορούσαν να προχωρήσουν στην επισκευή τους ενώ τώρα αυτά όλα έχουν λυθεί. Επίσης, αυτή τη στιγμή, “τρέχει” η σύμβαση των ελαστικών, ύψους 150 χιλιάδων ευρώ, και στο πλαίσιο αυτό γίνεται πλήρης καταγραφή των αλλαγών που γίνονται.

Μάλιστα, για ακόμα μία φορά, ο ίδιος τόνισε ότι το Τροχαίο Υλικό έχει τον πλήρη έλεγχο των οχημάτων, των επισκευών, των ελαστικών κτλ. Για τα τελευταία είπε ότι έχουν αλλάξει σχεδόν το 80% των ελαστικών των οχημάτων και αυτό γίνεται γιατί υπάρχει έλεγχος. 

Για τις διαγραφές οχημάτων
Στη συνέχεια, ο κ. Σταυρής αναφέρθηκε σε ένα εξίσου σημαντικό θέμα που είναι οι διαγραφές των οχημάτων που είναι απενεργοποιημένα.

Καταρχήν, όσο αφορά στην προμήθεια των καινούργιων οχημάτων με έμφαση στην καθαριότητα, το 2018 ο σχεδιασμός του Τροχαίου Υλικού είναι να συμπληρώσει με μηχανήματα έργου τα οποία είναι παλιά σε κάποιες ενότητες και δεν μπορούν να προσφέρουν. Όσο γιατί τα καινούργια απορριμματοφόρα δεν έχουν βγει ακόμη, όπως είπε ο πρώτος λόγος είναι ότι είναι επαρκή ακόμα τα απορριμματοφόρα που αυτή τη στιγμή είναι ενεργά και ο άλλος λόγος είναι ότι τα καινούργια που έχουν έρθει είναι νέας τεχνολογίας και πρέπει να προμηθευτούν τον εγκέφαλο ώστε να μπορούν να κάνουν την επισκευή τους, αλλιώς θα απαξιωθούν.

«Βλέπετε, λοιπόν, ότι το Τροχαίο Υλικό εκσυγχρονίζεται, οι αγορές και τα καινούργια οχήματα προστατεύονται. Γιατί το εύκολο θα ήταν να βγάλουμε τα οχήματα σε κυκλοφορία και στην πορεία του χρόνου να τ’ απαξιώσουμε γιατί δεν θα μπορούσαμε να τα επισκευάσουμε», είπε χαρακτηριστικά.

Για τις διαγραφές των οχημάτων ανέφερε: Έχουμε διαγραφές 14 απορριμματοφόρων από αυτά που δεν είναι σε λειτουργία, δηλαδή τα άχρηστα οχήματα στ’ Ασγούρου. Σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν μία πάρα πολύ δύσκολη διαδικασία αφού για να γίνει μία διαγραφή θα έπρεπε να πληρωθούν τα παλιά τέλη κυκλοφορίας και για να γίνει αυτό θα έπρεπε να διενεργηθεί ΕΔΕ ώστε να καταλογιστούν σε ένα υπάλληλο.

Ξεπέρασαν, λοιπόν, όλη αυτή τη διαδικασία και έγιναν οι διαγραφές αυτές και, όπως είπε, είναι σημαντικό αφού πλέον έχουν μάθει τον τρόπο για ν’ αποσύρουν και να διαγράψουν όλα τα οχήματα του Δήμου που είναι απενεργοποιημένα και έχουν μπει στο δεύτερο στάδιο που είναι να φθάσουν στο σημείο που θα έρθει μία Εταιρία σκραπ να τα πλειστηριάσει, να τα πάρει και να τα αποσύρει. 

Κλείνοντας, ο κ. Σταυρής είπε ότι θεωρεί ότι ο Δήμος Ρόδου είναι από τους πρώτους Δήμους που έχει προχωρήσει σε αυτές τις διαδικασίες οι οποίες και θα αποτελέσουν πιλότο για άλλους Δήμους ενώ τόνισε ότι όλα τα οχήματα του Δήμου είναι πλέον τακτοποιημένα.