Ποιος θα μας προστατεύσει από τις παραπλανητικές διαφημίσεις των τηλεπωλήσεων

Γράφει ο
Γεώργιος Β. Παπαγεωργίου


Κατά την πάγια άποψη του εμπορικού κόσμου της χώρας και των επιχειρήσεων που ασκούν τις εμπορικές και επιχειρηματικές δράσεις τους σε στεγασμένο χώρο δηλαδή μέσα σε εμπορικά καταστήματα, αλλά και του πάλαι ποτέ υπουργείου Εμπορίου και όλων των συνδικαλιστικών εμπορικών οργανώσεων, οι σημερινές τηλεπωλήσεις όπως αυτές πραγματοποιούνται αποτελούν μια μορφή «επίσημη» του παρεμπορίου, γιατί δεν στηρίζεται στις υγιείς αρχές του αθέμιτου ανταγωνισμού.

Οι τηλεπωλήσεις είναι μορφή παρεμπορίου, γιατί χρησιμοποιεί κατά κόρον και με επίμονο επαναλαμβανόμενο τρόπο τις διαφημίσεις μέσω της τηλεοράσεως η οποία ούτως ή άλλως είναι παραπλανητική ως μέσο, πόσο μάλλον όταν εφαρμόζει μεθόδους πειθούς του πελάτη τηλεθεατή οι οποίες είναι στο σύνολό τους καθόλου ορθολογικά πειστικές, αλλά αντιθέτως επίμονα και καθαρά παραπλανητικές, αφού εκτός των άλλων φαίνονται να μιλούν ελληνικά, ενώ αντιθέτως όλες ή αν όχι οι περισσότερες είναι έξυπνα «μεταγλωττισμένες είναι δηλαδή ξένες.

Παρ’ ότι ξένες και μεταγλωτισμένες,στημένες όμως με τον πιο επιστημονικά παραδεκτό τρόπο, πειστικό, επίμονο, συνεχώς επαναλαμβανόμενο και τηλεοπτικά έξυπνα παραπλανητικό είναι βέβαιο, ότι κατορθώνουν να μας πείσουν, πείθουν το διψασμένο καταναλωτικό κοινό, γιατί εκτός των άλλων θαυμάτων που κάνουν τα προϊόντα τους, τα παρουσιάζουν αρχικά ως ακριβά, και στη συνέχεια αρχίζουν τις εκπτώσεις και τις προσφορές που και αυτές στα ποσοστά που προσφέρονται και εφαρμόζονται, είναι σίγουρα παράνομες αφού δεν τηρούν πιθανά και ακριβώς όσα ο νόμος περί εκπτώσεων ορίζει γενικώς!

Έτσι βλέπουμε και ακούμε ειδικές αλοιφές να εξαφανίζουν ως διά μαγείας όλες τις γρατσουνιές και τα ξυσίματα των αυτοκινήτων, ειδικές κρέμες γοητείας να μετατρέπουν τα γερασμένα πρόσωπα σε υπερβάλλοντα νεανικά, όπως επίσης ειδικά υποπόδια για αθλητικά παπούτσια, να μετατρέπουν στο βάδην και στο τρέξιμο τον γέροντα σε παλληκάρι, και τον υπέρβαρο σε σχεδόν φτερό, ειδικά καλτσάκια που εξαφανίζουν τους πόνους των δαχτύλων του ποδιού, κρέμες για τα αρθριτικά που ισιώνουν ακόμη και τα στραβά μας δάχτυλα του χεριού, γυαλιά που βλέπουν τη νύχτα ακόμα και για «αόματους» είδη ένδυσης, υπόδυσης, ρουχισμού και άλλα θαύματα καταναλωτικά.

Βέβαια οι αποστολείς των εν λόγω προϊόντων που συνήθως πληρώνονται μετρητοίς και επί αντικαταβολή, δεν σου δίνουν καθόλου ούτε το ελάχιστο περιθώριο του οπτικού ελέγχου και πόσο μάλιστα της δοκιμής και αυτό γιατί είμαι σίγουρος ότι ένα μεγάλο μέρος αυτών των έξυπνων προϊόντων θα είχαν επιστραφεί ανεπιστρεπτί, αφού το μόνον που υπόσχονται είναι μόνον η αλλαγή και αν αυτή θα δικαιολογηθεί αφού εσύ προηγουμένως θα έχεις καταβάλει «μετρητοίς» την αξία του εμπορεύματος, είσαι δεμένος.

Δεν γνωρίζω αν υπάρχει και αν είναι σε ισχύ και λειτουργία αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Εμπορίου η οποία ελέγχει και πως αυτό το μεγάλο και καλά οργανωμένο σύστημα των τηλεπωλήσεων και παραπλανητικών διαφημίσεων υποχρέωση του κράτους που απορρέει από τις βασικές αρχές της προστασίας του καταναλωτή εν την ευρεία έννοια μέχρι σήμερα ούτε είδα, ούτε άκουσα, πουθενά δεν αναφέρεται σαν «εγγύηση» αυτών των πωλήσεων, γι’ αυτό και τελειώνω και ερωτώ, ποιος θα μας προσταστεύσει και πως από αυτές τις τηλεπωλήσεις και τις πιθανά παραπλανητικές διαφημίσεις;