Δημήτρης Γάκης: «Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι εργαλείο ανάπτυξης»

Δημήτρης Γάκης: «Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι εργαλείο ανάπτυξης»

Δημήτρης Γάκης: «Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι εργαλείο ανάπτυξης»

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 81 ΦΟΡΕΣ

Ο πρόεδρος της υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών περιοχών του Κοινοβουλίου, βουλευτής Δωδεκανήσου Δημήτρης Γάκης, έστειλε στον έπαρχο Καρπάθου – Κάσου την ακόλουθη επιστολή με αφορμή σύσκεψη που διοργανώνεται στην Κάρπαθο για το θέμα της εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδύναμου:

Προς τον Έπαρχο Καρπάθου – Κάσου, κ. Ιωάννη Μηνατσή

Κύριε Έπαρχε,

Από τον Τύπο και την τοπική κομματική μας Οργάνωση, ενημερώθηκα για την αυριανή (27 Μαρτίου) συνάντηση που διοργανώνεται με δική σας πρωτοβουλία στην Κάρπαθο, για ένα θέμα που απασχολεί ιδιαίτερα την τοπική κοινωνία. Προσδίδετε όμως στη συνάντηση χαρακτηριστικά που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, με τη δήθεν «πρόθεση της Κυβέρνησης να εξαιρέσει το νησί της Καρπάθου από την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου».

Μου προξενεί επίσης, μεγάλη έκπληξη, τόσο ο τρόπος μεθόδευσης της συνάντησης, μακριά από τις σαφείς και ανοικτές διαδικασίες διαβούλευσης που πραγματοποιείται για το θέμα της εφαρμογής του «Μεταφορικού Ισοδύναμου» από την Κυβέρνηση, όσο και η εκ των προτέρων αρνητική προδιάθεση για το ειδικό ζήτημα της Καρπάθου, που μόνο σε μικροκομματικές σκοπιμότητες μπορεί να αποδοθεί.

Η διασφάλιση της ισοστάθμισης του κόστους μεταφοράς στα νησιά μας με αυτό της Ηπειρωτικής Χώρας, είναι πολύ σημαντικός αναπτυξιακός και κοινωνικός παράγοντας για να πετύχουμε κοινωνική και εδαφική Συνοχή στη Νησιωτική Ελλάδα και δεν μπορεί να γίνεται αντικείμενο μικροπολιτικής εκμετάλλευσης και επικοινωνιακής προβολής.

Η ένταξη της Καρπάθου στο μέτρο του «Μεταφορικού Ισοδύναμου» από τη πιλοτική φάση αποτελεί πολιτική βούληση. Θα βασιστεί σε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για πολιτικές στήριξης των λιγότερο ευνοημένων -μικρών και απομακρυσμένων - νησιών και απαιτεί την ενεργητική συμβολή όλων μας. Η αυριανή συνάντηση μπορεί να μετατραπεί σε ένα χώρο διαλόγου, προβληματισμού και προτάσεων για το κρίσιμο αυτό θέμα.

Οφείλω όμως να επισημάνω, ότι θα είναι πιο αποτελεσματικό αν διευρυνθεί το πλαίσιο και οι φορείς διαβούλευσης και θέλω να διαβεβαιώσω τους συμπατριώτες μας, ότι ή αρμόδια κοινοβουλευτική Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών, θα μπορούσε να αποτελέσει τη θεσμική «πλατφόρμα» για αυτό το διάλογο. Την πρόταση αυτή, όπως και το πλήρες κείμενο της παρούσης επιστολής, σας παρακαλώ να μεταφέρετε στους παρευρισκόμενους στη σύσκεψη.

Θέλω με την ευκαιρία να επισημάνω, ότι πρώτοι εμείς, με πολιτικό θάρρος, καταδείξαμε την αδικία που έχει συμβεί με την ένταξη της Καρπάθου στην πρώτη ομάδα των νησιών στα οποία καταργήθηκαν οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ. Και για την αποκατάσταση αυτής της αδικίας αγωνιζόμαστε με όλες τις δυνάμεις μας και σ’ όλα τα επίπεδα.

