Ολοκληρώνεται η έρευνα  για τον τουρισμό της Ρόδου

Πριν τα Χριστούγεννα θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία καταχώρησης στο ηλεκτρονικό σύστημα προς επεξεργασία, και των υπολοίπων ερωτηματολογίων από τα περίπου 3.000 που συγκεντρώθηκαν κατά την έρευνα που διεξήχθη στο νησί μας για τη Ρόδο ως τουριστικό προορισμό.

Την έρευνα όπως είναι γνωστό διεξήγαγε ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το American College of Thessaloniki (ACT), μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια.

Η έρευνα ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2017 και διήρκεσε μέχρι την ολοκλήρωση της τουριστικής περιόδου, με στόχο την αναβάθμιση και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και υποδομών της Ρόδου, συγκεντρώνοντας και αξιολογώντας έγκυρες και επίκαιρες υποδείξεις τουριστών.

 Υπενθυμίζεται ότι τα αποτελέσματα ανάλυσης και επεξεργασίας των πρώτων 1.700 ερωτηματολογίων παρουσίασε στο τέλος Οκτωβρίου σε ειδική εκδήλωση στο νησί μας, ο κ. Ανέστης Αναστασίου, υπεύθυνος Προγραμμάτων Τουρισμού του ACT.

Με τη λήξη της τουριστικής περιόδου ολοκληρώθηκε και η συλλογή όλων των ερωτηματολογίων και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η επεξεργασία τους θα έχει τερματιστεί περί το τέλος Ιανουαρίου, ενώ όπως δήλωσε στη «Ροδιακή» ο πρόεδρος του συλλόγου Γιώργος Ματσίγκος γύρω στα μέσα Φεβρουαρίου θα παρουσιαστούν και τα τελικά αποτελέσματα και πάλι στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που θα περιλαμβάνει πιο αναλυτικά στοιχεία, με την παρουσία ακόμα περισσότερων μελών της μελετητικής ομάδας του κολεγίου.

Σκοπός της έρευνας ήταν να εντοπίσει τα βασικά σημεία ικανοποίησης των επισκεπτών, τα σημεία που τράβηξαν περισσότερο το ενδιαφέρον τους, το ποσό που ξόδεψαν τόσο κατά την αγορά του πακέτου όσο και κατά την παραμονή τους στη Ρόδο, το είδος καταλύματος που επέλεξαν, τον βαθμό ικανοποίησής τους από την νέα και μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, από την καθαριότητα, συγκοινωνίες, εστιατόρια και ταβέρνες αλλά και από τα ίδια τα ξενοδοχεία. Τέλος οι επισκέπτες απάντησαν στο αν θα ξαναέρχονταν στη Ρόδο σε κάποιο επόμενο ταξίδι τους και αν θα τη σύστηναν σε άλλους.

Η έρευνα συντονίστηκε από το ACT και ενισχύει τις συνέργειες του μη κερδοσκοπικού εκπαιδευτικού οργανισμού με φορείς και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου. Τα προς εξέταση θέματα αναπτύχθηκαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο, που μεταφράστηκε σε τέσσερις (4) γλώσσες και διανεμήθηκε σε ξενοδοχειακές μονάδες, όπου εργάζονται τα μέλη του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, και σε σημεία αναχώρησης των τουριστών προς το αεροδρόμιο. Με τη βοήθεια τοπικών  τουριστικών πρακτόρων το δείγμα των ερωτώντων έγινε ακόμα μεγαλύτερο και έφτασε τα 3.000 άτομα, ένα πρωτόγνωρο νούμερο για έρευνα τέτοιου αντικειμένου και κλίμακας.

Ο σύλλογος διευθυντών ξενοδοχείων δε σταματά όμως εδώ. Του χρόνου θα συνεχίσει την έρευνα έχοντας ως στόχο αυτή τη φορά τα 5.000 ερωτηματολόγια, επιχειρώντας να έχει ένα μεγαλύτερο αντιπροσωπευτικό δείγμα, που θα εστιάζεται σε ερωτήσεις ανά περιοχή, κατηγορία ξενοδοχείου και εθνικότητα επισκεπτών.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Ματσίγκος αυτό γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και μάλιστα από έναν φορέα σαν και το σύλλογο διευθυντών ξενοδοχείων ενώ κάτι αντίστοιχο έγινε στην Κύπρο αλλά υλοποιήθηκε από τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού.

Πάντως η έρευνα της επόμενης χρονιάς θα εξειδικευτεί πάνω σε διάφορους τομείς και κυρίως θα ζητηθούν απαντήσεις για όσα επισημανθούν από τους τουρίστες, ώστε να κατανοήσουμε τους λόγους για τους οποίους έδωσαν τις συγκεκριμένες απαντήσεις. Ένα τέτοιο σημείο είναι και το γεγονός ότι οι τουρίστες μας σε ποσοστό 29% δεν είχαν επισκεφτεί φέτος τη Μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, κάτι που προκαλεί εύλογες απορίες.

Υπενθυμίζεται ότι τα αποτελέσματα ανάλυσης και επεξεργασίας των πρώτων 1.700 ερωτηματολογίων έδειξαν επίσης ότι:

το 70% των τουριστών επισκέπτεται για πρώτη φορά τη Ρόδο

Η μέση διάρκεια παραμονής τους είναι 10 ημέρες (9 τον Ιούλιο, 10 τον Αύγουστο, 11 τον Σεπτέμβριο)

Οι κύριες χώρες προέλευσης του δείγματος είναι η Γερμανία, Ρωσία, Μ. Βρετανία

Πηγές πληροφόρησης είναι κατά προτεραιότητα: Ίντερνετ (ποσοστό 35%), πρακτορείο (ποσοστό 33%),  συγγενείς και φίλοι (ποσοστό 28%)

Κριτήρια επιλογής προορισμού κατά προτεραιότητα: παραλίες – φύση (ποσοστό 42%), Ιστορία – Πολιτισμός (ποσοστό 26%), σχόλια και κριτικές στο Ίντερνετ (ποσοστό 26%), τιμή πακέτου (ποσοστό 19%)

Στο δείγμα το είδος πακέτου είναι κατά κύριο λόγο all inclusive (ποσοστό 40%), ημιδιατροφή (ποσοστό 33%), και ακολουθούν τα υπόλοιπα πακέτα

Κόστος πακέτου. Το 32% του δείγματος επέλεξε πακέτο αξίας 1.000– 1.500 ευρώ, το 20% επέλεξε πακέτο 750 - 1.000 ευρώ και το 8% επέλεξε πακέτο άνω των 2.000 ευρώ.

Επιπλέον έξοδα κατά τη διάρκεια της παραμονής. Το 33% του δείγματος απάντησε ότι ξόδεψε 200 - 400 ευρώ, το 21% ξόδεψε  100 - 200 ευρώ και το 19% ξόδεψε 400 - 600 ευρώ. Μόνο το 3% του δείγματος ξόδεψε ποσό άνω των 1.000 ευρώ κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Ρόδο ενώ το 13% ξόδεψε έως 100 ευρώ και το 14% έως 500 ευρώ