Εξαιρείται η Ρόδος από το μεταφορικό ισοδύναμο;

Εξαιρείται η Ρόδος από το μεταφορικό ισοδύναμο;

Εξαιρείται η Ρόδος από το μεταφορικό ισοδύναμο;

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 4077 ΦΟΡΕΣ

Δεν περιλαμβάνεται στη λίστα με τα 32 νησιά που θα εφαρμοστεί σε πρώτη φάση το μέτρο

Σε όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου, πλην Ρόδου, θα εφαρμοστεί από 1ης Ιουλίου το μεταφορικό ισοδύναμο, όπως προκύπτει από τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης.

Σε πρώτη φάση, το “πολυδιαφημισμένο” μεταφορικό ισοδύναμο, θα εφαρμοστεί σε 32 νησιά, από τα οποία απουσιάζει η Ρόδος.

Υποτίθεται βέβαια, ότι σε δεύτερη φάση, θα εφαρμοστεί το μέτρο και στα υπόλοιπα νησιά, η εξαίρεση όμως της Ρόδου, σ’ αυτή την φάση, προκαλεί εύλογα ερωτηματικά και απορίες.
Δεν αποκλείεται με το αντιροδιακό μένος που διακατέχει αρκετούς κυβερνητικούς παράγοντες, να αποκλειστεί τελείως η Ρόδος στη συνέχεια, με το αιτιολογικό πως πρόκειται για πλούσιο νησί (το έχουν ξανακάνει άλλωστε).
Σημειώνεται ότι ο ίδιος ο πρωθυπουργός κ. Τσίπρας, ευρισκόμενος στην Κάλυμνο πριν από μερικούς μήνες, είχε ανακοινώσει ότι θα εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο πρώτα στα Δωδεκάνησα, χωρίς να πει για εξαίρεση της Ρόδου. Πράγματι στα 32 νησιά που θα ισχύσει το μεταφορικό ισοδύναμο σε πρώτη φάση περιλαμβάνονται όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου πλην Ρόδου, γεγονός που προκαλεί ευνόητες απορίες και ανησυχίες για το τί θα γίνει στη συνέχεια.

ΤΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ
Σε εφαρμογή τίθεται από 01/07/2018 το μεταφορικό ισοδύναμο, αρχικά σε 32 νησιά του Αιγαίου που θα απωλέσουν το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ και το οποίο θα διαμορφωθεί στο 24%, και από 1η Ιανουαρίου 2019 και στις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές.

Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας σημείωναν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι η φιλοσοφία του μέτρου που θα εφαρμοσθεί μόνο για τους νησιώτες και για τα εμπορεύματα που πηγαίνουν από και προς τα νησιά, είναι οι κάτοικοι της νησιωτικής Ελλάδας να απολαμβάνουν τιμές σε προϊόντα και μεταφορές, όπως και οι κάτοικοι της υπόλοιπης χώρας, με επιδότηση του κόστους.

Εάν για παράδειγμα κάποιος πληρώνει εισιτήριο 20 ευρώ για ένα ταξίδι με λεωφορείο προς μια πόλη της ηπειρωτικής χώρας και ένας νησιώτης για να πάει προς το μέρος του που είναι η ίδια απόσταση 25 ευρώ, τότε θα παίρνει τα επιπλέον 5 ευρώ που αποτελεί την διαφορά. Σημειώνεται ότι η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στις μεταφορές εφαρμόζεται ήδη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Η οικονομική ενίσχυση θα αποτελεί ουσιαστικά ένα βοήθημα για όσους ταξιδεύουν από και προς τα νησιά με το φθηνότερο μέσο μεταφοράς προκειμένου να μην χρεώνονται περισσότερα από αυτόν που ταξιδεύει για παράδειγμα με το υπεραστικό λεωφορείο.Τα νησιά στα οποία θα εφαρμοστεί αρχικά είναι τα εξής: Σαμοθράκη, Λήμνος, Ικαρία, Αγιος Ευστράτιος, Ψαρά, Οινούσσες, Φούρνοι, Θύμαινα, Κάλυμνος, Αστυπάλαια, Κάσος, Τήλος, Σύμη, Νίσυρος, Πάτμος, Χάλκη, Λειψοί, Ψέριμος, Αγαθονήσι, Λέβιθα, Καστελόριζο, Αρκοί, Γυαλί, Τέλενδος, Φαρμακονήσι, Κίναρος, Λέσβος, Χίος, Σάμος, Κως , Λέρος, Μαράθι.

