Ο Γιώργος Μακρής και η... «αθυρόστομη γιαγιά», Τιτίκα Σαριγκούλη, μιλούν για την παράσταση «Οι χήρες και οι μακαρίτες»

Μία κωμωδία για όλη την οικογένεια είναι αυτή του γνωστού μας ηθοποιού και σκηνοθέτη Γιώργου Μακρή, με τίτλο «Οι χήρες και οι μακαρίτες», η οποία ανεβαίνει και σήμερα 1 και αύριο 2 Δεκεμβρίου στο Δημοτικό Θέατρο Ρόδου.

Χθες, συναντήσαμε τον ίδιο και τον πολυπληθή θίασο της παράστασης και είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί τους για το έργο και για το θέατρο στα χρόνια της κρίσης.

Είναι το δέκατο έργο που γράφει ο Γιώργος Μακρής και εκείνο που πραγματεύεται δεν είναι άλλο από την εποχή μας, με επιρροές από τους Monty Python και τα «Φιλαράκια», όπως λέει.

Ο ίδιος έχει δεσμούς με τη Ρόδο καθώς υπηρέτησε εδώ τη στρατιωτική του θητεία πριν πολλά χρόνια και έκτοτε έχει αποκτήσει αρκετούς φίλους αλλά έχει και αδυναμία στο νησί και το θεωρεί το γούρι του.

Μάλιστα, το κοινό της Ρόδου ανταποκρίνεται στις παραστάσεις του και τις στηρίζει.

Το έργο αυτό κάνει πρεμιέρα στη Ρόδο ενώ το καλοκαίρι ενδέχεται να κάνει περιοδεία.

Όσο για τα ερεθίσματά του για να το γράψει, όπως λέει, έχοντας χάσει τον πατέρα του πρόσφατα, και επειδή ο καθένας θρηνεί με το δικό του τρόπο, εκείνος «ξέσπασε» γράφοντας αυτό το έργο.

Στο θίασο το κλίμα είναι καλό αφού φέτος αποτελούν μία καλή παρέα, ωστόσο οι δυσκολίες ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι μεγάλες αφού, όπως λέει χαρακτηριστικά, όποιος ανεβάζει τέτοιες παραγωγές σήμερα το ρίσκο είναι μεγάλο.

Ρωτήσαμε τον κ. Μακρή πως ερμηνεύει την πληθώρα θεατρικών παραστάσεων τα τελευταία χρόνια της κρίσης στην Αθήνα, και η απάντησή του είναι αφοπλιστική: «Γιατί όλοι μας είμαστε λίγο ψώνια. Όλοι θέλουν να κάνουν κάτι αλλά δεν αντέχουν αφού είναι μικρή η Αθήνα για ν’ αντέξει τόσες θεατρικές παραγωγές». Μάλιστα, αυτός είναι και ο λόγος που επέλεξε να μην ανέβει η παράσταση στην Αθήνα.

Σημειώνεται ότι η παράσταση ανεβαίνει σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ατόμων με Σκλήρυνση Κατά Πλάκας Δωδεκανήσου και ένα μέρος των εσόδων θα πάει σ’ αυτόν.

Η guest star της παράστασης, η οποία αγαπήθηκε ως «αθυρόστομη γιαγιά», κα Τιτίκα Σαριγκούλη, μας μίλησε με το γνωστό πάθος που τη διακρίνει, κάνοντας πάντα και το πολιτικό της σχόλιο.

Η ίδια στάθηκε στο οικονομικό θέμα λέγοντας ότι ο κόσμος διψάει για κωμωδία και μάλιστα τη σταματούν στο δρόμο και της λένε να είναι καλά που τους κάνει και γελάνε. Όμως, τονίζει ότι ο κόσμος δυσκολεύεται να βρει τα χρήματα για να έρθει σε μία παράσταση αφού παλεύει για τα προς το ζην.

Μάλιστα, γυρνάει τη συζήτηση στην πολιτική, αναφερόμενη στις περικοπές των συντάξεων και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ηθοποιοί που δουλεύουν σε ένα θίασο και τους κόβουν τη μικρή τους σύνταξη. «Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλουν το θέατρο να πάρει τα πάνω του γιατί αυτό τους ξεσκεπάζει. Αυτή είναι η αλήθεια, ότι το φορολογούν άγρια το θέατρο», λέει και συμπληρώνει: «Αντί να βοηθήσουν το θέατρο, προσπαθούν να το γκρεμίσουν. Δεν τους συμφέρει το θέατρο». Η ίδια έχει συμπληρώσει 60 χρόνια στο θέατρο και λέει ότι πάντα τα ίδια είχαν να αντιμετωπίσουν αλλά τότε υπήρχε το αντίπαλο δέος και το μετρούσαν ενώ τώρα δεν υπάρχει αφού είμαστε «στα σαγόνια του καπιταλισμού».

