Αγώνας δρόμου για να κλείσουν οι λακκούβες

Στις προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής για τη βελτίωση της εμφάνισης της πόλης και του νησιού ενόψει της έναρξης της νέας σεζόν αναφέρθηκε χθες ο Δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, δίνοντας έμφαση στην αποκατάσταση του οδοστρώματος, για το οποίο φαίνεται ότι τελευταία γίνονται τα περισσότερα παράπονα,  και τόνισε ότι δεν είναι αδιάφοροι και ότι κάνουν σχεδιασμό.

Συγκεκριμένα, ο κ. Χατζηδιάκος, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου που παραχώρησε με στελέχη της ΔΕΥΑΡ, θέλησε να αναφερθεί και στις προετοιμασίες ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου. 
Καταρχήν, επανέλαβε ότι η εμφάνιση της πόλης όπως και η εμφάνιση και η λειτουργικότητα των χωριών βρίσκονται πάντα σε πρώτη προτεραιότητα για τη Δημοτική Αρχή. Δεν παρέλειψε, επίσης, να πει ότι η καθημερινότητα αποτελεί προτεραιότητα και για τους πολίτες, αλλά τα προβλήματα τα βλέπουν και οι ίδιοι στη Δημοτική Αρχή και οι υπηρεσίες και δήλωσε κατηγορηματικά ότι δεν είναι αδιάφοροι και έχουν κάνει σχεδιασμό. 

Σύμφωνα με τον Δήμαρχο, οι έντονες βροχοπτώσεις στη Ρόδο το τελευταίο διάστημα, όσο επιθυμητές και αν ήταν, εμπόδισαν τα συνεργεία, τόσο εκείνο της αυτεπιστασίας του Δήμου, όσο και της ΔΕΥΑΡ, να προχωρήσουν στις αναγκαίες παρεμβάσεις στο οδόστρωμα.


Στη συνέχεια, περιέγραψε και το τεχνικό πρόβλημα που υπήρχε αφού σε ολόκληρη τη Ρόδο, όπως είπε χαρακτηριστικά, δεν μπορούσαν να βρεθούν…εκατό τσουβάλια ψυχρής ασφάλτου και έπρεπε να τα παραγγείλουν από τη Θεσσαλονίκη. Επειδή, όμως, υπάρχει αυτή η αδυναμία κάθε χρόνο, ο Δήμος είχε προβλέψει και είχαν υπογράψει μία σύμβαση με εργολάβο τόσο για την πόλη όσο και για τα χωριά, η οποία έχει χρονική διάρκεια ενός έτους. Αυτός έχει την υποχρέωση να παρεμβαίνει, καθ’ υπόδειξη των επιβλεπόντων, στην αποκατάσταση του οδοστρώματος.

Ωστόσο, παρά τις οχλήσεις από το Δήμο, τους απάντησε ότι το θέμα ήταν τεχνικό, αφού η θερμοκρασία πρέπει να είναι 18-22 βαθμούς κελσίου για να μπορεί να παραχθεί η ζεστή άσφαλτος και να προχωρήσει. Έτσι, από χθες, ο εργολάβος έπιασε και πάλι δουλειά στις κεντρικές αρτηρίες, για την αποκατάσταση του οδοστρώματος, παράλληλα με τα συνεργεία αυτεπιστασίας του Δήμου που δουλεύουν περιφερειακά.

Ταυτόχρονα, και η ΔΕΥΑΡ αυτή την εβδομάδα, μετά πλέον, από την παραγωγή ασφάλτου από τα εργοτάξια, έχει αποκαταστήσει μερικώς τις ζημιές που υπήρχαν στ’ Αφάντου, τα Κοσκινού, την Ιαλυσό, την Κρεμαστή, και αφού ολοκληρωθούν αυτή την εβδομάδα, θα γίνουν αποκαταστάσεις και της ΔΕΥΑΡ στις περιοχές που έχει παρέμβει. Πρέπει, δηλαδή, μέσα στις επόμενες ημέρες να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις για ν’ αποκατασταθεί στο σύνολό του το οδικό δίκτυο. Από εκεί και πέρα, όμως, όπως είπε ο Δήμαρχος, τόσο οι Τ.Υ. του Δήμου όσο και η ΔΕΥΑΡ θα κάνουν μία μόνιμη εργολαβία αποκατάστασης βλαβών που θα προκύπτουν μέσα στο χρόνο.

Από πλευράς των Τ.Υ., τώρα, ολοκληρώνεται μέχρι τέλος Μαρτίου μία εργολαβία που είχε ξεκινήσει με την αποκατάσταση πεζοδρομίων στην περιοχή Γρίβα-Λέοντος-Σοφούλη-Ανάληψη και μένει η περιοχή στη Βύρωνος και ένα υπόλοιπο στην Ανάληψη,. Παράλληλα με την ολοκλήρωσή της, προχθές ολοκληρώθηκε και ο διαγωνισμός της εργολαβίας του 2017, οπότε φιλοδοξούν ότι μέχρι να τελειώσει η μία θα έχει ξεκινήσει η άλλη εργολαβία αποκατάστασης ή διαμόρφωσης νέων πεζοδρομίων. Και ταυτόχρονα, οι Τ.Υ. προχωρούν στη μελέτη για τα 400 χιλιάδες ευρώ που έχουν εντάξει στον προϋπολογισμό για τα πεζοδρόμια της πόλης και για αναπλάσεις πλατειών στα χωριά.


