Οι Υπερ-τροφές στο πιάτο σας!

Ποια η διαφορά των υπερ-τροφών από τις υπόλοιπες «απλές» τροφές; Μα φυσικά, οι τεράστιες ποσότητές τους σε θρεπτικά συστατικά και – πολύ συχνά – αντιοξειδωτικές ουσίες!

Η φύση έχει προνοήσει για την καλή μας υγεία, προσφέροντάς μας απλόχερα τις τροφές αυτές που είναι πλούσιες σε ένζυμα, βιταμίνες και μέταλλα και έχουν πολλές θεραπευτικές ιδιότητες. Είναι στο χέρι μας να ανακαλύψουμε τα μυστικά τους και να αδράξουμε τα οφέλη τους! Παρακάτω θα βρείτε μερικές από τις πιο γνωστές υπερ-τροφές (ή αλλιώς super-foods) που φροντίζουν φυσικά την ενδυνάμωση του οργανισμού μας.


-Μούρα Γκότζι (γκότζι μπέρυ)
Πλούσια σε μεταλλικά στοιχεία, τα γκότζι μπέρυ με το βαθύ κόκκινο χρώμα, κατατάσσονται ανάμεσα στις καλύτερες υπερτροφές. Περιέχουν περισσότερα από 18 διαφορετικά είδη αμινοξέων και θρεπτικών συστατικών και ποικιλία αντιοξειδωτικών στοιχείων. Η κατανάλωσή τους βελτιώνει την διάθεση και προστατεύει απο διάφορες μορφές καρκίνου.

 -Μαστίχα Χίου
Γνωστή από την αρχαιότητα για τις θεραπευτικές της ιδιότητες, η μαστίχα Χίου φιγουράρει στον κατάλογο των υπερτροφών ως μία από τις σπανιότερες καθώς το δέντρο της, ο μαστιχοφόρος σχίνος φυτρώνει αποκλειστικά στο νότιο μέρος της πανέμορφης Χίου. Φημίζεται για την αντιμικροβιακή και την αντιβακτηριακή της δράση.

 -Φυστίκια Αιγίνης
Μία χούφτα φυστίκια Αιγίνης είναι αρκετή για να σας γεμίσει ενέργεια μιας και περιέχουν καλά μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και πολλά αντιοξειδωτικά στοιχεία. Μαχητές κατά της χοληστερίνης και ευεργετικά για την καρδιά. Λόγω των συστατικών τους, τα φυστίκια Αιγίνης προστατεύουν τα μάτια μας από την ηλιακή ακτινοβολία!

 -Τρούφα
Πρόκειται για ένα σπάνιο μανιτάρι που έχει βρει τη θέση του στις καλύτερες κουζίνες του κόσμου. Της έχει αποδοθεί η ονομασία “τροφή των θεών” και όχι άδικα. Πλούσια σε πρωτεϊνες και μεταλλικά στοιχεία, η τρούφα ξεχωρίζει για το μοναδικό της άρωμα και την ιδιάιτερη γεύση.  Γεμάτες μεταλλικά στοιχεία και ένζυμα, οι τρούφες πρέπει να καταναλώνονται φρέσκες καθώς έτσι αποτελούν ένα ισχυρό όπλο κατά των αρθριτικών και της χοληστερίνης.

 -Ρόδι
Υψηλό σε θρεπτική αξία και πεντανόστιμο! Όταν δεν διακοσμούμε απλά τα σπίτια μας με αυτό, και παράλληλα το καταναλώνουμε, το ρόδι μας χαρίζει όλα τα ευεργετικά του αντιοξειδωτικά συστατικά. Χαρίζοντας αντισηπτική και αντιμικροβιακή δράση, είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και φυλλικό οξύ. Περιέχει βιταμίνες A, C και Ε, καθώς και σημαντικά μεταλλικά στοιχεία όπως το κάλιο και το σίδηρο.

 -Ιπποφαές
Πήρε το όνομά του από τη λάμψη της χαίτης των αλόγων στα στρατεύματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Χαρακτηρίζεται ως «διατροφικός δυναμίτης» αφού περιέχει περίπου 200 ευεργετικά συστατικά και είναι πλουσιότερο σε βιταμίνη C από το πορτοκάλι και το ακτινίδιο. Δρα αντιγηραντικά ενώ παράλληλα χαρίζει ευεξία και ενέργεια. Βοηθάει επίσης και στην αποτοξίνωση του οργανισμού.

 -Εχινάτσια
Η Εχινάτσια είναι γνωστή για τη διέγερση του ανοσοποιητικού και λεμφικού συστήματος του οργανισμού. Θα την βρείτε σε διάφορες μορφές για φαρμακευτική χρήση αλλά και σε φυσική μορφή στα καταστήματα με βότανα και συμπληρώματα διατροφής. Έχει σφαιρικό και ακανθωτό σχήμα και μας βοηθάει να αντιμετωπίσουμε τη γρίπη και τις λοιμώξεις.

