Ο κίνδυνος από την υπερπροσφορά ξενοδοχειακών κλινών

Ο κίνδυνος από την υπερπροσφορά ξενοδοχειακών κλινών

Ο κίνδυνος από την υπερπροσφορά ξενοδοχειακών κλινών

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 413 ΦΟΡΕΣ

Τους κινδύνους απο την υπερπροσφορά κλινών στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια επισημαίνει σε σχόλιό του έμπειρος τουριτικός παράγοντας, που αρθρογραφεί στο Tornos News.

Όπως αναφέρει, στην Κύπρο έχουν στα χέρια τους έκθεση εταιρείας συμβούλων σχετικά με τις επιπτώσεις από την υπέρμετρη τουριστική ανάπτυξη και τα προβλήματα από την υπερπροσφορά κλινών σε περίπτωση κάμψης της ζήτησης και την ανάγκη περιορισμού της καθ' ύψος δόμησης στη νότια παραλιακή ζώνη της Κύπρου και θα γίνει εκτενής διαβούλευση και συζήτηση στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Σημειώνει για το ενδεχόμενο πρόβλημα στη χώρα μας από την υπερπροσφορά κλινών:
Από στοιχεία που υπάρχουν στο Υπουργείο Τουρισμού, προκύπτει μεγάλη προσφορά νέων κλινών για το 2018 και τα επόμενα δύο χρόνια. Το 2018 υπολογίζεται να προστεθούν, στο υπάρχον δυναμικό, γύρω στις 10.000 νέες κλίνες σε Κρήτη, Ρόδο και Κω.
Αν υπολογισθούν και άλλες 10.000, με μέτριους υπολογισμούς, στις υπόλοιπες τουριστικές περιοχές, όπως Χαλκιδική, Κέρκυρα, Ιόνια, Μεσσηνία, Μύκονο, Κυκλάδες και Αττική, έχουμε μία αύξηση 20.000 κλινών περίπου για το επόμενο έτος.
Η μεγάλη αυξητική τάση θα συνεχισθεί τόσο το 2019, όσο και το 2020, με βάση τα εγκεκριμένα και τα προς έγκριση επενδυτικά σχέδια.

Το 2018, η προσφορά των νέων κλινών, τουλάχιστον σε Κρήτη και Ρόδο θα καλυφθεί από τη ζήτηση, καθώς διαφαίνεται καλύτερο το 2018 σε ότι αφορά τις αφίξεις.
Όμως έρχονται τα δύο επόμενα χρόνια, μετά το 2018 στα οποία θα προστεθούν χιλιάδες νέες κλίνες, χωρίς να είναι δυνατή μία ασφαλής πρόβλεψη της ζήτησης δεδομένου ότι ο τουρισμός ένα από τα ευπαθέστερα προϊόντα που επηρεάζεται από πολλές παραμέτρους.
Μία παράμετρος ορατή και πιθανή είναι η κάμψη της ζήτησης, λόγω της επανάκαμψης των τουριστικών αγορών της ανατολικής Μεσογείου.

Η Τουρκία θα έχει το 2018 μία εξαιρετική χρονιά, κάνοντας ένα δυναμικό come back, το ίδιο και η Κύπρος, με συνεχείς αυξητικές τάσεις και οι δύο για τα επόμενα χρόνια.
Η Αίγυπτος ξαναμπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι με νέους προορισμούς στη Μεσογειακή Ακτή.
H Τυνησία έχει μεγάλη ζήτηση και είναι ξανά στο προγράμματα των Tour Operators.
H Κροατία εξελίσσεται σε αγαπημένο προορισμό Ευρωπαίων τουριστών.
Το Μαρόκο, κάνει δυναμική τουριστική προβολή με αξιόλογα αποτελέσματα.
Η Ισπανία σπάει τα ταμεία.

Η πορεία του τουρισμού μετά το 2018 θα σημειώνει μικρή αύξηση, με τη ζήτηση να σταθεροποιείται, σε αντίθεση με την προσφορά κλινών που θα αυξάνει δυσανάλογα.
Εκεί εστιάζεται η προσοχή, ώστε η ανάπτυξη να συμβαδίζει με τη ζήτηση.
Χρειάζεται η κατάρτιση, επειγόντως ενός στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης που να λαμβάνει υπόψη του όλες τις παραπάνω παραμέτρους, με πρόβλεψη για ανάπτυξη νέων περιοχών, νέων προϊόντων εκτός αιχμής και να προβλέπει χωροταξικούς και περιβαλλοντικούς περιορισμούς.

Η υπέρμετρη ανάπτυξη δημιουργεί αντίθετα αποτελέσματα καταστρέφοντας το περιβάλλον και δημιουργώντας αίσθηση τουριστικής ασφυξίας, με δυσμενή αντίκτυπο στη ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών.
Οι προβληματισμοί πρέπει να μπουν στο τραπέζι των συζητήσεων μεταξύ Πολιτείας και Φορέων ,το συντομότερο, ώστε να ακουσθούν όλες οι απόψεις και να υπάρξει προετοιμασία για τη διαχείριση της υπερπροσφοράς, που κατά την άποψη μου θα υπάρξει μετά δύο - τρία χρόνια.
Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν......
Μία κάμψη της ζήτησης με χιλιάδες κλίνες αδιάθετες, θα είναι η καταστροφή για την οικονομία της χώρας.

Διαβάστε ακόμη

Τούρκοι τουρίστες... «κατέλαβαν» τα ελληνικά νησιά

110 πτήσεις τσάρτερ το Σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στη Ρόδο

Ασπρονήσια: Οι εξωτικές νησίδες του Ανατολικού Αιγαίου στα ανατολικά των Λειψών που μαγεύουν τους επισκέπτες

TUI: Με νέα πρωτοβουλία υποστηρίζει 500 Έλληνες παραγωγούς σε Ρόδο και Κρήτη

Τεράστιο ενδιαφέρον για το Rodos Week στα βρετανικά ΜΜΕ

Γ. Κάππα: Η σεζόν στη Ρόδο έχει ξεκινήσει με ικανοποιητικά στοιχεία

Συνεχείς ακυρώσεις στα νησιά από επαγγελματικά θαλαμηγά σκάφη