Αυξημένο στρες κατά την περίοδο: Γιατί συμβαίνει;

Τα συμπτώματα που σηματοδοτούν την έναρξη της περιόδου επηρεάζουν ένα τεράστιο ποσοστό των γυναικών. Οι απότομες αλλαγές των ορμονών μπορεί να προκαλέσουν αλλαγές στη διάθεση, αλλά και στο σώμα. Και τα συμπτώματα άγχους, ακόμα και κατάθλιψης, δεν είναι σπάνιο φαινόμενο.

Σε γενικές γραμμές, πιστεύεται ότι οι γυναίκες είναι πιο επιρρεπείς στο να υποφέρουν από αγχώδεις διαταραχές σε σχέση με τους άνδρες, και τα συμπτώματά τους μπορεί να εμφανίσουν επιδείνωση κατά την διάρκεια της περιόδου. Δεν υπάρχει ένας συγκεκριμένος λόγος που μπορεί να χαρακτηριστεί υπαίτιος για αυτές τις αλλαγές—πόσο μάλλον, είναι ο συνδυασμός διάφορων παραγόντων.

Οι αλλαγές σε ορμόνες όπως τα οιστρογόνα και η προγεστερόνη μπορεί να επηρεάσουν την όρεξη για φαγητό, την πέψη, τα επίπεδα ενέργειας… Με τη σειρά τους, όλα αυτά – όπως και το κάθε τι – μπορεί να επηρεάσουν την διάθεση.

Επιπλέον, οι γυναίκες που έχουν υποφέρει από ιδιαίτερα επίπονες περιόδους στο παρελθόν, με έντονες κράμπες ή ροή, μπορεί να ανησυχούν για επιστροφή αυτών των συμπτωμάτων, και αυτός είναι ένας ακόμα παράγοντας που μπορεί να προκαλέσει στρες. Ευτυχώς, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ανακουφιστείτε από αυτά τα δυσάρεστα συμπτώματα. Το πόσο ικανοποιητικά διαχειρίζεστε το στρες στην καθημερινή σας ζωή μπορεί να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο, συνεπώς…

• Φροντίστε να ασκείστε τακτικά, καθώς η γυμναστική ανακουφίζει από το άγχος
• Προσέξτε η διατροφή σας να είναι ισορροπημένη, και να περιέχει άφθονα φρούτα και λαχανικά
• Προσπαθήστε να βελτιώσετε το πρόγραμμα του ύπνου σας—επτά με οκτώ ώρες κάθε νύχτα, σε σταθερό ωράριο, είναι το ιδανικό

• Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ ή και καφεΐνης, αν σας επηρεάζει αρνητικά
• Αποφύγετε το κάπνισμα, ή κόψτε το αν είστε καπνίστριες
• Περάστε ποιοτικό χρόνο με στενούς φίλους και οικογένεια, καθώς αποτελούν ιδανικό σύστημα συμπαράστασης.

(πηγή: iatronet.gr)