Επιτέλους, ας αποφασίσουμε πώς θέλουμε τα πεζοδρόμια στη Ρόδο

Του Γιάννη Σταυλά

Την δική του άποψη αναφορικά με τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη για την ανακατασκευή των πεζοδρομίων επί της Θεμ. Σοφούλη, εκφράζει με επιστολή του στη “Ρ” ο συμπολίτης μας Γιάννης Σταυλάς.

Στον προβληματισμό που αναπτύσσει μέσα από την επιστολή του, αναφέρει συγκεκριμένα:

“Αγαπητή Ροδιακή,

Πολλοί Έλληνες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι κακόβουλοι ευρωπαίοι,  θέλουν να στραγγαλίσουν την Ελλάδα με μεταρρυθμίσεις. Όμως η χώρα χρειάζεται τις μεταρρυθμίσεις για το δικό της καλό. Χωρίς αυτές δεν έχει πιθανότητα να γίνει ανταγωνιστική.

Δεν μας φταίνε οι «κακοί Ευρωπαίοι»  που καπνίζουμε όπου θέλουμε και πετάμε τα σκουπίδια μας όπου μας βολεύει. Δεν φταίει κανείς άλλος παρά μόνο το «ξερό μας το κεφάλι» που δεν σεβόμαστε τις διαβάσεις πεζών και το δικαίωμα ανθρώπων με ιδιαίτερες ανάγκες να ζουν την καθημερινότητα.

Με αφορμή, λοιπόν, την ανακατασκευή των πεζοδρομίων στη Θεμιστοκλέους Σοφούλη, απαιτώ ως πολίτης, οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου να  κάνουν επιτέλους σωστά τη δουλειά τους και να εφαρμόσουν τις προβλεπόμενες προδιαγραφές για πεζοδρόμια.  Εκτός αν δεν τους ενδιαφέρει πώς μια μητέρα με το καροτσάκι του μωρού της ή ένας συνάνθρωπός μας με ειδικές ανάγκες ή ένα νέο ζευγάρι χέρι-χέρι θα περπατήσουν στην πόλη.

Τίποτε δεν πρέπει να καθηλώνει τους πολίτες στα σπίτια τους. Όλοι μας ανεξαιρέτως αγαπάμε τα δένδρα, αλλά μα τον Θεό, ή θα έχουμε πεζοδρόμια ή «ζαρντινιέρες». Οι αγαπητοί συνάδελφοι μηχανικοί των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου πρέπει επιτέλους να αποφασίσουν για τη χρήση των πεζοδρομίων.

Προβλέπονται τα πεζοδρόμια για να φυτεύουμε  αμφίπλευρα του οδοστρώματος δένδρα που αφήνουν πολλές φορές ελάχιστα εκατοστά για τους πεζούς; Ή μήπως προβλέπονται για να μπήξουμε κολώνες φωτιστικών, σιδεροσωλήνες με σήματα του Κώδικα Οδικής Ασφάλειας, και πισσωμένους στύλους της ΔΕΗ;  

Τέλος, πρέπει να επιτρέπουμε στους «εργολάβους της διαφήμισης» σε συνεργασία με τον ΡΟΔΑ, να τοποθετούν τις αντιαισθητικές στάσεις λεωφορείων κάθετα σε όλο το πλάτος του αποκαλούμενου πεζοδρόμιου.

Σε βορειοευρωπαϊκές χώρες το ελάχιστο προτεινόμενο πλάτος πεζοδρομίου, χωρίς εμπόδιο, είναι 2,5 μέτρα. Ας διασφαλίσουμε εμείς τουλάχιστον 1,5 μέτρο. Ας δώσουμε τη δυνατότητα στις μητέρες, στα γερόντια και στους συμπολίτες μας με ειδικές ανάγκες να βγουν από το σπίτι.   

 Οι πολίτες δικαιούνται να ζουν σε πόλεις ανθρώπινες, βιώσιμες και ευχάριστες, με συνθήκες που να καλύπτουν τις ανάγκες όλων μας. Τέτοιες πόλεις είναι καλύτερες όχι μόνο για τους πολίτες αλλά και για την επιχειρηματικότητα και εννοείται για τον τουρισμό”..