Δημήτρης Γάκης: «Στόχος μας η επέκταση της εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου στην Κάρπαθο»

Ο πρόεδρος της υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών περιοχών του Κοινοβουλίου, βουλευτής Δωδεκανήσου Δημήτρης Γάκης, με αφορμή τη διαβούλευση για το θεσμικό πλαίσιο της εφαρμογής του «μεταφορικού ισοδύναμου» στη νησιωτική χώρα δήλωσε:

«Οι πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των μοναδικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα νησιά, με τις θετικές εξελίξεις στο θέμα της υλοποίησης του μεταφορικού ισοδύναμου, αρχικά σε 32 νησιά του Αιγαίου, αποτελούν ευχάριστα νέα.

Πέραν της ουσιαστικής οικονομικής στήριξης, διασφαλίζεται η ισοστάθμιση του κόστους μεταφοράς με αυτό της Ηπειρωτικής Ελλάδας και ενισχύεται η αναπτυξιακή προοπτική των νησιών του Αιγαίου. Το μεταφορικό ισοδύναμο, συμβάλλει με θεσμικό τρόπο στη θωράκιση των απομακρυσμένων μικρών νησιών και ενδυναμώνει το σενάριο της συνέχειας στην πολιτική Συνοχής που θέλουμε για τη Νησιωτική Χώρα.

Αυτή όμως η ολοκληρωμένη παρέμβαση, που η εφαρμογή της θα αφήσει ένα σημαντικό πολιτικό και αναπτυξιακό αποτύπωμα στο Αιγαίο, δεν πρέπει να σταθεί στο στενό, γραφειοκρατικά τυπικό, πλαίσιο της επιλογής της «ομάδας νησιών» που καταργούνται οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ.

Θα πρέπει να λειτουργήσει με διπλή – οικονομική και αναπτυξιακή - στόχευση, διορθώνοντας ταυτόχρονα τις όποιες αστοχίες είχε η απόφαση αναφορικά με την Κάρπαθο, που είχε ενταχθεί, μαζί με τη Ρόδο, στην πρώτη ομάδα των νησιών που καταργήθηκε το μειωμένο ΦΠΑ. Μία απόφαση, που αν μεταφερθεί στις προϋποθέσεις για την εφαρμογή του μέτρου, θα στερήσει τη δυνατότητα ένταξης της Καρπάθου στην «ομάδα νησιών» στα οποία θα υλοποιηθεί πιλοτικά το μεταφορικό ισοδύναμο.

Πρέπει να τονίσουμε ότι το κόστος μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων στην Κάρπαθο, λόγω της γεωγραφικής της θέσης και των συγκοινωνιακών ιδιαιτεροτήτων

του νησιού, είναι το μεγαλύτερο, αναλογικά, απ’ όλα τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, μετά το Καστελόριζο.

Βλέποντας λοιπόν μέσα από την πραγματικότητα της Δωδεκανήσου, πρέπει, η εφαρμογή του μέτρου να συμπεριλάβει από την αρχική του κιόλας φάση την Κάρπαθο.

Η επέκταση του μεταφορικού ισοδύναμου στην Κάρπαθο, ξεπερνά τη λογική της άρσης μιας αδικίας, υπό τη στενή «δημοσιονομική» σημασία που είχε στη Συμφωνία μας με τους Θεσμούς. Αποτελεί, έτσι καθορίστηκε από την τοπική κοινωνία και δεν μπορούμε να το παραβλέψουμε, μια πράξη ουσίας. Εντάσσεται αρμονικά στο αναπτυξιακό σχεδιασμό μας για τη Νησιωτική χώρα και είναι μέσα στο πνεύμα των εξαγγελιών μας για τη στήριξη της «Νησιωτικότητας». Χωρίς εξαιρέσεις και αποκλεισμούς. Αποτελεί, εν κατακλείδι, απόφαση ουσιαστικής νησιωτικής πολιτικής».