Ελλάδα και Αίγυπτος οι νικητές στη γερμανική ταξιδιωτική αγορά για το 2017

Ελλάδα και Αίγυπτος οι νικητές στη γερμανική ταξιδιωτική αγορά για το 2017

Ελλάδα και Αίγυπτος οι νικητές στη γερμανική ταξιδιωτική αγορά για το 2017

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 183 ΦΟΡΕΣ

Τουριστικοί και ταξιδιωτικοί πράκτορες στη Γερμανία παρουσίασαν σταθερή ανάπτυξη φέτος, ενώ η Αίγυπτος και η Ελλάδα αποδείχθηκαν οι μεγάλοι νικητές μεταξύ άλλων μεγάλων προορισμών, σύμφωνα με το Γερμανικό Ταξιδιωτικό Σύνδεσμο (DRV).

Τα γερμανικά τουριστικά πρακτορεία αύξησαν τον κύκλο εργασιών τους κατά 4% αυτό το καλοκαίρι και κατά τουλάχιστον 2% για ολόκληρο το οικονομικό έτος 2016/17, σύμφωνα με ανάλυση των πωλήσεων από τους ερευνητές της αγοράς GfK, δήλωσε ο πρόεδρος της DRV, Norbert Fiebig, στο ετήσιο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στο Ras Al Khaimah την προηγούμενη εβδομάδα. Πρόσθεσε πως η συνολική αύξηση της αγοράς θα είναι ελαφρώς υψηλότερη, καθώς οι μετρήσεις της GfK περιλαμβάνουν μόνο μερικώς τις πωλήσεις κρουαζιέρας επισημαίνοντας ότι οι περισσότεροι μεγάλοι τουριστικοί πράκτορες και εταιρίες κρουαζιέρων ανέφεραν τουλάχιστον υψηλό μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες παρέμειναν στην κορυφή των πωλήσεων στη Γερμανία αυτό το χρόνο, με μικρή αύξηση και «καλά – οικονομικά – αποτελέσματα», ανέφερε ο Fiebig. Ωστόσο, οι κρατήσεις μέσω των online πρακτορείων ταξιδιών (ΟΤΑ) και των ιστοσελίδων των τουριστικών επιχειρήσεων αυξήθηκαν πολύ πιο έντονα φτάνοντας το 12%. Ο αριθμός των ταξιδιωτικών γραφείων στη Γερμανία εκτιμάται ότι παρέμεινε σταθερός φέτος, στα 9.900.

Σε ανασκόπηση της απόδοσης των κυριότερων προορισμών, ο Fiebig δήλωσε: «Η Αίγυπτος και η Ελλάδα είναι σαφείς νικητές φέτος».
Οι πωλήσεις των ταξιδιωτικών πρακτορείων για διακοπές στην Αίγυπτο αυξήθηκαν κατά 55% φέτος, έχοντας σαν βάση, ωστόσο, ένα αδύναμο προηγούμενο έτος.

H Ελλάδα
Η Ελλάδα από την άλλη πλευρά, μετά από μια πολύ καλή πορεία το 2016, αυξήθηκε περαιτέρω φέτος κατά 30% ξεπερνώντας την Τουρκία και καθιερώθηκε ως ο δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμό για τους Γερμανούς παραθεριστές μετά την Ισπανία. Ακόμα, ανάκαμψη παρουσίασαν τόσο το Μαρόκο όσο και η Τυνησία διαγράφοντας υψηλά ποσοστά ανάπτυξης, ενώ ισχυρές ήταν και οι κρατήσεις για Βουλγαρία, Κροατία και Κύπρο.

Η Ισπανία παρέμεινε στην κορυφή των γερμανικών προτιμήσεων μετά την ισχυρή ανάπτυξη του περασμένου έτους, ωστόσο, υπήρξαν ποικίλες τάσεις για τις βασικές τουριστικές περιοχές, όπως παρατηρήθηκε από το DRV. Τα Κανάρια Νησιά και η ηπειρωτική χώρα της Ισπανίας παρουσίασαν χαμηλή μονοψήφια αύξηση, όσον αφορά τα έσοδα από τα ταξιδιωτικά πρακτορεία. Ωστόσο, το ενδιαφέρον για τις Βαλεαρίδες μειώθηκε, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, υποδεικνύοντας ότι οι πελάτες «απάντησαν» στις υψηλές τιμές και στον «υπερπληθυσμό» είτε επιλέγοντας διαφορετικό προορισμό είτε κάνοντας κράτηση μέσω ηλεκτρονικής υπηρεσίας κι όχι ταξιδιωτικού πρακτορείου.

Από την άλλη πλευρά, η Τουρκία παρουσίασε και πάλι διψήφια πτώση στις γερμανικές κρατήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK, παρά τις καλές πωλήσεις της τελευταίας στιγμής που είχε το καλοκαίρι. «Η Τουρκία έχει χάσει τους μισούς Γερμανούς επισκέπτες, που την προτιμούσαν, μέσα στα τελευταία δύο χρόνια», παραδέχθηκε ο Fiebig. Εξέφρασε την ανησυχία του για αυτή την τάση, λέγοντας: «Όντας ένας εξαιρετικός value – for – money προορισμός, η Τουρκία είναι σχεδόν αναντικατάστατη. Ο γερμανικός ταξιδιωτικός κλάδος έχει ανάγκη αυτόν τον προορισμό».

Η ζήτηση για προορισμούς μεγάλων αποστάσεων ήταν γενικά σε καλά επίπεδα φέτος, ωστόσο οι Η.Π.Α. παρουσίασαν πτώση κατά 17% στα έσοδα από τις πωλήσεις (τόσο για το καλοκαίρι του 2017 όσο και στο σύνολο του έτους). Η γερμανική ταξιδιωτική ένωση σχολίασε: «Η αλλαγή αυτή εξηγείται όχι μόνο από τη συναλλαγματική ισοτιμία αλλά πιθανώς σχετίζεται και με το “φαινόμενο Trump”». Πιο θετική πορεία κατέγραψε ο Καναδάς με διψήφια άνοδο, αλλά δεν κατάφερε να αντισταθμίσει την ύφεση των Η.Π.Α.

Όσον αφορά τις μελλοντικές εξελίξεις, η χειμερινή περίοδος του 2017/18 ξεκίνησε σταθερά με αύξηση 2% στις αθροιστικές πωλήσεις από τα τέλη Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK. «Το κλίμα κατανάλωσης είναι καλό, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών είναι υψηλό και αναμένουμε περαιτέρω ανάπτυξη για τη βιομηχανία κατά τη νέα τουριστική χρονιά», δήλωσε ο Fiebig.

Οι χειμερινές κρατήσεις για τα Κανάρια Νησιά είναι ελαφρώς υψηλότερες από τα υψηλά επίπεδα του προηγούμενου έτους, η Αίγυπτος συνεχίζει να ανακάμπτει και υπάρχει μεγάλη ζήτηση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων προς την Ασία (Ταϊλάνδη και Μαλδίβες πιο συγκεκρίμενα), τα Η.Α.Ε. (+ 23%) και τη Νότια Αφρική , ανέφερε ο DRV. Ωστόσο, οι κρατήσεις για Καραϊβική υποφέρουν από τις επιπτώσεις των τυφώνων που έπληξαν την περιοχή το φθινόπωρο.

* Οι αξιωματούχοι του Ras Al Khaimah παρουσίασαν τα σχέδια ανάπτυξης του τουρισμού του εμιράτου στους 600 συμμετέχοντες στο ετήσιο συνέδριο της DRV. Τα σχέδια αυτά περιλαμβάνουν την ανάπτυξη παραθαλάσσιων διακοπών και την επέκταση της χωρητικότητας των ξενοδοχείων από 5.500 σήμερα σε 10.000 έως το 2020 ώστε να είναι σε θέση να φιλοξενήσουν περισσότερους διεθνείς επισκέπτες.

Διαβάστε ακόμη

Το top - 10 των ξένων αγορών για τον ελληνικό Τουρισμό

Όλγα Κεφαλογιάννη: Τουρισμός και Πολιτισμός καθορίζουν την Ελλάδα

Όλγα Κεφαλογιάννη: Το υπ. Τουρισμού έχει για πρώτη φορά κονδύλια για να αναπτύξει την τουριστική προσφορά

Οι αεροπορικές στη μάχη της Ελλάδας

Έως και 20.000 Τούρκοι τουρίστες στα ελληνικά νησιά αυτή την εβδομάδα

Jobmatch: Πώς θα λειτουργεί η νέα εφαρμογή για την κάλυψη των κενών θέσεων στον Τουρισμό

Επανασυστήνεται η Επιτροπή Αεροπορικού Τουρισμού

Στις τρεις πρώτες χώρες στην Ευρώπη σε ξενοδοχειακές επενδύσεις η Ελλάδα το 2023