Ρόδος: Ξύλινος πεζόδρομος από του Κόβα έως την Ακαντιά

Σημαντικά έργα για το παραλιακό μέτωπο της  πόλης της Ρόδου αλλά και για το νησί, δρομολογούνται αυτή την περίοδο από το Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου (Λ.Τ.), όπως προκύπτει από τη χθεσινή συνεδρίαση του Διοικητικού του Συμβουλίου.

Συγκεκριμένα, ανάμεσα στα σημαντικότερα θέματα που απασχόλησαν τη συνεδρίαση, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Λ.Τ. κ. Μιχάλη Χριστοδούλου, είναι, καταρχήν, σε ό,τι έχει να κάνει με την προγραμματική σύμβαση που θα υπογραφεί μεταξύ του Λ.Τ. και του Δήμου Ρόδου για ένα τμήμα του έργου της επέκτασης του ξύλινου πεζόδρομου-ποδηλατόδρομου. 

Όσο αφορά στο έργο αυτό, το οποίο είναι προϋπολογισμού 3,5 εκατομμυρίων ευρώ, πρόκειται για ένα τμήμα του το οποίο ξεκινάει από την περιοχή «Κόβα», δηλαδή την οδό Αυστραλίας και φθάνει μέχρι και την Ακαντιά, έχει ενταχθεί στο σχέδιο βιώσιμης οικιστικής ανάπτυξης με 778 χιλιάδες ευρώ και χρηματοδοτείται από το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Το υπόλοιπο κομμάτι χρηματοδοτείται από το Ειδικό Επιχειρησιακό πρόγραμμα, είναι προϋπολογισμού 1 εκατ. 700 χιλιάδων ευρώ, και περιμένουν να έρθει η απόφαση και γι’ αυτό, οπότε θα πρέπει να συναφθεί μία δεύτερη π.σ. μεταξύ του Λ.Τ., του Δήμου Ρόδου και του Υπουργείου Πολιτισμού επειδή ο χώρος εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Υπουργείου, δηλαδή της αρχαιολογίας. Το υπόλοιπο μέρος των χρημάτων θα χρηματοδοτηθεί από ίδιους πόρους του Λ.Τ., περίπου στο 1 εκατ. ευρώ.

Όπως είπε ο κ. Χριστοδούλου, πρόκειται για ένα έργο πνοής για όλη τη Ρόδο, προσπαθούν να το ολοκληρώσουν και ως μελέτη αλλά και να το εντάξουν σε κάποιο χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα γιατί πιστεύουν ότι θα δώσει μία διαφορετική ανάπτυξη στο ανατολικό μέτωπο του νησιού.

Ένα ακόμη θέμα που τους απασχόλησε χθες είναι η διάβρωση των δυτικών ακτών του νησιού, για το οποίο έχουν εγκρίνει τις μελέτες που θα πρέπει να γίνουν, την ακτομηχανική, τη γεωτεχνική, την περιβαλλοντική, η βυθομετρική αποτύπωση έχει γίνει και προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το συγκεκριμένο φαινόμενο με αυτές τις μελέτες και, βέβαια, την υλοποίηση του έργου.

Έτσι, το Λ.Τ. θα πρέπει να υποβάλει τις προτάσεις του μέχρι τις 30 Απριλίου 2018 και αυτή τη στιγμή έχει εστιάσει σε δύο περιοχές στις οποίες το φαινόμενο είναι πιο έντονο: Είναι η Κρεμαστή και η Σορωνή. Εκεί θα λειτουργήσει πιλοτικά το συγκεκριμένο έργο ώστε να δουν τι αποτελέσματα θα έχει για να προχωρήσουν και στις υπόλοιπες περιοχές. Ανέφερε, ακόμη, ο κ. Χριστοδούλου ότι απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχει χάραξη αιγιαλού και παραλίας, και σ’ αυτές τις περιοχές υπάρχει γι’ αυτό ακριβώς και ξεκινούν από εκεί. 

Χθες, επίσης, συζήτησαν και για τον λιμενοβραχίονα των 152 μέτρων που αυτή τη στιγμή βρίσκεται για έγκριση στο ΚΑΣ. Πιστεύουν ότι θα εγκριθεί γιατί ήδη το Λ.Τ. έχει πάρει την προέγκριση. Ο λιμενοβραχίονας αυτός γίνεται απέναντι από την πύλη των Αγγέλων, είναι μήκους 152 μέτρων και πλάτους περίπου 10 μέτρων και γίνεται με στόχο να μεταφερθούν όλα τα ημερόπλοια από το Μανδράκι στο συγκεκριμένο σημείο.

«Είναι ένα έργο το οποίο πιστεύω ότι θα δώσει και αυτό μία διαφορετική διάσταση και αναβάθμιση και στη μαρίνα του Μανδρακίου αλλά και στο συγκεκριμένο χώρο», δήλωσε ο Πρόεδρος του Λ.Τ.

Χθες, ο κ. Χριστοδούλου, έκανε και μία ενημέρωση για τα έργα που βρίσκονται για έγκριση στην Επιτροπή Σχεδιασμού Λιμένων και είναι τα εξής: Η κατασκευή του λιμένα Καμείρου, δηλαδή  ενός δεύτερου λιμανιού, το οποίο είχε περάσει από την προηγούμενη επιτροπή με κάποιες παρατηρήσεις τις οποίες έλαβε υπόψη του ο μελετητής και αναμένεται να περάσει στο επόμενο Συμβούλιο της Επιτροπής.

Ένα άλλο θέμα που θα περάσει επίσης είναι το αλιευτικό καταφύγιο των Φανών και ένα τρίτο έχει να κάνει με την επέκταση του λιμανιού στα Πηγάδια Καρπάθου. Αυτά, μαζί με το Πλημμύρι εντάσσονται σ’ αυτό ώστε να εγκριθούν και να προχωρήσουν στις υπόλοιπες μελέτες, να ωριμάσουν τα έργα και να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή τους.