Όπως είπε ο κ. Χατζηδιάκος, εκείνο που θέλουν είναι να υπάρχει μία συνεχής ροή όσο αφορά στην εκτέλεση των έργων, δηλαδή με το που τελειώνει μία εργολαβία ν’ αρχίζει η άλλη. Επίσης, προχθές, έκλεισε και η ημερομηνία ολοκλήρωσης του διαγωνισμού για την ασφαλτόστρωση ορισμένων οδών στα χωριά της δυτικής πλευράς, από την Ιαλυσό μέχρι τον Έμπωνα. 

Στη συνέχεια, ο Δήμαρχος, παρουσία τριών εργολάβων, τους επέστησε την προσοχή να μη δημιουργούν προβλήματα και να μην αποτελούν τροχοπέδη στην εκτέλεση κάποιου έργου. Είπε, ακόμη, ότι έργα για το 2018 και το 2019 δρομολογούνται πάρα πολλά και θύμισε ότι η πρόσφατη αναμόρφωση του προϋπολογισμού προβλέπει 10 εκατ. ευρώ, «που σημαίνει, όλοι μαζί, γιατί όλοι αγαπάμε αυτό τον τόπο, να τρέξουμε και να συνεχίσουμε στη διαδικασία των παρεμβάσεων στις υποδομές», όπως είπε.

Την ευχάριστη είδηση ανακοίνωσε, στη συνέχεια, ο ίδιος ότι από προχθές έχει μπει ο εκσκαφέας και έπιασε δουλειά στο «Ήχος και Φως», μετά τη σύμβαση που υπεγράφη τις προηγούμενες ημέρες. Ο κ. Χατζηδιάκος, δεν παρέλειψε, επίσης, να τονίσει ότι οι εργασίες γίνονται σε πλήρη και αγαστή συνεργασία με την αρχαιολογία και μάλιστα ευχαρίστησε την έφορο αρχαιοτήτων την κα Μιχαηλίδου και τη διευθύντρια της Διεύθυνσης Μεσαιωνικής Πόλης που επιβλέπουν τις εργασίες που εκτελεί αυτή τη στιγμή ο ανάδοχος του έργου στο «Ήχος και Φως».

Ανέφερε, ακόμη, ότι επειδή υπάρχουν οχλούσες εργασίες θέλουν να προλάβουν να έχουν γίνει πριν από την έναρξη της σεζόν και στη συνέχεια να γίνουν οι κατασκευές που προβλέπει η μελέτη που έχει εγκριθεί από το ΤΑΠΑ για τη δημιουργία του ηχοθεάματος.

Ανακοίνωσε, ακόμη, ο Δήμαρχος ότι  οι υπηρεσίες του Δήμου μελετούν αυτή τη στιγμή μία χρηματοδότηση ύψους 652 χιλιάδων ευρώ για την αποκατάσταση αύλειων χώρων σε σχολεία. Αυτή τη στιγμή, οι Τ.Υ. έχουν ολοκληρώσει τις τεχνικές εκθέσεις όσο αφορά στα σχολικά κτίρια της Ρόδου, ακολούθησε χθες η δυτική πλευρά, τις επόμενες ημέρες η ανατολική και μέχρι τις 22 Μαρτίου που θα συνεδριάσει το δημοτικό συμβούλιο ευελπιστεί ότι θα έχει πλήρη τη μελέτη-τεχνική έκθεση ώστε να είμαστε από τους πρώτους Δήμους που εντάσσεται στο φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα του ΥΠΕΣ και έχει την ονομασία «Δημόφιλος». Επίσης, ο Δήμος έχει υποβάλει την πρόταση για τα 365 χιλιάδες ευρώ για την αγορά μηχανημάτων έργου, στην οποία περιέλαβαν και ένα καλαθοφόρο που δεν διαθέτει και στα κλαδέματα που γίνονται αυτή την περίοδο ζήτησαν τη συνδρομή της πυροσβεστικής.

Τέλος, χθες, ανακοινώθηκε, έπειτα από ένα χρόνο, ότι στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος, εκτός από τις είκοσι παιδικές χαρές για τις οποίες είχε υποβάλει πρόταση ο Δήμος και περιμένει μέχρι τον Απρίλιο την έγκριση της μελέτης από το Πράσινο Ταμείο, επίσης μία χρηματοδότηση που βγαίνει με βάση τον πληθυσμό, για την αποκατάσταση ή την κατασκευή νέων παιδικών χαρών.