Μέσα από την Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών, αναδείξαμε τα ιδιαίτερα ζητήματα που αφορούν στις αναπτυξιακές προκλήσεις των μικρών και απομακρυσμένων νησιών, ανάμεσα στα οποία είναι η Κάρπαθος και η Κάσος, διατυπώνοντας ταυτόχρονα προτάσεις προς την Κυβέρνηση για την επίλυση επίκαιρων προβλημάτων, όπως είναι οι επιπτώσεις στην τοπική οικονομία από την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ.

Παράλληλα, επεξεργαστήκαμε και διατυπώσαμε προτάσεις και για άλλα ζητήματα νησιωτικής πολιτικής, όπως είναι οι συγκοινωνίες και το υψηλό μεταφορικό κόστος που επιδρά αναπτυξιακά και οικονομικά στην τοπική κοινωνία.

Κύριε έπαρχε,

Η πιλοτική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου σε μικρά νησιά του Αιγαίου, στα οποία επιδιώκουμε – με τεκμηριωμένο και εποικοδομητικό τρόπο μέσα στο πλαίσιο της διαβούλευσης - να ενταχθεί και η Κάρπαθος, απαιτεί από την Πολιτεία, από εμάς τους βουλευτές, αλλά κι από τους τοπικούς φορείς μια σοβαρότητα στην αντιμετώπιση του ζητήματος, στον τρόπο διαμόρφωσης αλλά και στον έλεγχο της τελικής πολιτικής απόφασης.

Η Κάρπαθος, είναι από τα πιο απομακρυσμένα νησιά του Νοτίου Αιγαίου και το κόστος των προϊόντων στο νησί είναι από τα μεγαλύτερα σ’ όλη τη χώρα. Έχουμε την υποχρέωση να αποκαταστήσουμε την αδικία, διορθώνοντας τις όποιες αστοχίες είχε η απόφαση αναφορικά με την ένταξη της Καρπάθου, μαζί με τη Ρόδο, στην πρώτη ομάδα των νησιών που καταργήθηκε το μειωμένο ΦΠΑ.

Εδώ, χρειάζεται ένας εποικοδομητικός διάλογος, συνεργασία στην τεκμηρίωση και συντονισμός με ουσία και περιεχόμενο.

Και πάνω απ’ όλα χρειάζεται όραμα.

Για την ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των μοναδικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας.

Για ένα ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο σχέδιο που θα μειώνει τις ενδονησιωτικές ανισότητες και θα ενδυναμώνει την αναπτυξιακή προοπτική των νησιών μας. Και η συμπερίληψη της Καρπάθου, από την αρχική κιόλας φάση του μέτρου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, είναι απόφαση ουσιαστικής νησιωτικής πολιτικής και εντάσσεται αρμονικά στην αναπτυξιακή στρατηγική που θέλουμε.

Με εκτίμηση,
Δημήτριος Γάκης
Βουλευτής Δωδεκανήσου

Διαβάστε ακόμη

Την ίδρυση Ενιαίου Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου στην Κω, ζητά ο Μάνος Κόνσολας

Παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα για την ενίσχυση του ΠΠΙ Κάσου και τις διακομιδές

Γ. Παππάς Υφυπουργός Ναυτιλίας: «Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους»

Γιάννης Παππάς: Λύση από τον υφυπουργό Ναυτιλίας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία

Ομιλία Μίκας Ιατρίδη στη Βουλή για την αναμόρφωση του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας: «Στόχος μας, ένας κράτος λιγότερο γραφειοκρατικό, πάντα δίπλα στον πολίτη!»

Γ. Παππάς, υφ. Ναυτιλίας: «Νέα πραγματικότητα η visa express για επιχειρηματίες του τουρισμού Καλύμνου και Λέρου»

Συνάντηση του Μάνου Κόνσολα με πολίτες, τον Δήμαρχο και δημοτικούς Συμβούλους της Σύμης

Κοινοβουλευτική Αναφορά του Βασίλη Α. Υψηλάντη για να συμπεριληφθεί η Πάτμος στα νησιά της Express Visa