Κριτικά στέκεται, όμως, και απέναντι στο σημερινό θέατρο και λέει ότι το θέατρο είναι για ανάνηψη του ανθρώπου, δεν είναι για να κατεβάζει τον άνθρωπο. Το θέατρο είναι η ποίηση. Ο πολιτικός λόγος είναι. Όχι ως κήρυγμα αλλά όπως μας το δίνει το αρχαίο δράμα».

Για την παράσταση είπε ότι ο κόσμος θέλει να γελάσει, να ξεσπάσει. Η ίδια υποδύεται και εκείνη μία χήρα και για ακόμα μία φορά είναι αθυρόστομη στην παράσταση, όπως την έχουν «βαφτίσει». Αλλά, όπως λέει, ο κόσμος το δέχεται γιατί θεωρεί ότι εκφράζει την αγανάκτησή του.

Το έργο
Ο πάτερ Άδης Σαρακοστιανός είναι ιερέας σε μια εκκλησία κάποιας πόλης. Ζει μόνος του και είναι ιδιοκτήτης σε ένα από τα πολύ γνωστά γραφεία κηδειών της πόλης με την επωνυμία GAME OVER. Εθισμένος στο ποτό, στην καλή ζωή και λάτρης του γυναικείου φύλου.

Βοηθός του πάτερ Άδη Σαρακοστιανού στο Γραφείο Κηδειών και στο Νεκροταφείο είναι ο Ακίνδυνος Αλβανός.

Μέσα στην οικονομική κρίση η οποία και μαστίζει τη χώρα ο πάτερ Άδης είναι τόσο τυχερός που ταυτόχρονα έχει 4 κηδείες. Τέσσερις διαφορετικές γυναίκες του ζητούν να κηδέψει τους άνδρες τους. Η πρώτη είναι από την Κρήτη, η δεύτερη από τη Μύκονο, η τρίτη από το Ξηρόμερο Αιτωλοακαρνανίας και η τέταρτη είναι Πόντια.

Όλες του ζητάνε η κηδεία του συζύγου τους να γίνει σύμφωνα με τα ήθη και έθιμα του τόπου της κάθε μίας. Eνώ η μία χήρα ζητάει καύση για τον σύζυγό της.

Όλες έχουν διαφορετικό γούστο ακόμα και για το φέρετρο αλλά και γενικά για την ταφή του αγαπημένου της.  Βλέπουμε πως έχασε η κάθε μία τον σύζυγο της μέσα από κωμικοτραγικές καταστάσεις αλλά και τρελή δράση. 
Ο πάτερ Άδης φέρνει τα πάνω κάτω! Άλλον θάβει, άλλον καίει, μπερδεύει τα ήθη και έθιμα κατά την ταφή. 

Γίνεται ένας χαμός! Άλλος πονάει, άλλος κλαίει, άλλος θρηνεί. Επτά διαφορετικοί χαρακτήρες σε ρυθμούς εξοντωτικούς. 

Ο Πάτερ ερωτεύεται μια από τις χήρες. Το ίδιο και ο νεκροθάφτης. 

Έχουμε ένα νεκρό που τελικά δε είναι νεκρός. 
Έχουμε έναν αδερφό που παίρνει τη θέση του αδερφού του για να μην αποκαλυφθεί ένα ερωτικό σκάνδαλο.  
Τι έχουμε για φινάλε; Γέλιο του Θανατά.
 

 

Παίζουν οι ηθοποιοί
Γιώργος Μακρής
Σπύρος Θεοδόσης 
Μαίρη Βλουτή 
Γιώργος Μαυρας 
Μικαέλα Ζούστη
Σταυρούλα Ζάμπρα
Και σε ρόλο έκπληξη φιλική συμμετοχή η μοναδική Τιτίκα  Σαριγούλη.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενα – Σκηνοθεσία: Γιώργος Μακρής
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Peter Tamas
Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Μακρής
Φώτα – ήχος: Stage 51
Σκηνικά: Περικλής Πριστούρης
Ενδυματολόγος παράστασης: Τούλα Μακρή
Τις γυναίκες ηθοποιούς ντύνει:  IQ female clothing 
Ενδυματολογος: Αναγνωστοπούλου Αγγελική
Η ηχογράφηση έγινε  στο North Studio
Το τραγούδι της παράστασης ερμηνεύει ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος

Στίχοι τραγουδιού παράστασης: Νάσος Ρόγκας
Μουσική – Ενορχήστρωση – Παραγωγή: Άκης Μελής
Δημόσιες Σχέσεις: Νάσος Ρόγκας
Παραγωγή: GM PRODUCTIONS
Εκτέλεσή Παραγωγής: ΙNFO SPORT MEDIA

Οι χήρες και οι μακαρίτες
Δημοτικό Θέατρο Ρόδου 1&2 Δεκεμβρίου
Ωρες παραστάσεων  18.30  και 21.15