Την ευθύνη για την υλοποίηση του μεταφορικού ισοδύναμου έχει η Γενική Γραμματεία Αιγαίου, ενώ το μέτρο αυτό θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και θα διασφαλίζει την ισοστάθμιση του κόστους μεταφοράς με αυτό της ηπειρωτικής Ελλάδας. «Ελεγκτικός μηχανισμός» θα είναι το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης που θα ελέγχει τις τιμές μέσω δειγματοληπτικών ελέγχων σε προϊόντα που μεταφέρονται προς τα νησιά κυρίως σε είδη πρώτης ανάγκης.

Την Τρίτη κατόπιν πρόσκλησης του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριου Σαντορινιού, έγινε η πρώτη κλειστή διαβούλευση με αντικείμενο την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά της χώρας και με τη συμμετοχή εκπροσώπων των νησιωτικών επιμελητηρίων. Ο κ. Σαντορινιός, ενημέρωσε τους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων των νησιών για τη λογική του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου.

Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας εντός του Απριλίου αναμένεται να ψηφιστεί το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο. Η συγγραφή του νόμου δεν θα είναι κάποιο τεράστιο νομικό κείμενο, αλλά θα αποτελεί ένα πλαίσιο που θα εξειδικεύεται με υπουργικές αποφάσεις για ένα και μόνο λόγο, καθώς πολλές από τις παραμέτρους τις οποίες περιλαμβάνει το μεταφορικό ισοδύναμο είναι δυναμικές.

Στην πρώτη πιλοτική φάση του μέτρου για το 2018, εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν 50 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2019 θα δοθούν 150 εκατ. ευρώ μέσω εθνικών πόρων.

Η εφαρμογή για τους επιβάτες θα γίνεται μέσω της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και για τα εμπορεύματα από τους ενδιάμεσους φορείς που υπάρχουν για τα προγράμματα του επιχειρησιακού προγράμματος ανταγωνιστικότητας. Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τα καύσιμα θα γίνει σε δεύτερη φάση και με επιδότηση των μεταφορικών εταιρειών. Τα χρήματα προς τους επιβάτες αναμένεται να δίνονται μέσω της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ενώ για τη μεταφορά εμπορευμάτων θα αναζητηθεί και συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Παράλληλα, πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημείωναν πως στην 1η φάση θα εντοπιστούν τυχόν αδυναμίες στην εφαρμογή του μέτρου, έτσι ώστε να διορθωθούν άμεσα και στις αρχές του επόμενου έτους να λειτουργήσουν όλα χωρίς προβλήματα.

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη γυναικών από το Κέντρο Ημερήσιας Απασχόλησης «Κορωνίς»

Ν. Γερονικόλας: Περί πολιτικής ηθικής

Απεργία δικαστικών υπαλλήλων στις 24 Απριλίου

Μαθήματα πυρόσβεσης σε εθελοντές για λήψη πιστοποίησης στη Ρόδο

Να καθαριστούν τα οικόπεδα ζητά η κοινότητα Σορωνής

Ανακοίνωση της Νέας Αριστεράς Ν. Δωδεκανήσου για την καταγγελία σεξουαλικής παρενόχλησης στη Νίσυρο

Ανακοίνωση της παράταξης του Αντώνη Καμπουράκη για την έκπτωση του Βάιου Καλοπήτα

Συλλυπητήριο μήνυμα Μίκας Ιατρίδη για την απώλεια του Κώστα Κωτικώστα