Πέντε βιταμίνες που πρέπει να αρχίσεις να παίρνεις

Βιταμίνες, συμπληρώματα, χάπια και θαυματουργές θεραπείες. Ακούμε όλη την ώρα για αυτά, και κάθε άποψη φαίνεται να είναι διαφορετική. Υπάρχουν πάρα πολλές πληροφορίες για το ποιες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία είναι αναγκαία για εμάς και πρέπει να λαμβάνονται ως συμπληρώματα, και – όπως είναι λογικό – δεν είναι όλες αυτές οι πληροφορίες σωστές.

Στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι μπορούν να προσλάβουν όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά μέσω της διατροφής τους, αλλά  σε ορισμένες περιπτώσεις, ένα συμπλήρωμα δεν θα ήταν κακή ιδέα, ειδικά για άτομα άνω των 50 ετών. Ποια είναι αυτά;

Πολυβιταμίνες
Δεν έχει φανεί ακόμα μέσα από κλινικές μελέτες αν οι πολυβιταμίνες μας βοηθούν να παραμένουμε υγιείς, αλλά βοηθούν σε μεγάλο βαθμό να καλυφθούν κενά που μπορεί να υπάρχουν στην διατροφή μας. Οι ανάγκες μας σε θρεπτικά συστατικά αλλάζουν με την ηλικία, συνεπώς μια πολυβιταμίνη για ηλικιωμένους μπορεί να είναι καλή ιδέα, καθώς οι παρασκευαστές προσπαθούν να βρουν τη σωστή ισορροπία βιταμινών και μετάλλων που έχει ανάγκη ο οργανισμός σας.

Βιταμίνη Β12
Η Β12 μας βοηθάει με πολλούς τρόπους: στον μεταβολισμό, στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων, στην καλή λειτουργία του νευρικού μας συστήματος… Η έλλειψή της, από την άλλη πλευρά, μπορεί να προκαλέσει αναιμία, κούραση και αίσθηση αδυναμίας. Αρκετοί ηλικιωμένοι έχουν πρόβλημα στην απορρόφηση της βιταμίνης αυτής από το φαγητό, συνεπώς η χρήση συμπληρώματος μπορεί να κριθεί και αναγκαία. Τα καλά νέα; Δεν χρειαζόμαστε μεγάλες ποσότητες καθημερινά, συνεπώς η πολυβιταμίνη μας καλύπτει.

Ασβέστιο
Έχουν γίνει πολλές μελέτες πάνω στο πώς το ασβέστιο επηρεάζει την υγεία των οστών μας, και – δυστυχώς – δεν έχουμε 100% ξεκάθαρα αποτελέσματα. Για παράδειγμα, πρόσφατα έγινε μια ανάλυση 26 διαφορετικών κλινικών μελετών, και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πρόσληψη ασβεστίου, με ή χωρίς βιταμίνη D, ελαττώνει τον κίνδυνο καταγμάτων των σπονδύλων, αλλά όχι των καταγμάτων στους γοφούς ή στους βραχίονες. Το ασβέστιο είναι σχετικά ογκώδες μέταλλο, συνεπώς είναι δύσκολο να το βρούμε σε περισσότερο από 30% της καθημερινής μας δόσης μέσα σε μια πολυβιταμίνη. Συνεπώς, μιλήστε με τον γιατρό σας για να καθορίσετε αν χρειάζεστε ξεχωριστό συμπλήρωμα ασβεστίου.

Βιταμίνη D
Υπολογίζεται ότι ένας στους τέσσερις ανθρώπους άνω των 50 δεν λαμβάνει αρκετή βιταμίνη D, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην απορρόφηση του ασβεστίου. Επιπλέον, η βιταμίνη D ελαττώνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου, άσθματος και αλλεργιών, αλλά και των φλεγμονών. Τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D σχετίζονται με πολλές παθήσεις, όπως το άσθμα, η οστεοπόρωση, ο διαβήτης, η υπέρταση, η υπογλυκαιμία, η ρευματοειδής αρθρίτιδα και η κατάθλιψη. Μιλήστε με τον γιατρό σας για να σας βοηθήσει να καθορίσετε πόση βιταμίνη D χρειάζεστε καθημερινά, και αν απαιτείται η χορήγηση συμπληρώματος.

Φόρμουλα AREDS
Η φόρμουλα AREDS (Age-Related Eye Disease Study) δημιουργήθηκε μέσα από μια μελέτη του National Eye Institute και προτείνει ότι ο συνδυασμός βιταμίνης C, βιταμίνης Ε, λουτεΐνης, ζεαξανθίνης και ψευδαργύρου μπορεί να ελαττώσει τον ρυθμό εξέλιξης του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας, και μπορεί να παίζει ρόλο και στην πρόληψη του καταρράκτη.

 (πηγή: iatronet.gr)