Μ. Κόνσολας: «90 κενές θέσεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Δωδεκανήσου»

Το πρόβλημα των κενών θέσεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Δωδεκανήσου, αναδεικνύει με Ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Παιδείας, ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.

Όπως επισημαίνει ο κ. Κόνσολας, τέσσερις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής περιόδου σε μία κατ’ εξοχήν νησιωτική περιοχή με αυξημένες ανάγκες, όπως είναι τα Δωδεκάνησα, εξακολουθούν να υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Δωδεκανήσου.

Ειδικότερα, μέχρι στιγμής, παρατηρούνται εβδομήντα δύο (72) κενές θέσεις δασκάλων παράλληλης στήριξης και δεκαοκτώ (18) κενές θέσεις νηπιαγωγών παράλληλης στήριξης κάτι που σημαίνει ότι, όχι μόνο δεν υπήρξε έγκαιρος προγραμματισμός, αλλά δεν καλύφθηκαν τα κενά ούτε στην πρώτη ούτε στη δεύτερη φάση πρόσληψης των αναπληρωτών.

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου θεωρεί ότι με αυτό τον τρόπο υποβαθμίζεται η εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες και των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, που η ίδια η Πολιτεία έχει πιστοποιήσει με γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ. Τονίζει ότι οι μαθητές έχουν ανάγκη παράλληλης και πλήρους στήριξης από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, πρέπει να ακολουθούν ένα ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα και ζητά την άμεση κάλυψη των κενών.

Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ. Κόνσολα:

Ερώτηση

Προς Κύριο Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Άμεση κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στα Δωδεκάνησα»

Στοιχειώδης υποχρέωση της Πολιτείας είναι η διασφάλιση των συνθηκών για την ομαλή λειτουργία των σχολικών δομών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Τέσσερις, όμως, μήνες μετά την έναρξη της σχολικής περιόδου σε μία κατ’ εξοχήν νησιωτική περιοχή με αυξημένες ανάγκες, όπως είναι τα Δωδεκάνησα, εξακολουθούν να υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Δωδεκανήσου.

Ειδικότερα, μέχρι στιγμής, παρατηρούνται εβδομήντα δύο (72) κενές θέσεις δασκάλων παράλληλης στήριξης και δεκαοκτώ (18) κενές θέσεις νηπιαγωγών παράλληλης στήριξης κάτι που σημαίνει ότι, όχι μόνο δεν υπήρξε έγκαιρος προγραμματισμός, αλλά δεν καλύφθηκαν τα κενά ούτε στην πρώτη ούτε και στη δεύτερη φάση πρόσληψης των αναπληρωτών.

Είναι δεδομένο ότι με αυτό τον τρόπο υποβαθμίζεται η εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες και των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, που η ίδια η Πολιτεία έχει πιστοποιήσει με γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ.

Οι συγκεκριμένοι μαθητές έχουν ανάγκη παράλληλης και πλήρους στήριξης από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και πρέπει να ακολουθούν ένα ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Η άμεση κάλυψη των κενών στην παράλληλη στήριξη επιβάλλει την πρόσληψη εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.

Ανάλογα προβλήματα υπάρχουν και σε άλλες περιοχές της χώρας και όχι μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στα Δωδεκάνησα.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Εάν γνωρίζει το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με ειδικές ανάγκες αλλά και μαθησιακές δυσκολίες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, το οποίο σχετίζεται με τις 90 κενές θέσεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης.

2. Τι προτίθεται να κάνει για να δώσει άμεση λύση στο πρόβλημα και να καλυφθούν οι κενές θέσεις.

Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου