Στις 24 Φεβρουαρίου θα παρουσιαστούν στη Ρόδο τα συμπεράσματα της έρευνας για τον τουρισμό

Στις 24 Φεβρουαρίου θα παρουσιαστούν στη Ρόδο  τα συμπεράσματα της έρευνας για τον τουρισμό

Στις 24 Φεβρουαρίου θα παρουσιαστούν στη Ρόδο τα συμπεράσματα της έρευνας για τον τουρισμό

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 310 ΦΟΡΕΣ

Τον επόμενο μήνα και συγκεκριμένα το Σάββατο 24 Φεβρουαρίου θα γίνει στη Ρόδο η παρουσίαση των τελικών συμπερασμάτων της έρευνας που πραγματοποίησε τη χρονιά που έφυγε ο σύλλογος διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το Αμερικάνικο κολλέγιο Θεσσαλονίκης για το βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών του νησιού.

Ο σύλλογος σε συνεργασία με την ομάδα των καθηγητών που είχε την εποπτεία για την επεξεργασία των ερωτηματολογίων ολοκλήρωσε το έργο της και οριστικοποιήθηκε η ημερομηνία για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων, η οποία θα γίνει το πρωί του Σαββάτου στο επιμελητήριο Δωδεκανήσου.

Όπως είναι γνωστό έχει επιτευχθεί ο στόχος που τέθηκε καθώς συγκεντρώθηκαν τα 3000 ερωτηματολόγια, από τα οποία αναδείχτηκε ποια εικόνα σχημάτισαν οι επισκέπτες της Ρόδου για τον προορισμό μας τη χρονιά που πέρασε.

Στην εκδήλωση θα να παραβρεθούν οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης οι αρχές, οι φορείς και όλοι οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό.

Σημειώνεται ότι τα πρώτα ευρήματα της μεγάλης αυτής έρευνας για τη Ρόδο ως τουριστικό προορισμό παρουσιάστηκαν τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου κατά τη διάρκεια της Ολομέλειας του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου και στη συνέχεια στα μέσα ενημέρωσης του νησιού.

Η έρευνα ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2017 και διήρκεσε μέχρι την ολοκλήρωση της τουριστικής περιόδου, με στόχο την αναβάθμιση και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και υποδομών της Ρόδου, συγκεντρώνοντας και αξιολογώντας έγκυρες και επίκαιρες υποδείξεις τουριστών.

Μεταξύ άλλων, σκοπός της ήταν να εντοπίσει τα βασικά σημεία ικανοποίησης των επισκεπτών, τα σημεία που τράβηξαν περισσότερο το ενδιαφέρον τους, το ποσό που ξόδεψαν τόσο κατά την αγορά του πακέτου όσο και κατά την παραμονή τους στη Ρόδο, το είδος καταλύματος που επέλεξαν, τον βαθμό ικανοποίησης τους από την νέα και μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, από την καθαριότητα, συγκοινωνίες, εστιατόρια και ταβέρνες αλλά και από τα ίδια τα ξενοδοχεία. Τέλος οι επισκέπτες απάντησαν στο αν θα ξαναέρχονταν στη Ρόδο σε κάποιο επόμενο ταξίδι τους και αν θα τη σύστηναν σε άλλους.

Τα προς εξέταση θέματα αναπτύχθηκαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο, που μεταφράστηκε σε τέσσερις (4) γλώσσες και διανεμήθηκε σε ξενοδοχειακές μονάδες, όπου εργάζονται τα μέλη του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, και σε σημεία αναχώρησης των τουριστών προς το αεροδρόμιο. Με τη βοήθεια τοπικών τουριστικών πρακτόρων το δείγμα των ερωτώντων έγινε ακόμα μεγαλύτερο και έφτασε τα 3.000 άτομα, ένα πρωτόγνωρο νούμερο για έρευνα τέτοιου αντικειμένου και κλίμακας.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ανάλυσης και επεξεργασίας των πρώτων 1.700 ερωτηματολογίων τα οποία παρουσιάστηκαν τον Οκτώβριο που πέρασε προέκυψαν τα εξής:

  • το 70% των τουριστών επισκέπτεται για πρώτη φορά τη Ρόδο
  • Η μέση διάρκεια παραμονής τους είναι 10 ημέρες (9 τον Ιούλιο, 10 τον Αύγουστο, 11 τον Σεπτέμβριο)
  • Οι κύριες χώρες προέλευσης του δείγματος είναι η Γερμανία, Ρωσία, Μ. Βρετανία
  • Πηγές πληροφόρησης είναι κατά προτεραιότητα: Ίντερνετ (ποσοστό 35%), πρακτορείο (ποσοστό 33%), συγγενείς και φίλοι (ποσοστό 28%)
  • Κριτήρια επιλογής προορισμού κατά προτεραιότητα: παραλίες – φύση (ποσοστό 42%) , Ιστορία – Πολιτισμός (ποσοστό 26%) , σχόλια και κριτικές στο Ίντερνετ (ποσοστό 26%) , τιμή πακέτου (ποσοστό 19%)
  • Στο δείγμα το είδος πακέτου είναι κατά κύριο λόγο all inclusive (ποσοστό 40%) , ημιδιατροφή (ποσοστό 33%) , και ακολουθούν τα υπόλοιπα πακέτα
  • Κόστος πακέτου. Το 32% του δείγματος επέλεξε πακέτο αξίας 1.000– 1.500 ευρώ, το 20% επέλεξε πακέτο 750 - 1.000 ευρώ και το 8% επέλεξε πακέτο άνω των 2.000 ευρώ, ενώ το 13% ξόδεψε έως 100 ευρώ και το 14% έως 500 ευρώ
  • Επιπλέον έξοδα κατά τη διάρκεια της παραμονής. Το 33% του δείγματος απάντησε ότι ξόδεψε 200 - 400 ευρώ, το 21% ξόδεψε 100 - 200 ευρώ και το 19% ξόδεψε 400 - 600 ευρώ. Μόνο το 3% του δείγματος ξόδεψε ποσό άνω των 1.000 ευρώ κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Ρόδο

Άλλα στοιχεία της έρευνας

Σύμφωνα με επιμέρους στοιχεία της έρευνας στο ερώτημα για το βαθμό ικανοποίησης των τουριστών με άριστα το 9 απέσπασαν:

  • τα ξενοδοχεία 7,8
  • το νησί 7,2
  • τα εστιατόρια 7,2
  • το φαγητό στα ξενοδοχεία 7,6
  • το φαγητό στο νησί 7,2 και
  • οι εκδρομές 7,2

Ο βαθμός ικανοποίησης για την παλιά πόλη διαμορφώθηκε στο 7,8 ( οι ερωτηθέντες εξέφρασαν μεταξύ άλλων την ενόχλησή τους για την αισθητική των καταστημάτων ) ενώ για τη νέα πόλη στο 7,7.

Οι παραλίες μας πήραν βαθμό 7,6 ενώ συγκοινωνίες και καθαριότητα τα αδύνατα σημεία του προορισμού μας, μόλις 6,7 ίσως τη χαμηλότερη βαθμολογία από κάθε άλλη κατηγορία. Ειδικά στην κατηγορία των συγκοινωνιών οι τουρίστες δε βαθμολόγησαν μόνο τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και τα ταξί, τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, την κατάσταση των δρόμων και τις στάσεις των λεωφορείων.

Στο ερώτημα αν θα συνιστούσαν τη Ρόδο ως τόπο διακοπών σε κάποιους άλλους οι θετικές απαντήσεις απέσπασαν 8,2 ενώ στο ερώτημα αν θα έρχονταν ξανά στο νησί μας οι θετικές απαντήσεις συγκέντρωσαν το 7,4. Τέλος οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι η Ρόδος ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες τους σε ποσοστό 7,7.

Διαβάστε ακόμη

110 πτήσεις τσάρτερ το Σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στη Ρόδο

Ασπρονήσια: Οι εξωτικές νησίδες του Ανατολικού Αιγαίου στα ανατολικά των Λειψών που μαγεύουν τους επισκέπτες

TUI: Με νέα πρωτοβουλία υποστηρίζει 500 Έλληνες παραγωγούς σε Ρόδο και Κρήτη

Τεράστιο ενδιαφέρον για το Rodos Week στα βρετανικά ΜΜΕ

Γ. Κάππα: Η σεζόν στη Ρόδο έχει ξεκινήσει με ικανοποιητικά στοιχεία

Συνεχείς ακυρώσεις στα νησιά από επαγγελματικά θαλαμηγά σκάφη

Γ. Χατζημάρκος: Ιστορική ημέρα η χθεσινή για τον Ευρωπαϊκό Τουρισμό