 -Σπιρουλίνα
Γεμάτη με πρωτεϊνες, βιταμίνες της οικογένειας Β και υδατάνθρακες, η σπιρουλίνα είναι ένας βρώσιμος φωτοσυνθετικός μικρο-οργανισμός που ανήκει στα κυανοβακτήρια. Τροφή πλούσια σε ασβέστιο, σίδηρο και μαγνήσιο. Ίσως η μοναδική τροφή με τόσο μεγάλη ποικιλία σε θρεπτικά συστατικά.

 -Κινόα
Το Κινόα είναι ένα δημητριακό που χαρακτηρίζεται από την υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες. Αποτελεί όμως και πηγή ωμέγα 3 λιπαρών οξέων, σιδήρου, ασβεστίου και μαγνησίου. Την επόμενη φορά που θα βρεθείτε σε ένα κατάστημα υγιεινής διατροφής, προτιμήστε την μεταξύ του απλού σιταριού ή του καλαμποκιού! Κάτι θα ήξεραν οι Ίνκας που την ονόμασαν «Χρυσή Τροφή»!

 Συνταγές:
Σαλάτα αποτοξίνωσης με καρύδια και κόκκινα φρούτα
Υλικά:
    3 φλ. φύλα ρόκας
    ½ φλ. σπασμένα καρύδια
    1 φλ. φράουλες σε φέτες
    ½ φλ. coji berries
    ½ φλ. ρόδι
    2 κ.σ ξύδι βαλσάμικο (ειδικό για γαρνίρισμα)

Εκτέλεση:
Κόβουμε τα φύλα ρόκας με τα χέρια μας στη μέση.
Προσθέτουμε όλα τα φρούτα στη σαλάτα και ανακατεύουμε.
Προσθέτουμε τα σπασμένα καρύδια από πάνω και γαρνίρουμε με το βαλσάμικο.
Ανακατεύουμε τη σαλάτα και καλή όρεξη!

 Κινόα μαγειρεμένο με μήλο και μούρα
Υλικά:
    1 φλ. κινόα
    2 φλ. τριμμένο μήλο
    ½ φλ. διάφορα μούρα
    1 κύβο ζωμό λαχανικών
    ½ κ.γλ κανέλα
    1 κ.γλ. αλάτι

Εκτέλεση:
    Μαγειρεύουμε το κινόα με το ζωμό σε ένα κατσαρολάκι με 2 φλ. νερό.
    Σε 10 λεπτά, προσθέτουμε το τριμμένο μήλο, τα μούρα και την κανέλα και αφήνουμε να βράζει σε χαμηλή φωτιά.
    Περιμένουμε ακόμα 10 λεπτά μέχρι το κινόα να απορροφήσει όλο το νερό.
    Προσθέτουμε το αλάτι και είναι έτοιμο!

Κέικ με κράνμπερι και σοκολάτα υγείας
Υλικά:
    2 ½ φλ. αλεύρι ζαχαροπλαστικής
    ¾ φλ. σκόνη κακάο χωρίς ζάχαρη
    ½ φλ. βραστό νερό
    1 φλ. καστανή ζάχαρη
    ½ φλ. έλαιο καρύδας
 

   2 ολόκληρα αυγά και 3 ασπράδια αυγού
    ½ φλ. βούτυρο για ζαχαροπλαστική
    1 φλ. μούρα κράνμπερι
    ½ φλ. κομματάκια σοκολάτα υγείας
    1 κ.σ σκόνη βανίλιας
    ½ φλ. κόκκινο κρασί
    1 κ.σ μαγειρική σόδα
    ½ κ.σ αλάτι

Εκτέλεση:
    Αναμείξτε τη σκόνη κακάο με το βραστό νερό σε ένα κατσαρολάκι.
    Σε ένα μπλέντερ ανακατέψτε τη ζάχαρη, το βούτυρο, το αλεύρι και το έλαιο καρύδας.
Σε ξεχωριστό μπολ αναμείξετε τα αυγά, τα ασπράδια, τη βανίλια, τη μαγειρική σόδα και το αλάτι.
Προσθέστε το μείγμα νερού και κακάο στη ζύμη στο μπλέντερ και ανακατέψτε. Προσθέστε και τα υπόλοιπα υγρά υλικά και ανακατέψτε ξανά το μείγμα. Προσθέστε τα μούρα κράνμπερι και τα κομματάκια σοκολάτας.

Τοποθετήστε το μείγμα σε ένα αντικολλητικό ταψί και ψήστε στους 180 – 200 βαθμούς για 50-60 λεπτά.
Πηγή: www.iator.gr