Πόσο αλάτι χρειαζόμαστε καθημερινά

Η καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών δεν είναι πανάκεια για την υγεία μας, αν δεν είμαστε προσεκτικοί με το αλάτι που χρησιμοποιούμε για να τα νοστιμίσουμε.

Εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης αλατιού, περίπου 32% των ενηλίκων στις Η.Π.Α. και το ¼ των ενηλίκων στη Μ. Βρετανία έχουν ψηλή πίεση, κάτι που τους καθιστά υποψήφιους για καρδιακά νοσήματα και εγκεφαλικό.

Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος Βρετανός καταναλώνει ημερησίως περίπου δυο γεμάτα κουταλάκια γλυκού αλάτι, ποσότητα που αν και δεν ακούγεται τεράστια, είναι αρκετή για να αναγκάσει την καρδιά να αυξήσει τους παλμούς της, προκαλώντας υπέρταση και άλλες βλάβες, πιο σοβαρές, όπως καρδιακά νοσήματα ή ακόμα και εγκεφαλικό.

Ωστόσο, η επικεφαλής μιας σχετικής έρευνας, dr. Queenie Chan, επιστήμονας που συνεργάζεται με το Imperial College του Λονδίνου, δήλωσε ότι η υπερβολική κατανάλωση αλατιού και η υψηλή πίεση δεν αφορούν μόνο τους κατοίκους αυτών των δύο χωρών, αλλά είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο.

Έτσι, ο Οργανισμός Υγείας της Μ. Βρετανίας και άλλοι ιατρικοί οργανισμοί συμβουλεύουν τους ενήλικες να μην καταναλώνουν ημερησίως πάνω από 1 ¼ κουταλάκι γλυκού αλάτι, ποσότητα την οποία είναι εύκολο να υπερβεί κανείς, εύκολα, αν τρώει junk food ή επεξεργασμένες τροφές.

Αν και υπάρχουν φαρμακευτικές αγωγές που μειώνουν την υπέρταση, δυστυχώς έχουν παρενέργειες, όπως ζαλάδες, αίσθημα κόπωσης και πονοκέφαλο. Ο δρ. Lawrence Appel επισημαίνει ότι: «Αυτό που παρατηρούμε από τις έρευνές μας είναι ότι η προσεγμένη διατροφή, χαμηλή σε αλάτι, είναι εξίσου αποτελεσματική –αν όχι αποτελεσματικότερη- σε σχέση με τη φαρμακευτική αγωγή.                     

Πηγή:medicalnews.gr