Τι πρέπει να τρώτε όταν γυμνάζεστε;

Άσκηση και διατροφή. Δύο όψεις ενός νομίσματος που σαν αντάλλαγμα προσφέρουν καλή υγεία και φυσική κατάσταση. Πώς όμως πρέπει να συνδυάζονται μεταξύ τους;

Για τα άτομα που αθλούνται οι βασικές διατροφικές συστάσεις είναι οι ίδιες με αυτές των μη ασκουμένων: 50% της ημερήσιας πρόσληψης από υδατάνθρακες, 15 με 20% από πρωτεΐνες και το υπόλοιπο, από λιπαρά οξέα.

Λέξη- κλειδί ωστόσο για τους ασκούμενους είναι η ενυδάτωση. Ξέρουμε ότι ένας άνθρωπος που γυμνάζεται χάνει πάρα πολλά υγρά.

Όταν φτάσουμε και νιώθουμε ήδη ότι διψάμε έχουμε ήδη 1-3% αφυδάτωση – είναι πλέον αργά. Δεν πρέπει λοιπόν να έχουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και λίγο πριν την άσκηση το αίσθημα της δίψας.

Για να βρούμε πόσα υγρά χάνουμε στη διάρκεια της γυμναστικής, ένα ζύγισμα πριν κι ένα μετά τη δραστηριότητα, θα μας πει πόσο νερό πρέπει να αναπληρώνουμε.

Εκτός από τα υγρά, ο αθλούμενος χάνει στη διάρκεια της άσκησης και θρεπτικά συστατικά που επίσης πρέπει να αναπληρώσει, αμέσως μετά.

Πολύ βασικό λάθος είναι να τελειώσει η άσκηση και να πάμε να καταναλώσουμε οποιαδήποτε τροφή μετά από 2-3 ώρες.

Είναι σημαντικό να λάβουμε άμεσα υδατάνθρακες και πρωτεΐνες για την αποκατάσταση των θρεπτικών συστατικών που χάθηκαν μέσα από την άσκηση.

Καλύτερες τροφές για αυτήν την «αποστολή» θεωρούνται τα φρούτα, το ψωμί με το μέλι, τα φρούτα με γιαούρτι και το γάλα με κορν-φλέικς.

Πηγή: stogiatro.gr